Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er wordt nu echt allerlei onzin bijgehaald.  De ene reactie is nog dommer dan de ander.  

Op 240 Mhz zit weinig in de ether, DAB+ kanaal 13 wordt in Nederland niet gebruikt. Er kan alleen een militair vliegtuig overkomen dat kortstondig een zwak smalbandig signaal uitzendt als ze communiceren met de toren.  Maar dat is niet de oorzaak van jou probleem!  Er is geen RF storing van buitenaf.!!  Ook geen LEDs ook geen energie meters en allerlei andere verzonnen onzin.

@schotelspeller, ik vind dat je tegenstrijdige informatie geeft en ook niet direct antwoord geeft op vragen. "Mutant, dreambox en philips tv al getest met telkens zelfde resultaat" Ja alleen de vraag is waar heb je dat getest.?  Als alles op dezelfde plek staat met 20 mtr coax er tussen kun je niet verwachten dat we je serieus blijven nemen.

Nogmaals doe exact wat er van je gevraagd wordt.  Test met dezelfde ontvanger die je op 20 mtr coax aansluit nu ook met een goed kabeltje direct bij het AOP/ONT en vertel mij die signaal waarde op 240 Mhz., vertel ook de waardes voor 500 Mhz  want 35 dB hoewel iets beter is nog steeds aan de lage kant.. 39-44 dB zou in de goede range liggen. Maar omdat het digitaal is heb je altijd een ontvangst grens, bij 264QAM is dat rond de 30 dB dus daaronder geen beeld daarboven wel beeld maar dat wil niet zeggen dat het signaal dan ook echt goed is, maar omdat jij op het randje zit heb je die fluctuaties dus dat is volledig verklaarbaar.  

Verder heb je nog jou verhaal van die 80 dBuV  signaal sterkte (eigenlijk de powerlevel) wat de monteur zei, maar dat is niet dezelfde waarde die we op die ontvangers hanteren want daar is het meer de signaalkwaliteit  Maar daarom wil ik ook weten wat het verschil in SNR is als je met en zonder die demper er tussen test en letterlijk naast het ONT/AOP.  Want als dat geen verschil maakt in waardes durf ik wel te stellen dat probleem die glasvezel is, die waarschijnlijk toch smerig is.  Maar nogmaals alles is afhankelijk van gemeten waardes.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Vanwaar deze krasse taal ?

Volgens mij zijn we hier keurig wat (on)mogelijkheden aan het doornemen en ook weer aan het wegstrepen.

Maar, foutzoeken is uitsluiten waarbij je niets kan uitsluiten.

• Like 1
Geplaatst:
2 uren geleden, kees321 zei:

Vanwaar deze krasse taal ?

Volgens mij zijn we hier keurig wat (on)mogelijkheden aan het doornemen en ook weer aan het wegstrepen.

Maar, foutzoeken is uitsluiten waarbij je niets kan uitsluiten.

En codx leest ook slecht. Al duw ik er een hoogst afgeschermde coax kabel van een meter tussen, komen dezelfde storingen uit. Het signaal wordt simpelweg deels met storingen aangeleverd, en dat heb Ík Trined intussen laten weten. Wat gestoord binnenkomt op jouw aansluiting, daar kun je zelf niets aan verhelpen, het is echt zo simpel! Ergens in de aansluiting of hun netwerk gaat iets niet goed. Ik kan onmogelijk zien waar dit is.

ook met een directe coax kabel nota bene zo’n voorgemonteerde dit beeld op Stingray 4k. 

en nu gaan we beleven of, hoe en op welke termijn trined het euvel kan gaan oplossen. I keep you posted 

IMG_8527.jpeg

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja of je buren dus...?

Nee ook niet. De verste buur met vreselijke storende foute china ledlampen zit 30 meter verderop en die storing vang ik alleen op met een buitenantenne, horizontaal gerichte antenne als die hun kant op staat. Helaas verziekt dat veel op mijn dab+ en FM ontvanger via de ether vanuit het zuiden! Maar nee, dit soort signalen heb ik thuis niet binnen! Als dat zo was had ik trouwens met Ziggo ook problemen gehad, wat nooit zo is geweest.

aangepast door Schotelspeller
Geplaatst:
4 uren geleden, kees321 zei:

Dan lijkt het er op dat er een compensatie wordt gedaan voor kabelverliezen, coax heeft meer demping in de hogere frequenties.
En dan niet helemaal op de juiste manier, misschien wel een instelling, met een potje oid ?
Hoe dan ook zou ik dit weer voor leggen aan het kabelnet.

Maakt geen fluit uit kort lang coax, het modem van huawei stuurt dit zo uit gemeten op mutant decoder. Inderdaad 28-30db op de storende kanalen en richting 600 mhz. Loopt het op naar 35. Er zit niets tussen, het modem stuurt dit zo uit.

Geplaatst:
7 uren geleden, hugogertie zei:

Beinvloed je "slimme Meter" het signaal in je router niet? die zou je eens even wat verder weg moeten leggen om dit uit te sluiten.

Goeie maar denk ook niet! Verder ervandaan kan niet ivm glasvezel kabel lengte, meter zelfs ff met alufolie afgeschermd. Nul verbetering hoor!

IMG_8531.jpeg

IMG_8532.jpeg

Geplaatst:
4 uren geleden, kees321 zei:

Dan lijkt het er op dat er een compensatie wordt gedaan voor kabelverliezen, coax heeft meer demping in de hogere frequenties.
En dan niet helemaal op de juiste manier, misschien wel een instelling, met een potje oid ?
Hoe dan ook zou ik dit weer voor leggen aan het kabelnet.

Geen idee, zo’n Huawei modem is natuurlijk niet te openen, er is ook niets aan te regelen voor mij, behalve de wifi instellingen. Aan het wachten op Trined. Na mijn melding werd het vrij stil na doorgeven van alle gevenens. Misschien gaan er simpelweg dingen mis in de aanvoer van hun signaal naar Zuid-Holland? Dat denk ik eigenlijk eerder. Maar ik weet niet hoe de zaken in elkaar steken! Het netwerk loopt zelfs tot en met Texel en sterker nog: het heet zelfs Kabeltex als ik scan met de door heb opgegeven parameters!

jawel kabeltex! = Trined of binnenkort wás, want KPN neemt dat over daar en faseert dvbc en fm uiteraard uit.

• Moderator
Geplaatst:

Ik krijg de indruk, dat je modem/DVB-C kastje problemen heeft.

• Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Laten we het ‘hopen’ @CeesV want in dat geval zouden we met een modem wissel waarschijnlijk meteen klaar zijn. Als dit ergens in hun aanvoer zit kan het nog wel eens fors zoekwerk worden en langer duren.

ik ben in afwachting van hun klantenservice. 

aangepast door Schotelspeller
Geplaatst:
  1. IMG_8499.jpeg

Volgens mij hoort hier ook nog een Tratec AOP tussen. Grote kans dat storing in de aanvoer ligt. Ik heb dat verleden ook gehad met Telfort. Maar dan komt het probleem, zie maar de juiste persoon / monteur aan de lijn te krijgen die het kan/ wil oplossen.

Geplaatst:
18 minuten geleden, dutchandrew zei:
  1. IMG_8499.jpeg

Volgens mij hoort hier ook nog een Tratec AOP tussen. Grote kans dat storing in de aanvoer ligt. Ik heb dat verleden ook gehad met Telfort. Maar dan komt het probleem, zie maar de juiste persoon / monteur aan de lijn te krijgen die het kan/ wil oplossen.

Ja grote kans! Er is intussen een ticket aangemaakt, maar was al weer lastig om de klantenservice aan hun verstand te brengen dat het vrijwel onmogelijk aan mijn spullen kan liggen. Tsja de aanvoer van deze signalen, welke route zou het nemen. Dat is ondoorgrondelijk. Het gaat natuurlijk allemaal via glasvezelverbindingen en dit netwerk van hun gaat kriskras het land door, sterker nog, er is zelfs nog connectie met kabeltex. Je zou toch denken dat veel meer klanten hetzelfde euvel dan ook ervaren?

• Moderator
Geplaatst:
31 minuten geleden, dutchandrew zei:

Volgens mij hoort hier ook nog een Tratec AOP tussen.

Of ik mis iets, maar een AOP wordt alleen bij coax aanvoer gebruikt.

Hier komt glasvezel het huis in en wordt het RF antenne signaal gegenereerd in het modem.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

HIer werd destijds door concepts een AOP gemonteerd aan die zwarte coax kabel. 

Misschien bedoeld om dan makkelijker om te kunnen pluggen van ziggo naar glasvezel?

Later is door kpn het genexis modem vervangen voor een ander modem zonder coax aansluiting.

Geplaatst:
35 minuten geleden, Schotelspeller zei:

Je zou toch denken dat veel meer klanten hetzelfde euvel dan ook ervaren?

Het zou interessant zijn om de signaalniveau's van hugogertie te zien, op verschillende zend kanalen.

• Bedankt 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen