Ga naar inhoud


Diseq lijkt te crashen als twee verschillende apparaten signaal vragen


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Je tuners in de DUO4K zijn Full Band Capture = afgekort FBC

https://wiki.openpli.org/Full_Band_Capture

 

Mocht je het maximale uit die willen halen is een Unicable II installatie de beste oplossing, maar wel duur hoor!

 

nog even een andere uit het verleden over FBC tuners

https://www.sat4all.com/forums/topic/377015-fbc-tuners/

 

Quote

Wat een FBC-tuner anders doet

De afkorting FBC staat voor “Full Band Capture”. Terwijl een conventionele tuner slechts één transponder (d.w.z. één frequentie) ontvangt, ontvangt een FBC-tuner een volledig ontvangstniveau. Een FBC twin tuner kan daarom zelfs twee volledige ontvangstniveaus tegelijk ontvangen. Dit vergroot de keuze aan gelijktijdig opneembare kanalen aanzienlijk.

De meeste FBC-ontvangers die tegenwoordig verkrijgbaar zijn, hebben twee tuners en in totaal acht zogenaamde demodulators, die vrij over de twee tuners kunnen worden verdeeld. Elke demodulator is verantwoordelijk voor de analyse van één transponder. Dit betekent dat je tot acht transponders van twee ontvangstniveaus tegelijk kunt ontvangen en er kanalen van kunt opnemen. Sommige ontvangermodellen overschrijden dit aantal zelfs. (De rekenkracht van de ontvangerprocessors en de snelheid van de opnamemedia stellen echter bepaalde grenzen).

vertaald

bron https://www.satellitenempfang.info/fbc-tuner.html

 

Maar beste @RaveMaus als je zelf al schrijft dat jullie thuis maar zelden gelijktijdig opnemen is een FBC tuner luxe en dus ook zo'n Unicable II installatie.

Dan rest het voordeel van FCC fast channel change, maar ook dat is academisch.

 

een pardon twee 4 in1switches is beslist de goedkoopste oplossing met gewone twin LNB's voor je twee Tuners in de DUO4K

Mocht je de TV apart willen voorzien van satelliet ontvangst verdubbeld zich de aanvoer, dan moet er een er een quad LNB per sat positie zijn en een extra 4 in 1 switch.

 

 

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Drs. IJzerbout Zo moeilijk is het toch niet? Er zijn 4 switches. Elke switch maakt verbinding met elke LNB. 

 

Een voorbeeld: Switch 3 is verbonden met de Vu+. Ik wil graag op de Vu+ de kanalen ontvangen die zowel op 13°, 19.2°, 23.5° en tot slot 28.2° graden zitten. 

Met de twee tuners in mijn televisie wil ik ook die 4 satellieten kunnen benaderen, dus alle twee de tuners in die televisie gaan ook telkens naar een switch. Zo weet ik vrij veel configuraties staan die zo werken hoor.

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Mocht je de TV apart willen voorzien van satelliet ontvangst verdubbeld zich de aanvoer, dan moet er een er een quad LNB per sat positie zijn en een extra 4 in 1 switch.

dus 4 x een 4 in 1 switch na je bericht aan drs gelezen te hebben

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

dus 4 x een 4 in 1 switch na je bericht aan drs gelezen te hebben

klopt!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij diseqc switches zijn er universele lnbs met switch aangesloten, dus quad lnbd

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaveMaus, nog even over die Vu+ DUO4K

ik ga der even van uit dat je één DUAL FBC tuner in een tuner slot hebt (dus een dubbele en => daarom 16 demodulatoren)

die moeten ook alle twee een aparte coax aansluiting hebben, dus je schema klopt niet helemaal.

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaveMaus

 

Als er schade aan de LNB's is of aan de COAX kabels (marters en muizen) dan kan een en ander verkeerd uitpakken met twee toestellen en vier tuners.

Maar nogmaals je eerste bericht gelezen te hebben denk ik dat één of meerdere LNB's  inderdaad schade hebben opgelopen, verwering en of water schade.

 

Je hebt nu vandaag de beste weer condities voor vervanging ;)

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RaveMaus zei:

 Zo moeilijk is het toch niet? Er zijn 4 switches. Elke switch maakt verbinding met elke LNB. 

Met halve informatie kun je niet geholpen worden.

4 switches = duidelijk

Elke switch maakt verbinding met elke LNB = onduidelijk

 

Elke lnb is verbonden met een switch maar welke lnb is op welke poort van welke switch aangesloten. Ik weet vrijwel zeker dat dat niet consequent is.

 

Zorg er voor dat bijvoorbeeld elke uitgang van LNB 1 verbonden is op poort 1 van elke switch lnb2 op poort 2 enz.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Om de hele chaos in orde te brengen zou ik een 16 x 4 switch installeren. 
want ik denk niet dat je er uit gaat komen zo.

De FSB tuner werkt pas dan goed met een UniCable LNC of Quatro LNC met UniCable Switch. 
Dus de hele combinatie is verre van ideaal. 

 

Natuurlijk bestaan er 16/4 switches. Dat is niets anders dan 4 stuks 4/1-switches in één behuizing. Lekker makkelijk te monteren maar minder makkelijk verkrijgbaar bij de satellietboer om de hoek. En of je die nu makkelijker kunt aansluiten? Ik denk eerder moeilijker door de 20 F-connectors. Ik zou die ook wel aanschaffen maar als ik al vier gewone 4/1-diseqc-switches heb niet.

 

EMP S16-4PCN-W3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, je loopt weer eens te raaskallen. 

Alleen omdat jij er niet me opgegroeid ben betekend niet dat het geen goede oplossing is. 

Denk alleen maar aan de mogelijkheid er terrestrisch FM/VHF/UHF of kabel bij door te lussen en dan heb je het op ieder toestel. 

Centrale stroomverzorging. 

Geen rommelige montage. 

Iedere handelaar in satellietspullen heeft het, kan het bezorgen of anders online. 

Alléén is het niet geweldig om er in een UniCable omgeving mee te werken. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

IJzerbout, je zit er weer helemaal naast. Een 16x4 switch is de switch die ik heb afgebeeld. Het gaat dan om een diseqc-switch. Daar kan geen FM/VHF/UHF of kabel bij aangesloten worden.
Jij bedoeld denk ik een Multiswitch. Dat is heel wat anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

ceesv, de hele setup is voor mij niet te begrijpen.

Van alle LBC‘s gaat er bijvoorbeeld een blauwe kabel naar de switch 3. 
Dat betekent voor mijn verstand dat Switch 3,   4 x highband V krijgt aangeboden. 
Dus dat werkt niet. 

Dat zou het geval zijn wanneer er quattro lnb's zouden zijn aangesloten.

 

Hier betreft het quad lnb's, met ingebouwde H/V en 22 kHz schakelaars waarbij elke uitgang afzonderlijk te schakelen is en naar een ingang van een 4/1 diseqc schakelaar gaan.

 

Ergens zal een diseqc commando niet goed geïsoleerd zijn in een lnb of diseqc schakelaar en onbedoeld andere uitgangen mee schakelen.

 

Het kan een lnb zijn, het kan ook een diseqc schakelaar zijn.

 

Eerst maar eens die ongebruikte 4e diseqc schakelaar verwijderen en eventueel omwisselen met een van de andere schakelaars.

Verder eventueel de LNB voor 23 vervangen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er inmiddels uit. Van de 3 coaxen die in gebruik zijn, zijn er 2 die een ferme overgangsweerstand hebben. 
Ooit was m’n oprit gemaakt met kiezelsteentjes. Daaronder had ik erg diep een coax gelegd. Ooit tijdens de bouw en bij het “experimenteren” met satelliet-tv.

Later 3 coaxen bij gelegd. Ook onder de oprit, maar minder diep, want had hier toen geen graafmachine meer.

Die 3 laatsten heb ik onder mijn kiezels destijds in een buis gelegd. De mannen die de oprit verhard hebben, hebben die buis gewoon verwijderd ontdekte ik nu. Je raadt het al: onder de oprit zit de beschadiging.

 

Natuurlijk te lang geleden om nog verhaal te gaan halen. Ik verdenk ze er ook nog steeds van dat ze die allereerste coax kapot getrokken hebben bij het graven.

 

Momenteel wachtende op de thuiskomst van een vriend die nog 100m coax heeft.

 

Om hier nog even op te antwoorden: vermits ik straks graag alles via m’n televisie zou doen, maakt het niet uit dat de Vu+ slechts 1 aangesloten tuner zal hebben. Met 3 werkende coaxen zal ik meer dan tevreden zijn.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...