Ga naar inhoud


Welke schotel aankopen?


Racer009

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, Mojo zei:

Lijkt me sterk 25 jaar geleden.

image.png.840c17b43c1223206fc0eb3e2c973d8b.png

Ik was vroeger onuitstaanbaar, heb ruzie gehad met Toxic en met bijna alle moderators van dit board, zelfs met de toenmalige administrator en meningsverschillen met @Michel, heb vele ip-bannen gehad; me uit laten schrijven en me later weer ingeschreven (mocht gelukkig van @Michel); ik tracht nu meer positiever te zijn.

Maar daarom kan je dus die voorgaande berichten van mij niet vinden.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vroeg op pagina 1 om te beginnen terecht ook naar de situatie.  Soms is plaatsing alleen mogelijk op een plek waar 3/4 van de schotel afgedekt wordt door een gebouw of bomen. Dan heb je niets aan een schotel van 60cm.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste minplus

 

Als het signaal op de schotel al voor 3/4 wordt afgedekt door een gebouw, dan zou ik toch maar een andere plek zoeken voor de schotel. Dat kan met een satfinder-app waarop de satellieten zichtbaar zijn op de hemelachtergrond die je neemt of nog beter, wachten tot de sun-outage. Dan kun je zien op welke plek er geen schaduw op de schotel valt.
En een schotel plaatsen op een plaats waar het signaal al voor 3/4 wordt weggenomen door bomen, heb je helemaal niets aan. Volgend jaar zijn de bomen weer wat gegroeid en heb je helemaal geen signaal.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2024 om 00:30, Racer009 zei:

🙂

Regenreserve? Tell me 🤔 

Heb momenteel maar 1 lnb nodig..

Je geeft aan momenteel maar 1 lnb nodig te hebben. Heb je de wens om later meer lnb's nodig te hebben voor andere satellieten? Wat voor type ontvanger wens je?

 

Want dat kan de aanschaf doen veranderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Erwinnaar zei:

Je geeft aan momenteel maar 1 lnb nodig te hebben. Heb je de wens om later meer lnb's nodig te hebben voor andere satellieten? Wat voor type ontvanger wens je?

 

Want dat kan de aanschaf doen veranderen. 

Als TS een quad lnbf koopt met een rotor heeft hij helemaal gelijk.

Uiteraard is goed "zicht" van de satellieten noodzakelijk.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sprietje zei:

Beste minplus

 

Als het signaal op de schotel al voor 3/4 wordt afgedekt door een gebouw, dan zou ik toch maar een andere plek zoeken voor de schotel. Dat kan met een satfinder-app waarop de satellieten zichtbaar zijn op de hemelachtergrond die je neemt of nog beter, wachten tot de sun-outage. Dan kun je zien op welke plek er geen schaduw op de schotel valt.
En een schotel plaatsen op een plaats waar het signaal al voor 3/4 wordt weggenomen door bomen, heb je helemaal niets aan. Volgend jaar zijn de bomen weer wat gegroeid en heb je helemaal geen signaal.

 

Beste Sprietje

 

Bij een gebouw met geen andere mogelijkheid wordt het dus een grote schotel of verhuizen, bij bomen hangt het van de boom af.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me zeer onhandig in dit geval met een rotor, een quad lnbf. Krijg je geheid gedonder als je niet de enige kijker bent.

Laat hem eerst maar eens reageren, een coaxkabel heeft hij al in ieder geval. 

3 uren geleden, D-box zei:

Als TS een quad lnbf koopt met een rotor heeft hij helemaal gelijk.

Uiteraard is goed "zicht" van de satellieten noodzakelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Beste Sprietje

 

Bij een gebouw met geen andere mogelijkheid wordt het dus een grote schotel of verhuizen, bij bomen hangt het van de boom af.

Een gebouw laat geen enkel satellietsignaal door. Een grotere schotel heeft dan geen zin. Wat wel zin heeft is een plek voor je schotel te zoeken die net langs het gebouw de signalen ontvangt. De sun outage is hiervoor het meest betrouwbare middel om die plek te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Een gebouw laat geen enkel satellietsignaal door. Een grotere schotel heeft dan geen zin. Wat wel zin heeft is een plek voor je schotel te zoeken die net langs het gebouw de signalen ontvangt. De sun outage is hiervoor het meest betrouwbare middel om die plek te vinden.

Het verbaast me dat je mijn bericht niet snapt of heel slecht leest want ik gaf het toch duidelijk aan en schat je toch eigenlijk veel hoger in.

Dus nog maar een uitleg:

Als je maar 1 plaatsingsmogelijkheid hebt en een gebouw grotendeels in de weg staat en je hebt geen vergunning dat gebouw af te breken dan vangt dat lullige bouwwerk alle signalen voor een 60cm schotel weg, maar een 2 meter schotel kijkt net om de hoek en hoera, ontvangst.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

maar een 2 meter schotel kijkt net om de hoek en hoera, ontvangst.

Oplossing 1 , wel zwaar !!

1 minuut geleden, Sprietje zei:

maar een langere muurbeugel

Oplossing 2 , uitrichten is niet simpel , maar wel goedkoper ,

mits je genoeg signaal hebt , of als je binnen de beam zit !!

Het heeft wel een klein windprobleempje bij storm !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan ook minder lange muurbeugels zoals deze van 85cm of 60cm en oplossingen voor een nog grotere uitval zie je bij dit flatgebouw.

Je kunt ook een hele uithang constructie bouwen zoals in de laatste afbeelding.

Aluminium Doppelrohr-Wandhalter, 850mm.JPG

lange beugel.png

 

Balconconstructie.JPG

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Erwinnaar zei:

Lijkt me zeer onhandig in dit geval met een rotor, een quad lnbf. Krijg je geheid gedonder als je niet de enige kijker bent.

Laat hem eerst maar eens reageren, een coaxkabel heeft hij al in ieder geval. 

 

Waarom krijg je gedonder met een quad lnbf?

Je kan gewoon meer opnemen omdat je er meerdere ontvangers op aansluit.

De zenders moeten uiteraard wel op dezelfde satelliet positie zitten.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Erwinnaar zei:

Je geeft aan momenteel maar 1 lnb nodig te hebben. Heb je de wens om later meer lnb's nodig te hebben voor andere satellieten? Wat voor type ontvanger wens je?

 

Want dat kan de aanschaf doen veranderen. 

Ja enkel voor de Engelse dus 28.2. De ontvanger zou in mijn smart tv aanwezig zijn.

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

De vraagsteller heeft enkel twee maal een bijdrage geleverd.

De andere hersenspinsels komen van ons... Mede om het probleem iets duidelijker te maken betreffende een keuze.

 

is het AI of @Racer009

Wat is het probleem eigenlijk man?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...