Mojo Geplaatst: gisteren om 07:20 Geplaatst: gisteren om 07:20 15 minuten geleden, Tonskidutch zei: Als je zo vaak alcohol drinkt en rookt heb je niet lang meer meer een onderkomen nodig... Nou dan. Probleem opgelost You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
pollegazon Geplaatst: gisteren om 07:28 Geplaatst: gisteren om 07:28 Bij ons in Vlaanderen noemen we dat Woonzorgcentra, bejaardenhuizen zijn echt zo jaren stillekes. Gemiddeld blijft iemand daar nog een jaar of twee "uitbollen" - op je 67ste (tenzij zwaar behoeftig) ernaar toe gaan is een aanslag op de sociale zekerheid. Wie wil er nu 15 jaar of zo in een WZC geleefd hebben ? 1
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 08:00 Geplaatst: gisteren om 08:00 dit is maar een voorbeeld van de vele => woongroep voor ouderen https://www.lvgo.nl/ of deze https://www.eigenhuis.nl/situatie-verandert/langer-zelfstandig-wonen/naar-een-andere-woning/woonvormen-voor-senioren allemaal al decennia lang bekend en uit Denemarken ,Noorwegen en Zweden komen overwaaien als architect was ik bij zo'n verbouwing voor een woongroep nauw betrokken, is best een mooi alternatief voor de bejaardentehuizen van vroeger en de bewoners zijn doorsnee actiever en gezonder dan menig ouwe stakker Ce Ne'st Rien Julien Clerc
Eduard07 Geplaatst: gisteren om 08:37 Geplaatst: gisteren om 08:37 Als je foto's van bejaarden jaren 50/60 ziet, leken ze al gauw - mede gezien hun kleedstijl - dik in de zeventig, terwijl ze indertijd waarschijnlijk amper 60 waren. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
pollegazon Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden (aangepast) Begin jaren '60 was de levensverwachting in Nederland (bij mannen) gemiddeld 71 jaar. Tegenwoordig is dat 84 jaar. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/37450 22 uren geleden aangepast door pollegazon detail toevoegen
Mojo Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden 3 minuten geleden, pollegazon zei: Begin jaren '60 was de levensverwachting in Nederland gemiddeld 62 jaar. Tegenwoordig is dat 84 jaar. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/37450 Heb je zelf naar de tabel gekeken en beoordeeld? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
D-box Geplaatst: 12 uren geleden Auteur Geplaatst: 12 uren geleden 13 uren geleden, pollegazon zei: Bij ons in Vlaanderen noemen we dat Woonzorgcentra, bejaardenhuizen zijn echt zo jaren stillekes. Gemiddeld blijft iemand daar nog een jaar of twee "uitbollen" - op je 67ste (tenzij zwaar behoeftig) ernaar toe gaan is een aanslag op de sociale zekerheid. Wie wil er nu 15 jaar of zo in een WZC geleefd hebben ? Nou, dan zijn de regels hier totaal anders. Mijn moedertje zalige betaalde €800 p/m voor de kamer en zorg. Het was dus geen aanslag op de sociale zorg. Ze kon dat betalen omdat mijn vader zaliger diverse pensioenen had afgesloten. Voor de rest namen mijn zus en mijn broer en ik lekkernijen mee uit België en Frankrijk (boudin=beuling) andoulle (weet ik geen vertaling van), en veel meer lekkers. Maar de regels zijn in de Belgique dus beduidend anders dan in Holland. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Eduard07 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 8 uren geleden, D-box zei: Nou, dan zijn de regels hier totaal anders. Mijn moedertje zalige betaalde €800 p/m voor de kamer en zorg. Het was dus geen aanslag op de sociale zorg. Voor €800 per maand kun je heden ten dage geen totaalpakket meer bieden voor een kamer (1 kamertje maar?) met Zorg. Daar zal tegenwoordig echt (veel) geld bij moeten. Die kleine (deels uitgeleefde) kamertjes in de voormalige bejaardentehuizen in Nederland waren overigens ook een reden om af te breken of op te heffen. De meeste gebouwen voldeden in geen enkel opzicht meer aan de voortschrijdende eisen. Voorstanders van die bejaardentehuizen-oude-stijl willen dat nog wel eens over het hoofd zien. Ik denk dat die Scandinavische oplossing die @Tonskidutch hierboven noemt, eerder navolging verdient anno 2025. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden Voor opname in een bejaardenhuis, huisvesting, verzorging en eventuesl verpleging moet je rekenen met 3.000 tot 4.000 Euro per maand. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Nu zijn er al veel langer woongemeenschappen in Duitsland, Nederland en in België. Dat hoeft niet per se voor alleen de ouderen te zijn. Gemengd jong en oud komt ook voor zelfs met peuters en schoolgaande kinderen. https://openrotterdam.nl/video-zo-ziet-het-leven-in-een-rotterdamse-woongemeenschap-eruit/#:~:text=De serie laat zien hoe samenleven in een,is voor de bewoners en voor de samenleving. https://openrotterdam.nl/samen-leven-samen-wonen/ https://www.salto.nl/blog/samen-leven-samen-wonen/ Alleen verzorgd willen worden in een woonzorgcentrum (tegenwoordig) is vergelijkbaar met de prijs van een hotelkamer met logies en is commercieel gebaseerd op je inkomen dat je in de meeste gevallen tot op een zakcentje na compleet afstaat. Krijg je ook nog een dagbesteding met een bal heen en weer gooien naar elkaar of punniken voor de houdbaarheidsdatum tot: xx-xx-xx Of deze Ce Ne'st Rien Julien Clerc
Eduard07 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 25 minuten geleden, Tonskidutch zei: Nu zijn er al veel langer woongemeenschappen in Duitsland, Nederland en in België. Dat hoeft niet per se voor alleen de ouderen te zijn. Gemengd jong en oud komt ook voor zelfs met peuters en schoolgaande kinderen. Die "oplossing" is absoluut niet nieuw. In Duitsland woonden immers drie generaties onder 1 dak. Daar waren huizen - analoog aan boerderijen- ook op gebouwd. Aan de ene kant van het dubbele huis woonden de ouders, aan de andere - met vrije eigen toegang - een van de kinderen, vaak getrouwd en met de kleinkinderen. De zorg en opvang was er voor elkaar. In feite met gesloten beurs. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Maar dat is toch een manier van leven waar veel niet aan willen? Men moet nu vrij zijn, moet kunnen doen en laten wat men wil, feestjes, uitgaan, festivals, vakanties enz. zonder naar de ouders om te hoeven kijken "dat doen de verplegers maar". Belangrijk is denk ik ook dat de huidige woningen daar niet op gebouwd zijn en vaak ook niet voor aangepast kunnen worden of dat er zoveel regels zijn om het mogelijk te maken dat menigeen, ook al zouden ze het willen, er niet aan beginnen of afhaken met zoveel bureaucratie. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Natuurlijk heeft het ook te maken met het woningbestand en de woontypologie die er in het verleden winstgevend werd gebouwd. Met de doorsnee starterswoning of vinex woning kun je niets met betrekking tot het doel, woongroep of woongemeenschap. Als je echter zelf een woning kan verkopen en samen met anderen die dat ook doen, het kapitaal investeert in een slimme verbouwing van bijvoorbeeld leegstaande kantoorgebouwen kom je een heel eind. De een of andere leegstaande kerk of bedrijfsgebouw kun je voor een appel en een ei kopen waarvoor er zelfs nog in menig geval subsidies vrijgemaakt worden door de provinciën. @gerrit B je moet nooit van je eigen leefstijl uitgaan, er zijn heel veel mensen die dat samenwonen anders zien. p.s. ook gemeenten zien graag bestemmingswijziging en hergebruik / herbestemming opdat men verloedering kan tegengaan. is ook gunstiger met betrekking tot het stiktof debacel t.o.v. nieuwbouw voorbeeldje : https://www.burgtbouw.nl/projecten/nre/ 1 uur geleden aangepast door Tonskidutch p.s. Ce Ne'st Rien Julien Clerc
gerrit B Geplaatst: 53 minuten geleden Geplaatst: 53 minuten geleden 25 minuten geleden, Tonskidutch zei: je moet nooit van je eigen leefstijl uitgaan, er zijn heel veel mensen die dat samenwonen anders zien. Ik reken juist niet bij mezelf af maar zie wel wat er om me heen gebeurd. Natuurlijk achter de tafel is het geen probleem en zou men graag de zorg op zich nemen (voor een paar weken) maar ik verwacht/weet wel bijna zeker dat als het er op aan komt en men dit langer moet doen de interesse meestal snel weg is. Ik zie het bij onszelf in de familie, is er nood aan de man dan worden altijd dezelfde personen gebeld, de rest heeft 's nachts (vaak) de telefoon uit staan en reageren dan pas de volgende ochtend pas met "ik had het berichtje gemist" zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen