Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik hoop niet dat dit onderwerp te hoog op de politieke agenda komt te staan de komende jaren.

Met oeverloos gezever terwijl de halve wereld in crisis of oorlog is.

(Nog los van de onrechtvaardigheid met hopelijk het vooruitzicht van veel rechtszaken hierover. De Raad van State zou hier terecht vernietigd over moeten adviseren.)

A propos Raad van State:

https://www.nu.nl/tweede-kamerverkiezingen/6372798/caroline-van-der-plas-bbb-raar-dat-je-niet-aan-raad-van-state-mag-tornen.html

Dus een adviesorgaan moet aangepast worden om de gewenste adviezen te krijgen?

Zo werkt het natuurlijk in de agro-industrie.

Maar van de enorme waarde van onze degelijke Grondwet heeft ze OOK AL geen verstand!  

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Als die Raad van State echt volledige onafhankelijk is en niet bevooroordeeld dan heb je gelijk, maar daar gaat het nu juist om.

In hoeverre proberen die niet hun eigen zienswijze te promoten en wetsvoorstellen bij voorbaat af te schieten als deze niet stroken met hoe ze het zelf graag zouden willen zien?

Zelfde geldt voor het verhaal dat van alle partijen er slechts 3 partijen zijn die niet staatsrechtelijk botsen.

Van de in totaal vijftien partijen die nu in de Tweede Kamer zitten, hebben er elf een verkiezingsprogramma waarin plannen staan die botsen met de rechtsstaat.

Op zich vind ik dat niet zo vreemd, er zijn in het verleden afspraken/wetten gemaakt waarvan we nu zien dat deze niet/niet goed werken of zelfs tegen ons gebruikt worden omdat men in de tijd dat ze werden opgesteld en heel ander doel voor ogen had en niet de hedendaagse situatie kon voorzien.

Op die wetten uit het verleden is wel de hedendaagse rechtsstaat gebouwd en als je die dus aan wilt gaan passen dan bots je dus bij voorbaat al met de rechtsstaat.

In mijn ogen dus niets om je zorgen over te maken en moet het zelfs toegejuicht worden om wetten naar de hedendaagse tijd en omstandigheden aan te passen.

Je zou zelfs bij partijen die hier niets aan willen doen vraagtekens kunnen zetten want dan blijven we doormodderen en keer op keer van de Raad van State te horen krijgen dat het in strijd is met de wet, komen we geen steek verder en worden er nooit actuele problemen opgelost.

Uiteraard mits de aanpassing wel goed doordacht zijn en op de juiste manier tot stand komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
6 uren geleden, Eduard07 zei:

Maar van de enorme waarde van onze degelijke Grondwet heeft ze OOK AL geen verstand!  

Nou, wat mij betreft is die ook aan modernisering toe. Artikel 6 had er nooit in gemogen en artikel 23 behoeft een update.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Nog even en we hebben een burgeroorlog hiero in Nederland. 

Je kiest niet een andere wetgeving en/of beleid, je stemt alleen om je voorkeur weer te geven. 

En die voorkeur kan samenvallen met de meerderheid die een kabinet vormt. 

Staat allemaal los van de vraagstelling inzake rekeningrijden. 

Fat Freddy's Drop

Bohannon

Geplaatst:
19 uren geleden, Psychosammie zei:

Nou, wat mij betreft is die ook aan modernisering toe. Artikel 6 had er nooit in gemogen en artikel 23 behoeft een update.

Hij wordt regelmatig aangepast op onderdelen en het is maar goed dat dat alleen kan met 2 x tweederde meerderheid van het hele parlement PLUS verkiezingen er tussen.

Zou een mooie boel worden als de Grondwet zou kunnen worden aangepast aan ondeugdelijke wetgeving in plaats van andersom. 

Dat zou een greep naar de absolute macht pas echt faciliteren. Zoals we inmiddels in diverse landen kunnen zien. 

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het begint er anders toch heel sterk op te lijken dat godsdienst niet in de grondwet hoort en dat steeds meer mensen zo denken. Daarnaast blijken bepaalde godsdienstige scholen er ook niet zo heel frisse ideeën op na te houden. En er iets aan doen kan niet want hé, vrijheid van godsdienst en godsdienstonderwijs.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

En als je die Wikipedia even doorleest zie je dat alles niet even democratisch tot stand is gekomen.

Veel van de 1604 notabelen die door Willem aangewezen waren om hun goedkeuring uit te spreken bleven thuis; erger nog was dat een meerderheid het voorstel afkeurde. Bij 126 van dezen was het motief echter de vrijheid van godsdienst die zij in deze vorm verwierpen. Deze vrijheid was echter door het Congres van Wenen dwingend opgelegd (de zogenaamde Acht Artikelen)

Geplaatst:

Rekeningrijden zit eigenlijk al in de prijs van brandstoffen, waarmee Nederland het op één na duurste land ter wereld is. Alleen in Hong Kong is het nog duurder!

Maar op termijn zou het waarschijnlijk wel moeten als we elektrisch gaan rijden. Het moet dan wel op een eerlijke manier worden ingericht, want als ik naar het buitenland wil, mag het toch niet zo zijn dat ik over de in het buitenland gereden kilometers dan toch hier belasting zou moeten betalen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb een groot aantal jaren geleden de gele nummerplaat omgeruild voor een witte.

Dat scheelt duizenden Euro's, zowel in aanschaf als in gebruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Op elektriciteit betaal je toch ook al flink belasting? 

Een kW kost gemiddeld 25 - 30 cent en daarvan is 12,3 cent alleen maar belasting.

Dus dat is ook al bijna 50% belasting.

Laat de overheid zelf de broekriem maar eens aanhalen ipv. de kosten telkens maar op te laten lopen en door te schuiven.

Als je alleen al kijkt hoeveel ambtenaren we hebben dan wordt je daar niet goed van.

Er werken in Nederland zo ongeveer 9,8 miljoen mensen daarvan zijn er ruim 1 miljoen ambtenaar.

Dus in het kort komt het er op neer dan van 10 werkenden personen er 1 ambtenaar is.

Dus die 9 werkenden moeten tevens de kost verdienen voor nog eens 9 personen + nog een ambtenaar.

Gaan al die regelingen en toeslagen overboord die ons systeem zo ingewikkeld maken dan kunnen we met veel minder ambtenaren toe, krijgen we weer meer handen op de werkvloer die geld opleveren ipv. geld kosten en daarmee kan de wegenbelasting simpel geschrapt worden en vervangen door betaling via de gebruikte brandstof.

• Like 1

Geplaatst:
1 uur terug, gerrit B zei:

Op elektriciteit betaal je toch ook al flink belasting? 

Een kW kost gemiddeld 25 - 30 cent en daarvan is 12,3 cent alleen maar belasting.

Dus dat is ook al bijna 50% belasting.

Laat de overheid zelf de broekriem maar eens aanhalen ipv. de kosten telkens maar op te laten lopen en door te schuiven.

Als je alleen al kijkt hoeveel ambtenaren we hebben dan wordt je daar niet goed van.

Er werken in Nederland zo ongeveer 9,8 miljoen mensen daarvan zijn er ruim 1 miljoen ambtenaar.

Dus in het kort komt het er op neer dan van 10 werkenden personen er 1 ambtenaar is.

Dus die 9 werkenden moeten tevens de kost verdienen voor nog eens 9 personen + nog een ambtenaar.

Gaan al die regelingen en toeslagen overboord die ons systeem zo ingewikkeld maken dan kunnen we met veel minder ambtenaren toe, krijgen we weer meer handen op de werkvloer die geld opleveren ipv. geld kosten en daarmee kan de wegenbelasting simpel geschrapt worden en vervangen door betaling via de gebruikte brandstof.

Heel aardig, gerrit.

Maar realiseer je dat politie-, onderwijs-, ziekenhuis-, rechtspraak-, brandweer- en noem maar op-personeel ook ambtenaren zijn. Jij lijkt het idee te hebben dat het een zootje bureaufreaks zijn die met hun voeten op tafel weinig uitvoeren en die heb je ongetwijfeld.

Ik hou het erop dat het merendeel keihard werkende mensen zijn die graag wat minder voorschriften en administratie zouden hebben. Dan zouden ze veel meer kunnen doen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
41 minuten geleden, minplus zei:

Maar realiseer je dat politie-, onderwijs-, ziekenhuis-, rechtspraak-, brandweer- en noem maar op-personeel ook ambtenaren zijn. Jij lijkt het idee te hebben dat het een zootje bureaufreaks zijn die met hun voeten op tafel weinig uitvoeren en die heb je ongetwijfeld.

Ik hou het erop dat het merendeel keihard werkende mensen zijn die graag wat minder voorschriften en administratie zouden hebben. Dan zouden ze veel meer kunnen doen.

En verder zie ik steeds meer auto's opladen op de oprit. Rechtstreeks vanaf de zonnepanelen die het huis heeft, zeg maar.

Dat is centenkwestie, niet eens dubbeltjes. En belastingvrij.

Geplaatst:
1 uur terug, minplus zei:

Maar realiseer je dat politie-, onderwijs-, ziekenhuis-, rechtspraak-, brandweer- en noem maar op-personeel ook ambtenaren zijn.

Zeker maar in het ziekenhuis werken er zo'n 120.000 en van o.a die agenten hebben we er maar 63.000 en weet jij wanneer je voor het laatst een agent bij jou in de straat of dorp hebt gezien?

Het beeld wat ik zeker niet wil schetsen is dat al die ambtenaren een beetje niets zitten te doen, alhoewel ik vrijwel zeker weet dat als het bedrijfsleven zo zou werken als in het ambtenarenwezen dat menig bedrijf ten dode zou zijn opgeschreven.

Wat ik wel probeer aan te geven is dat ze door de ingewikkelde regelgeving vaak onnodig werk moeten doen om alle geldstromen door het rondpompen van enorme bedragen te moeten beoordelen en controleren maar heb je ook wel eens gezien hoeveel agenten er nodig zijn om weer een stel van die klimaat hooligans van de snelweg te verwijderen?

Geplaatst:
45 minuten geleden, Eduard07 zei:

En verder zie ik steeds meer auto's opladen op de oprit.

Dat kan alleen maar in het weekend, als je overdag aan het werk bent en je hebt je auto nodig om op dat werk te komen dan kun je die niet thuis aan je zonnepanelen hangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen