Miauw Geplaatst: gisteren om 00:16 Geplaatst: gisteren om 00:16 Ik kwam het topic "Is een begeleider in overtreding als..." tegen, echter wijkt mijn vraag iets af. Wat als de passagier een mobiele telefoon in de handen heeft, maar die tegen het oor van een bestuurder houd, dan lijkt mij het een levende carkit, dus toegestaan, maar ik vrees dat zo'n nieuwe mobiele telefoon controle paal daar anders over denkt . Iemand enig idee? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 uren geleden Moderator Geplaatst: 19 uren geleden Ja, dat mag (niet), het kost je alleen 400 Euro. Is hiermee vergelijkbaar. https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/5394716/telefoon-bellen-handsfree-hoofddoek-bekeuring-politie Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 uren geleden Moderator Geplaatst: 19 uren geleden 6 uren geleden, Miauw zei: dan lijkt mij het een levende carkit, dus toegestaan, maar ik vrees dat zo'n nieuwe mobiele telefoon controle paal daar anders over denkt . Ik denk dat je verkeerd denkt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
a33 Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden (aangepast) 9 uren geleden, Miauw zei: Wat als de passagier een mobiele telefoon in de handen heeft, maar die tegen het oor van een bestuurder houd, dan lijkt mij het een levende carkit, dus toegestaan, Bij "tegen het oor aanhouden" ga ik ervan uit dat het een strafbaar feit is. Bij "10 centimeter van het oor afhouden" zou dit heel goed anders kunnen liggen. Immers de bestuurder heeft dan geen ("vast") contact met de telefoon, en doet ook zelf helemaal niets om de positie van de telefoon te beïnvloeden (bijvoorbeeld: "op zijn plaats houden" van de telefoon; dat is namelijk strafbaar). Gezien wat ik zo even aan jurisprudentie lees, doet de bestuurder dus in dit geval niets ongeoorloofds. Leuke vraag! Groet, A33 16 uren geleden aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
trust Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden is dat anders dan als je de instructies door je oortjes of hoofdtelefoon krijgt ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
a33 Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 24 minuten geleden, trust zei: is dat anders dan als je de instructies door je oortjes of hoofdtelefoon krijgt ? Het gebruik van een "headset" is geoorloofd. Mits je die niet voortdurend vasthoudt, omdat hij anders uit je oor valt (serieus, die zaak is voor de rechter geweest!). Maar een telefoon zelf tegen je oor aan plakken wordt vermoedelijk wel bestraft; lijkt op de hoofddoek-zaak. Net zoals een man een rechtzaak verloor, die zijn telefoon met een constructie vast op zijn hand had bevestigd: mocht niet. Met een pin vastbevestigd op het stuur mocht weer wel. Ik heb het allemaal niet verzonnen, maar zo ongeveer kwam ik zaken tegen. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Mojo Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 2 uren geleden, a33 zei: Leuke vraag! Ja, ontzettend. Ik heb het mezelf altijd afgevraagd maar de vraag nooit durven stellen.🤪 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 uren geleden Moderator Geplaatst: 13 uren geleden Tja, waarom zou je het willen doen? Voor automobilisten is de boete €430 en voor bromfietsers, snorfietsers of gehandicaptenvoertuigen die zijn uitgerust met een motor, die met een telefoon in de hand rijden, is de boete €300 exclusief administratiekosten. of wacht even tot na nieuwjaar. Het kabinet verhoogt alle verkeersboetes met 3 tot 4 procent, zo bleek deze week. Dit komt ongeveer neer op een tientje per overtreding extra. Hierdoor is 'geen gordel dragen' (€197) anno 2026 bijna net zo duur als een winkeldiefstal (€200). Gelukkig heb ik standaard een handsfree set in de oud schicht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 14 uren geleden, ceesv zei: Is hiermee vergelijkbaar. https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/5394716/telefoon-bellen-handsfree-hoofddoek-bekeuring-politie Denk toch niet dat dit vergelijkbaar is. Immers bij een hoofddoekje, elastiek af wat dan ook zal je de telefoon eerst in de hand moeten houden om hem op de plek te schuiven en dan kan je pas een gesprek voeren. In dit geval doe je zelf helemaal niets, dat doet immers de bijrijder. Maar waarom zou je het risico lopen en er een bult energie moeten steken in moeten steken om je gelijk te krijgen? (met het risico dat het ook nog niet lukt) Vrijwel elke mobiele telefoon heeft toch een handsfree functie? Zet die gewoon aan en je voorkomt elke discussie, en wil je niet dat je bijrijder het gesprek kan volgen dan moet je gewoon niet opnemen of heel kort aangeven dat je later wel terugbelt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen