astro iris Geplaatst: dinsdag om 07:38 Geplaatst: dinsdag om 07:38 @Toyota Dat is nu eens een duidelijke en logische redenering.
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 07:48 Moderator Geplaatst: dinsdag om 07:48 22 uren geleden, pel zei: Tuurlijk... iedereen kan alles zelf: op dak klimmen, schotel uitrichten, koppen juist monteren enz. Je komt even helpen? Die tips zijn in dit geval zinloos, de topic starter is zelf niet in staat deze adviezen op te volgen. Hij heeft een schotel monteur gevonden die de fout gaat herstellen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pel Geplaatst: dinsdag om 10:52 Auteur Geplaatst: dinsdag om 10:52 3 uren geleden, ceesv zei: Die tips zijn in dit geval zinloos, de topic starter is zelf niet in staat deze adviezen op te volgen. Hij heeft een schotel monteur gevonden die de fout gaat herstellen. Surprise: Schotel + LNB goed, kabelbreuk in een van de 2 kabels. Beide kabels laten vervangen. Leek even: LNB nog goed, sat ontvanger defect... Gelukkig was dat laatste niet het geval.
Sprietje Geplaatst: dinsdag om 13:31 Geplaatst: dinsdag om 13:31 (aangepast) Mooi dat het daarmee is opgelost. Coax is het minst dure, goedkoper dan een nieuwe triple-lnb en ook goedkoper dan een nieuwe satellietontvanger. Bovendien heeft een schotel monteur die altijd bij zich. dinsdag om 13:32 aangepast door Sprietje
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 14:03 Geplaatst: dinsdag om 14:03 @pel , ik hoop dat je daar alleen maar de materiaalkosten voor moest betalen! Want zo'n monteur zou ik een heel negatieve recensie geven. Running With The Devil Van Halen
bellejt Geplaatst: dinsdag om 14:10 Geplaatst: dinsdag om 14:10 (aangepast) toch raar dat je met 1 kapotte kabel geen ontvangst meer had als er 2 aangesloten zijn.Duid volgens mij dan toch op een verkeerde tuner instelling van de 2de tuner (of 1ste).Stond er mss eentje gelijk aan ? Of zit die triple lnb anders in elkaar dan gewone lnb's met een switch ? dinsdag om 14:11 aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
pel Geplaatst: dinsdag om 19:43 Auteur Geplaatst: dinsdag om 19:43 5 uren geleden, Tonskidutch zei: @pel , ik hoop dat je daar alleen maar de materiaalkosten voor moest betalen! Want zo'n monteur zou ik een heel negatieve recensie geven. Nee,, voorrij kosten, arbeidsuren maken het duur. + 2x 19 m coax naar dak. De start: eerst de kop doormeten en toen de kabels: kabelbreuk, kop zou niks mis mee zijn.
pel Geplaatst: dinsdag om 20:43 Auteur Geplaatst: dinsdag om 20:43 6 uren geleden, bellejt zei: toch raar dat je met 1 kapotte kabel geen ontvangst meer had als er 2 aangesloten zijn.Duid volgens mij dan toch op een verkeerde tuner instelling van de 2de tuner (of 1ste).Stond er mss eentje gelijk aan ? Of zit die triple lnb anders in elkaar dan gewone lnb's met een switch ? Opm. 2: inderdaad raar 1 coax heeft kabelbreuk, andere niet,dan had 1 van de 2 tuners signaal moeten pakken. De tuner instellingen staan op automatisch, maar je kunt ook kiezen tussen tuner 1 of tuner 2. Heb ik wel geprobeerd om signaal te krijgen, niets dus. Geen idee hoe het intern in die kop zit met de diseqc schakelaars.
pel Geplaatst: dinsdag om 21:00 Auteur Geplaatst: dinsdag om 21:00 7 uren geleden, Sprietje zei: Mooi dat het daarmee is opgelost. Coax is het minst dure, goedkoper dan een nieuwe triple-lnb en ook goedkoper dan een nieuwe satellietontvanger. Bovendien heeft een schotel monteur die altijd bij zich. Helaas ben ik er nog niet (zou eigenlijk nieuw onderwerp moeten beginnen) Want de Engelse zenderlijsten gaven veel zenders zonder signaal. Dus: Hele Astra 2 opnieuw gedownload. Maar er kwam weinig binnen. Geen ITV, helemaal niets, geen channel 4 en maar 2 BBC zenders: nummer 1 en 2. Plus nog wat rotzooi. Klinkt heel dom, maar ik zit altijd met de frequentie instelling van dit menu: SAT/TP bewerken. Zou het daaraan liggen? Er staat: Satellietnaam: bijv. Astra 2 Frequentie: Wat vul je in? Druk je op de frequentie die er staat, dan komt er een lange lijst. Is er per satelliet een voorkeurs frequentie?? Symbol Rate: onvderlicht: niet te wijzigen. Polarisatie: Verticaal/Horizontaal Modulatie: kies uit DVB-S DVB-S2/QPSK of /8PSK FEC: diverse instellingen mogelijk Pilot: Aan/Uit Wijzig satellietnaam: blanco OPSLAAN Als ik bij Channel 4 wil downloaden is voor het zoeken ook een submenu voor handmatig. Ik typ in: 10936 (lijst van 16/5/25) Verticaal 23000 3/4 en hij vindt niets. Deze frequentie staat niet in de grote lijst die ik in bovenstaand menu kan oproepen. VRAAG: wat doe ik fout dat ik ook bijv. alle ITV zenders niet kan downloaden en maar een paar BBC zenders? (Of die LNB goed is doorgemeten?? Ik kan dat niet nagaan of het ding toch wat zwakjes aan het worden is.)
Mimisiku Geplaatst: gisteren om 03:37 Geplaatst: gisteren om 03:37 Gewoon kiezen voor één satelliet bij het zender zoeken. Kies voorAstra 2 (28.2°E) en laat hem zoeken. Er zouden ca 900 zenders gevonden moeten worden. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Sprietje Geplaatst: gisteren om 05:06 Geplaatst: gisteren om 05:06 8 uren geleden, pel zei: Helaas ben ik er nog niet (zou eigenlijk nieuw onderwerp moeten beginnen) Want de Engelse zenderlijsten gaven veel zenders zonder signaal. Dus: Hele Astra 2 opnieuw gedownload. Maar er kwam weinig binnen. Geen ITV, helemaal niets, geen channel 4 en maar 2 BBC zenders: nummer 1 en 2. Plus nog wat rotzooi. Klinkt heel dom, maar ik zit altijd met de frequentie instelling van dit menu: SAT/TP bewerken. Zou het daaraan liggen? Er staat: Satellietnaam: bijv. Astra 2 Frequentie: Wat vul je in? Druk je op de frequentie die er staat, dan komt er een lange lijst. Is er per satelliet een voorkeurs frequentie?? Symbol Rate: onvderlicht: niet te wijzigen. Polarisatie: Verticaal/Horizontaal Modulatie: kies uit DVB-S DVB-S2/QPSK of /8PSK FEC: diverse instellingen mogelijk Pilot: Aan/Uit Wijzig satellietnaam: blanco OPSLAAN Als ik bij Channel 4 wil downloaden is voor het zoeken ook een submenu voor handmatig. Ik typ in: 10936 (lijst van 16/5/25) Verticaal 23000 3/4 en hij vindt niets. Deze frequentie staat niet in de grote lijst die ik in bovenstaand menu kan oproepen. VRAAG: wat doe ik fout dat ik ook bijv. alle ITV zenders niet kan downloaden en maar een paar BBC zenders? (Of die LNB goed is doorgemeten?? Ik kan dat niet nagaan of het ding toch wat zwakjes aan het worden is.) Werk je niet met de Canal Digitaal fastscanlijst?
pel Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden 3 uren geleden, Sprietje zei: Werk je niet met de Canal Digitaal fastscanlijst? Nee, want: alle lijsten die ik heb gemaakt bijv. Nederland, Duitsland, Engeland, Nieuws, Muziek enz. worden dan opgeblazen: weg... Dan heb ik 1 heel lange lijst, waar bijv. Nederland 3 op plaats 53 o.i.d.. zit. Fout van de ontvanger om die lijsten dan te laten verdwijnen? Was vanaf het begin toen ik deze ontvanger kreeg, al zo.
bellejt Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden (aangepast) normaal is er een instelling dat je de eigen boeketlijsten kan behouden bij scannen 22 uren geleden aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Topfield SRP-2401CI+ is dat je receiver? Die kan helemaal geen fastscan volgens mij. En is ook al een oudje als receiver. Running With The Devil Van Halen
pel Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden 7 minuten geleden, bellejt zei: normaal is er een instelling dat je de eigen boeketlijsten kan behouden bij scannen Wist ik die instelling maar...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen