Sprietje Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Spanje introduceert vervroegd pensioen vanaf 52 jaar voor mensen die in een aantal van de zwaarste en meest risicovolle beroepen werken. Om te bepalen wie er op deze nieuwe pensioenleeftijd met pensioen mag, kijken ambtenaren naar gegevens zoals de frequentie van ziekteverzuim, sterfgevallen op het werk, blijvende invaliditeit en hoe lang werknemers doorgaans ziek thuisblijven.
Tonskidutch Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Godmiljaar, in het verkeerde land geboren. Maar de zwaarste beroepen dat is weer zo'n dooddoener, zwaar is niet fysiek, maar mentaal. Smoke On The Water Deep Purple
Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden Huh? Ik werk nog met 70. En ben (godzijdank) kerngezond. Komt omdat ik een jonge vrouw heb. 44 is die. 😂😂😂 Stay delulu !
Sprietje Geplaatst: 17 uren geleden Auteur Geplaatst: 17 uren geleden 22 minuten geleden, Tonskidutch zei: Godmiljaar, in het verkeerde land geboren. Maar de zwaarste beroepen dat is weer zo'n dooddoener, zwaar is niet fysiek, maar mentaal. Er wordt niet opgemeten hoe groot je spierballen zijn maar gegevens zoals de frequentie van ziekteverzuim, sterfgevallen op het werk, blijvende invaliditeit en hoe lang werknemers doorgaans ziek thuisblijven.
Tonskidutch Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden Nou kerngezond? Wat hebben we niet allemaal kunnen lezen over je kwalen en ongelukken... dat was aan @Drs. IJzerbout Smoke On The Water Deep Purple
Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden Alles genezen. Hoofdzaak geen dialyse, bestraling, chemo, dementie en meer van dat gedoe. Stay delulu !
gerrit B Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden 1 uur terug, Tonskidutch zei: Maar de zwaarste beroepen dat is weer zo'n dooddoener, zwaar is niet fysiek, maar mentaal. Of een beroep zwaar is hangt vaak ook van jezelf af. Sommigen zien het beroep als leraar/lerares als een lui lekker land terwijl collega's het als een loodzwaar beroep zien. Feit is wel dat als je kijkt naar de leeftijd dat leraren/leraressen gemiddeld een stuk ouder worden dan de bouwvakker of andere fysiek zware beroepen. Maar als ik kijk naar mijn eigen werk met onregelmatige uren en vaak lange dagen dan zie ik dat helemaal niet als zwaar werk maar juist als leuk en afwisselend werk terwijl collega's die hetzelfde doen vaak al met 50- 55 jaar met een zware burn-out het vak verlaten omdat ze het allemaal niet aankunnen. Of een beroep zwaar is hangt dus denk ik ook helemaal af van hoe jezelf in de wedstrijd zit. Feit is wel dat mensen met een fysiek zwaar beroep vaak eerder met versleten polsen, ellebogen, schouders, ruggen, knieën hun beroep niet meer uit kunnen oefenen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Nu hebben wij geen vervroegd pensioen zoals in Spanje maar wel leeftijdsdiscriminatie alom in de Benelux en Duitsland. Dus feitelijk ben ik al uitgerangeerd. En blijft de vraag wat is een zwaar beroep? Je antwoord @gerrit B, was net iets voor mijn bijdrage. Toch zie ik dat anders. Smoke On The Water Deep Purple
gerrit B Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 2 uren geleden, Tonskidutch zei: Nu hebben wij geen vervroegd pensioen Wij hadden een vervroegd pensioen en zolang het bestond heb ik (en denk velen van jullie ook) er ook voor betaald alleen hebben anderen er gebruik van kunnen maken en voor ons is er geen geld meer en is het opgeheven door het kabinet Balkenende 2 (CDA/VVD/D66) waarbij de VVD tegen was maar het voor het CDA en D66 onaanvaardbaar dat deze regeling nog langer zou bestaan. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden De uitkerende instanties en het pensioenstelsel / verzekeraars zoals het nu hervormd is maken vervroegd uittreden toch nog mogelijk. Maar dat kost jouw meer dan hun. Jij moet het dan met een heel veel lager pensioen (aow en privaat geregelde verzekeringen) doen. Mijn zus kon echt niet meer en heeft een dergelijke regeling genomen. Als haar echtgenoot wegvalt blijft veel weinig over dan ze dacht. Mensen die nu hun deel van het "pensioen potje aanboren" wordt dat ook sterk ontraden. Geld is belastingtechnisch en ook qua investeringen altijd cumulatief. Je kan iets duurzaam opbouwen en je kan stoppen, met verlies. Smoke On The Water Deep Purple
Mojo Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 5 minuten geleden, Tonskidutch zei: De uitkerende instanties en het pensioenstelsel / verzekeraars zoals het nu hervormd is maken vervroegd uittreden toch nog mogelijk. Maar dat kost jouw meer dan hun. Lees: je kunt vroeger met pensioen maar dan wordt er nog meer van jou gestolen. Niemand die het door heeft dat die 1700 miljard in dat potje gestolen gaat worden? Er zijn 2 manieren van bezuinigen. 1e AOW verlagen --> helpt niet want "iedereen" word ouder 2e AOW leeftijd verhogen zodat zij die het halen er minder lang gebruik van kunnen maken You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 2e ja dat dacht ik ook wel eens, vreemd is echter dat lost het ouder worden niet op en vooral niet het bijdragen aan de effectiviteit van deze liberale kapitalistisch samenleving. Die dus nog meer zorg moet leveren. Er zijn politici en mensen op de hoge rangen die niks doen dan denken, die weten helemaal niet hoe belastend het is om als oudere jongen door te moeten ploeteren voor de kost en inwoning. Die hebben helemaal geen binding met wat men bestaanszekerheid noemt. Smoke On The Water Deep Purple
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen