Ga naar inhoud


Drivers, miskleun?.


Emekli

Aanbevolen berichten

Ik doe altijd een update, als er een nieuwe is. Gelukkig kan je nog terug als het om de drivers gaat.

 

Had enkele dagen geleden de laatste drivers geïnstalleerd en er verder niet bij nagedacht,

hoeft normaal ook niet.

Tot dat ik enkele opname´s ging kijken, durende van een half tot anderhalf uur.

Schrok me wezenloos, nog nooit zoveel stotter beelden gehad in de hele tijd dat ik mijn Duo heb.

 

Gisteravond dan de voorlaatste drivers er opgezet en het probleem lijkt verholpen.

 

Zijn er anderen met hetzelfde probleem, hoeft niet per se een Duo te zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Emekli

 

Ik heb met mijn duo totaal geen problemen(box is up to date)

Het schijnt dat de duo wel eens een geheugen probleem kan krijgen,  als het al een

hele tijd geleden is dat je nog eens geflashed hebt kan dit wonderen verrichten.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier van een bekende vernomen dat zijn ultimo op sommige zenders geen beeld en andere geen geluid kreeg

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen, dank voor het antwoord.

Nu ik op de voorlaatste update zit, qua drivers, loopt alles tot hier toe goed, een keer een hikje.

Normaal heb ook ik géén problemen na een update.

Opnieuw flashen doe ik al V 6.0.0 uitkomt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zo alias haha

dat is vervelend voor die kennis, dan kan die wel eens een eigen berichtje openen over zijn Ultimo+Image+driver versies.

 

Emikli, heb je die per driver manager erin gezet of per updates blauw groen groen?

een complete herstart per menu (al dan niet automatisch aangeboden na updaten) is wel nodig.

 

(jij schreef recent nog iets over jou geprefereerde skin, is die ook up to date? de samanehang met skin keuze hebben we ook al eens in het verleden besproken)

ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens in de lente zijn er ook eens driverupdates geweest. Ik heb er hier zelfs een draadje over lopen gehad.

Sindsdien op de Ultimo icm VTI5.1 meer blokjes en stotteren dan een goede uitzending.

 

De voorlaatste driverupdate heeft dit bij mij opgelost. De laatste is inmiddels ook geïnstalleerd en nog geen problemen ondervonden. Mooi strak soepel beeld.

Het is zelfs zo dat mijn signaalkwaliteit bij elke zender met gemiddeld 5% gestegen is. Heb aan mijn schotel totaal niets gedaan.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het is zelfs zo dat mijn signaalkwaliteit bij elke zender met gemiddeld 5% gestegen is".

 

Dit zou ik maar niet te letterlijk nemen, ook ik heb zo´n vreemd voorval en heb er hier ergens over bericht.

 

Het gaat dan alleen over de Astra 1, andere satellieten wel normaal.

Bij Astra 1, is de kwaliteitsterkte onveranderd, maar na een update zakte!! de signaalsterkte met procenten te gelijk.

 

Een goed voorbeeld is, hr uit Hessen, normaal 54! en 44%, nu 13! en 44%, normaal zou je dan geen ontvangst meer kunnen hebben.

 

Het ligt niet aan de tuners, niet aan de DiSEqC switchen en de Twin LNB, allemaal al een keer tijdelijk vervangen en

kabel rechstreeks naar de LNB gehad.

 

Na een volgende flash is het hopelijk weer "back to normal".

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met de nieuwe drivers problemen met het afspelen van avi's. Blokken en dan ineens versneld vooruit (audio blijft wel gewoon door lopen).

Ik ga morgen weer terug naar de vorige drivers.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonski,

 

Ik gebruik skin Global Blue van de feed en gebruikte laatste driver(s) ook van de feed, (blauw groen groen).

 

"een complete herstart per menu", doe ik altijd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...