Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dacht je dat ze voorgoed in de prullenbak konden? Ze zijn terug! Bij onze zuiderburen is het weer menens: het mondkapje is terug van weggeweest. Terwijl wij in Nederland nog vrolijk zonder bescherming rondlopen, trekken Belgische ziekenhuizen aan de noodrem vanwege een explosieve cocktail van virussen. Is dit een voorbode voor wat ons te wachten staat?

Mondkapjes ook in Nederland weer verplicht?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

"Wie nu de grens oversteekt voor een ziekenhuisbezoek". Een niet onbelangrijke afbakening van de verplichting. En met de in zo'n instelling hoge concentratie gecompromitteerde patiënten is daar is zeker wat voor te zeggen. Met een goed ventilatieplan is veel aerogene besmetting te voorkomen maar geen idee in hoeverre dat overal doorgevoerd is. Al met al kan ik het geen harde ingreep noemen. 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Geplaatst:

goed lezen want is geen verplichting : Dat betekent dat mondmaskers op bepaalde plekken opnieuw aangeraden worden

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Ik heb zelf ook weer een besmetting mogen ervaren en kan je vertellen dat het bepaald geen pretje is.

De 1e week alleen koorts ed. dus dat viel nog wel mee, maar de 2e week begon het hoesten waar gewoon geen einde aan kwam.

Op een gegeven moment doet je alles zeer, moet je je buik vasthouden, rug zien te ontspannen om toch nog te kunnen hoesten en niet alleen wat oppervlakkig te hoesten.

Nu 3 weken later nog steeds last van het hoesten waarbij je flinke hoeveelheden slijm ophoest en soms compleet achter de adem bent.

Dus ben je wat ouder dan kan ik me voorstellen dat je van alles doet om dit te voorkomen.

Geplaatst:

Ik schreef er al over afgelopen week.

Ik was afgelopen weken in Luik / Liège onderweg voor een architour en locaties spotten, maar naast die vrijwillige mondkapjes liepen toch heel veel mensen met kapje over straat en in het openbaar vervoer. Prima actie denk ik dan, want dat is een van de meest werkzame aantoonbare preventies die we hebben zoals moge blijken uit die corona pandemie. Dat staat voor mij ook absoluut niet ter discussie. Is iedereen echter weer vergeten.

Op RTBF zijn meerdere informatieve meldingen van de overheid om erop attent te maken geweest afgelopen maand.

Het moge duidelijk zijn dat je, ook met aanstaande Carnaval in 't zuiden, weer een heerlijke smeltkroes hebt voor allerlei virale infecties.

En het is ook al jarenlang zo dat mensen elkaar dus goed en lekker besmetten tijdens deze feesten. Onze Maastrichtse twee ziekte weken na Carnaval is beroemd en nog redelijk onschuldig.

@kwetal

Daarbij heb ik het helemaal niet eens over de zorginstellingen en ziekenhuizen waar het mondkapje geadviseerd wordt. Het gaat om alle grotere evenementen, feesten en verzamelingen van grootte aantallen van mensen samen. 

Met de reeds meerdere jaren aanwezige studenten uit het buitenland die ook zomaar in de hossende menigte feestvierders duiken is er voldoende "explosief cocktail" .

La Ritournelle

Débastien Tellier

Geplaatst:

Ik ga graag wel eens kijken naar het op de fiets veldrijden wedstrijden (het seizoen deze maanden) maar samen de kroeg in na afloop van de wedstrijd voor een erwtensoepje of zo doe ik niet meer.

La Ritournelle

Débastien Tellier

Geplaatst:

Ik heb hier nog 3 pakken van 50 stuks FP2 mondkapjes liggen en nog een doos vol FP3 maskers dus heb nog voldoende voorraad.
Lijkt me verstandig om ook alvast wat op voorraad te hebben voordat er een run op mondkapjes ontstaat en de prijzen weer torenhoog worden.

Geplaatst:

Mondkapjes helpen niet tegen besmetting het zit gewooon in de lucht, het beste is gewoon de griep te pakken en goed uitzieken dan heb jezelf de afweerstoffen aangemaakt bij je zelf en dan kun je er weer een hele langte tijd weer tegen.

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...