Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn oude vadertje is verhuisd naar een verzorgingshuis. Allemaal prima, maar net zoals 5 jaar geleden ( naar zijn aanleun woning) kan hij niet wennen aan zijn TV.

Hij heeft al 15 jaar een "dreambox achtige" ontvanger en die kan die prima bedienen. Een internet aansluiting is er niet (alleen gedeelde wifi) dus een ziggobox met stembesturing gaat hem volgens mij ook niet worden.

Nu even mijn vraag:

Kan de VU (duo 4K se, dus met CI slot) overweg met de 'te bestellen' CI module en kaartje van Ziggo ( ivm de voetbal kanalen) en hoe moet ik die instellen in OSCam

Het verzorgingshuis geeft DVB-C door naar alle kamers, dus dat is geen probleem.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Als je met een CI+ module met kaart werkt heb je geen Oscam nodig, die werkt mits er CI+ helper in zit perfect werken zonder Oscam.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Een verzorgingstehuis kan eventueel een eigen kabelnet hebben, maar elke bewoner moet dus een eigen abonnement afsluiten bij Ziggo? 

Over welke regio hebben we het hier? 

Als dat vm. UPC is zal je de CI+ module moeten gebruiken, maar is het van oudsher Ziggo dan kan je de smartcard uit de module halen en los in de kaartlezer van de ontvanger stoppen en dan met OSCam decoderen.

Dat laatste werkt veel soepeler.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

De VU+Duo 4Kse kan in alle gevallen overweg met Ziggo. Uiteraard dient er wel een kabeltuner (DVB-C) ingebouwd zijn (maar daar ga ik vanuit).

De Quantis 1.3 module met Irdeto kaart kan zelfs zonder module direct werken. Dit is de meest ideale optie. Snel zappen, geen CI+ beperkingen en meerder opnames tegelijk maken.

Voor de module (Zowel Nagra als Irdeto) is een ciplushelper nodig. Daarmee werken de Ziggo kanalen ook..

Hier tijden geleden eens getest. Werkt allemaal prima..

Noot:

Recent is Ziggo bezig om de uitzendingen te ‘harmoniseren’. In deze reeds geharmoniseerde regio’s is het kanaalzoeken aangepast.

Frequentie:474.000 Mhz

Symbol rate: 6900 (was 6875)

Modulatie: QAM256 (was QAM64)

Netwerk: 05555

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen