Psychosammie Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Binnenkort weer verkiezingen en bovenstaand onderwerp staat weer in verschillende partijprogramma's. Het gaat uiteraard om meer geld binnen te schrapen nu er door elektrische auto's minder geld binnen komt. Uiteraard onder de noemer van minder files en minder uitstoot maar dat is nog helemaal geen uitgemaakte zaak. Zo zou de wegenbelasting en bpm naar beneden kunnen (eerst zien dan geloven). Maar als het bezit van een auto goedkoper wordt is de verwachting juist dat er meer auto's gekocht gaan worden. Uiteraard zijn er ook nog een aantal onopgeloste problemen zoals onze privacy, buitenlandse auto's en zelf in het buitenland rijden. Zelf ben ik 100% tegen. Hoe staan jullie hierin? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Eduard07 Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Ik hoorde vanmiddag een discussie op BNR over rekeningrijden en een aantal politieke partijen die voor invoering zijn. Niemand, echt niemand noemde het feit, dat buiten de Randstad de auto - en dus meer kilometers - een noodzaak is. Voorzieningen in dorpen weg, OV weg of summier aanwezig, langere afstanden dagelijks pure noodzaak. Files spelen in de regio amper een rol. Oftewel: Den Haag heeft kennelijk nog steeds geen idee hoe het leven en de wereld in de regio buiten de Randstad eruit ziet! Laten ze in Den Haag eerst maar de grote issues oplossen. Ook mobiliteit is een complex kaartenhuis. Dat besef blijkt er kennelijk niet te zijn. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
minplus Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Helemaal met Eduard eens. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Moderator ceesv Geplaatst: 20 uren geleden Moderator Geplaatst: 20 uren geleden Ik heb deze week gelezen, dat rekeningrijden langzaam in de vergetelheid raakt, niemand wil zijn vingers eraan branden. https://www.telegraaf.nl/binnenland/plannen-rekeningrijden-lijken-stille-dood-te-sterven/64350267.html Den Haag - De plannen van kabinet-Rutte IV voor de invoer van rekeningrijden lijken een stille dood te sterven. Op de betrokken ministeries ligt het werk aan de kilometerheffing al maanden stil en een meerderheid van de Kamer, én de coalitie, heeft er geen trek in. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Psychosammie Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden Een stille dood? Nou blijkbaar niet. https://nos.nl/artikel/2587669-rekeningrijden-volop-in-partijprogramma-s-wie-profiteert-en-wie-niet Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
moonchild Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Als politici iets heel graag willen dan gaat het je zeker geld kosten. Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
gerrit B Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden We doen toch allemaal al aan rekeningrijden? De wegenbelasting kan gewoon helemaal weg want dat wordt al dubbel en dwars berekend via de brandstof rij je op benzine dan betaal je per liter al 96 cent aan belasting rij je op diesel dan betaal je per liter al 63 cent aan belasting rij je op gas dan betaal je per liter al 23 cent aan belasting rij je elektrisch dan betaal je per kW al 15 cent aan belasting Grote voordeel totaal geen problemen met privacy, geen extra kosten voor detectie en registratie, geen extra kosten voor apparatuur in de auto en helemaal geen extra ambtenaren nodig die alles bij houden en controleren. Daarbij bereik je dan ook nog eens precies wat ze willen nl. die grote slurper met een verbruik van 1 op 5 betaald relatief veel belasting en de zuinige rijder betaald minder zodat het zuinige rijden wordt gepromoot en degene die veel km maakt betaald ook veel meer belasting tov. de gebruiker die zijn auto alleen maar mooi glimmend op de oprit heeft staan. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
wanderer Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden een concept als in Portugal en langzamerhand ook in Frankrijk (sommige delen van de peage zijn al slagboomvrij) is dat je betaalt voor het stuk weg waar je overheen rijdt, is met camera's en kentekenherkenning, iedereen moet dat betalen ook niet ingezetenen, en privacy acher zijn al hordes landgenoten die zo'n franse tolbadge hebben en daarover niet mekkeren, ik gebruik het al jaren tot mijn volle tevredenheid... Samsung 40D6510WS
Moderator wiz Geplaatst: 8 uren geleden Moderator Geplaatst: 8 uren geleden rekeningrijden mag van mij worden ingevoerd als aan de volgende voorwaarden is voldaan: -Accijns van brandstoffen af -"houderschapsbelasting" afschaffen -BPM afschaffen Dan zou ik er geen moeite mee hebben, maar het zal er wel bij komen om de melkkoe nog verder uit te melken. Als ik zie wat wij nederlanders allemaal moeten betalen om een auto te hebben t.o.v ons omringende landen dan betalen we zonder rekeningrijden al de hoofdprijs. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Eduard07 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Ook wat meer tolheffingen graag zodat de vele buitenlandse auto's (flink) meebetalen aan ons goed onderhouden wegennet. En zo Nederlanders minder wegenbelasting laten betalen. Het meest zotte van die kilometerheffing vind ik nog, dat ook de kilometers buiten Nederland meetellen! De mond vol over "EU-breed dit en dat", maar alleen Nederlanders gaan dan betalen voor kilometers over de grens? Die hele kilometerheffing-gedachte deugt niet! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 8 uren geleden Moderator Geplaatst: 8 uren geleden 9 minuten geleden, Eduard07 zei: Ook wat meer tolheffingen graag zodat de vele buitenlandse auto's (flink) meebetalen Dat waren de Duitsers van plan, maar dat werd afgeschoten door Brussel. Aan de Nederlandse grens waren de Duitsers zelf niet enthousiast, ze zagen in gedachte hun hele economie instorten door het wegblijven van de Nederlandse klanten. Maar of terug naar de middeleeuwen zo een goed idee is, met banpalen en tolplaatsen op elke weg? Ooit was wegenbelasting bedoeld voor de aanleg van wegen.Tegenwoordig worden de gaten in de schatkist ermee gestopt. 9 minuten geleden, Eduard07 zei: ons goed onderhouden wegennet. Tja, zo goed onderhouden is dat niet. Veel van de 2900 viaducten, 28 tunnels, ruim 1.000 bruggen en 86 sluiscomplexen die Rijkswaterstaat beheert zijn oud en dringend aan renovatie toe. Rijkswaterstaat spreekt daarom van 'de grootste onderhoudsbeurt ooit'. Het tekort van 8 miljard euro is slechts het begin. Tot 2038 is er in totaal 34,5 miljard euro extra nodig voor het opknappen van alle infrastructuur. Per jaar levert de wegenbelasting en provinciale opcenten ruim 6 Miljard Euro op. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 8 minuten geleden, ceesv zei: Dat waren de Duitsers van plan, maar dat werd afgeschoten door Brussel. Nee, dat is een onvolledige voorstelling van zaken. De Duitsers zouden worden vrijgesteld van tolheffing. Dat heeft het Europese Hof - terecht - afgeschoten. Het was niet de tolheffing zelf, maar de selectieve tolheffing! Het vonnis van het EU Hof deugde. De Duitse plannen niet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 14 minuten geleden, ceesv zei: Tja, zo goed onderhouden is dat niet. Veel van de 2900 viaducten, 28 tunnels, ruim 1.000 bruggen en 86 sluiscomplexen die Rijkswaterstaat beheert zijn oud en dringend aan renovatie toe. Het kan altijd beter, maar we hebben in Nederland absoluut niet te klagen. Ga de grens maar over en "enjoy". Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 7 uren geleden Moderator Geplaatst: 7 uren geleden 6 minuten geleden, Eduard07 zei: Nee, dat is een onvolledige voorstelling van zaken. Niet zoals jij het uitdrukte. 29 minuten geleden, Eduard07 zei: zodat de vele buitenlandse auto's (flink) meebetalen 🙄 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 44 minuten geleden, ceesv zei: Niet zoals jij het uitdrukte. 🙄 Het ene sluit het andere immers niet uit bij "meebetalen". Dat is immers precies wat tol beoogt: dat de gebruiker betaalt, ongeacht de nationaliteit. (En niet dat alleen Nederlanders betalen voor het weggebruik in Nederland en niet de (vele) buitenlanders.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen