Ga naar inhoud


Nieuwe regels voor televisieontvangst in Duitsland


Aanbevolen berichten

Tot nu toe konden appartementeigenaren een contract afsluiten voor kabeltelevisie in het gehele gebouw en de kosten doorberekenen aan de huurders. Wie van aanbiedingen als IPTV wilde profiteren, moest aanvullende diensten afnemen. Vanaf 1 juli 2024 hebben huurders de vrijheid om voor televisie te kiezen. Of het nu satelliet, DVB-T, DTC of IPTV wordt, dat beslissen ze zelf.

 

Vanaf juli 2024 zijn de vergoedingen voor het ontvangen van een televisiesignaal niet meer inbegrepen in de huurprijs van het appartement. De nieuwe wet gaat verhuurders ervan weerhouden televisiediensten mee te tellen in de huurovereenkomst. Miljoenen huurders in Duitsland zullen niet langer gebonden zijn aan kabeltelevisie.

 

De grootste kabel- en telecommunicatiegigant Vodafone verwacht als gevolg van de wetswijziging ongeveer de helft van zijn 8,5 miljoen abonnees in Duitsland te verliezen.Op basis van de ervaringen tot nu toe schat het dat het ongeveer 50% van de huishoudens zal behouden.
 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Sprietje zei:

En hoe gaat dat dan met de investeringskosten van de installatie die gemaakt zijn en ik mag aannemen maandelijks in de huur zitten inbegrepen?

Het gaat om de dienst niet om de installatie

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je betaalt in de huur nog steeds de infrastructuur, de kabel.

Alleen voor het signaal dien je nu zelf naar keuze een contract af te sluiten.

 

Bij glasvezel bestaat dat al een tijdje, er komt een aansluiting het gebouw binnen, je mag zelf kiezen bij wie je een internet abo wilt afsluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sprietje zei:

Die dienst kan niet zonder installatie.

Zo zeg helemaal zelf bedacht of krijg jij TV in een emmer? Is nu gewoon hetzelfde als met stroom. Je hebt de leverancier voor stroom en een netbeheerder.

Neem je geen stroom af betaal je toch nog de netbeheerder.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mojo zei:

Zo zeg helemaal zelf bedacht of krijg jij TV in een emmer? Is nu gewoon hetzelfde als met stroom. Je hebt de leverancier voor stroom en een netbeheerder.

Neem je geen stroom af betaal je toch nog de netbeheerder.

 niet waar als jij je meter laat afsluiten betaal je niets meer.

als je zonnepanelen hebt en batterijen hebt waar je zelf de stroom in opslaat zou je zelf voor je consumtie kunnen zorgen alleen in de winter heb je dan wel problemen omdat er weinig of geen productie is.

maar als je in  de winter maanden in vb in spanje verblijft in een 2e woning heb je geen stroom thuis nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, de vrije fries zei:

Vanaf 1 juli 2024 hebben huurders de vrijheid om voor televisie te kiezen. Of het nu satelliet, DVB-T, DTC of IPTV wordt, dat beslissen ze zelf.
 

Om dat te garanderen zal elke huurder zowel Antenne, Kabel, Satelliet en Internet in de meterkast moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is in Duitsland niet ongebruikelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat je iets te ver uit het raam hangt @ceesv met je schotel in de hand.

De uitbouw van glasvezel in de steden heb ik zelf meegemaakt in Dresden en in mijn appartement destijds. Echter satellietschotels worden daar door de "Hausverwaltung" dus de beheerder van het onroerend goed ( Mehrfamilienhaus ) nagenoeg nooit toegestaan. Einzelhaushalt Privat dus een eigendomswoning van één huishouden kan natuurlijk wel doen wat ze willen.

 

Er zijn wel buurten in bepaalde steden waar aan elk raam een schotel hangt maar dat is bij sozialwonungen van kansarmen en die hebben weer geen internet aansluiting in de meterkast ( heet overigens Haustechnik Raum en is dus geen kast ).

 

Het is volgens mij een goed uitgangspunt om alle vormen te hebben cq te kunnen afnemen maar de afrekening van de kosten zal daarmee zeer zeker omhoog gaan hetgeen de mensen nog verder in de armoede drijft.

 

Ondanks dat de premier Scholz het minimum loon omhoog wilt heven naar 15€/uur

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
59 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nou ik denk dat je iets te ver uit het raam hangt @ceesv met je schotel in de hand.

In de buitengebieden hebben veel blokken met huurwoningen vrijwel zonder uitzondering een gemeenschappelijke schotel.

Later is daar de kabelmaatschappij en de glasvezel aan toegevoegd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kwam vroeger vaak in Givet, Franse Ardennen; de alleen staande huizen hadden 2 schotels hangen, de flats hadden gemeenschappelijke schotels op het dak.

 

Volgens mij was kabel tv daar onmogelijk vanwege de vele rotsen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...