Ga naar inhoud


Receiver M7 Sat801 HDMI uitgang werkt enkel op TV, niet op Monitor?


oliver
Ga naar oplossing Opgelost door BokkieBok,

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

kan iemand hier bevestigen of ontekken dat er problemen zijn bij het gebruik van de HDMI poort op een gewoone PC monitor? Op de TV doet ie het verder prima, maar 3 monitors doen het er niet mee, ik heb 576p en 720p als instelling gebruikt op een 24", 19" en 15" monitor waarvan de laatste 2 met een DVI -> HDMI stekker.

 

Ik snap wel wat er ongeveer mis gat, timings enzo, maar omdat ik de M7 eigenlijk maar 1x in de 2 maanden gebruik om de kaart te updaten (tvheaden + oscam updaten hem nog niet en ik heb nog niet diep genoeg gegraven waarom) wilde ik hem eigenlijk naast mn tvheadend PC plaatsen.

 

Ik wil best nog een firmware update proberen, maar als jullie zeggen dat het toch niet (of juist wel) werkt kan ik het daar van laten afhangen.

 

Alvast bedankt!

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Wat voor merk en type monitors zijn dat dan waar je die problemen mee hebt?

 

Als die monitors geen HDCP (kopieerbeveiliging) ondersteunen, kan ik je nu alvast melden dat ze

nooit zullen samenwerken met de M7 receiver.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh, natuurlijk. Ja ik heb 'gewoon' HP monitors. Dan dus maar het analoge signaal gebruiken. Ik dacht dat dat HDCP al lang gestorven was, toch niet helemaal. Leuker kunnen we het niet maken en makkelijker al helemaal niet.

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...