Ga naar inhoud


welke ontvanger is simpel in gebruik


satspan

Aanbevolen berichten

Hallo . heb mij zojuist aangemeld . zal mij dan ook eerst even voorstellen . mijn naam is Leo de groot , ben 64 jaar en woon in Rotterdam . heb geen schotel en ook nooit gehad , maar mijn mijn moeder wel  en daar gaat het over . ben op zoek naar een goede voor canal digitaal geschikte maar vooral makkelijk te bedienen schotelontvanger voor mijn 85 jarige moeder die in Spanje woont . heeft al ruim 15 jaar canal digitaal en de nodige ontvangers gehad maar nog nooit echt een goede, heb 2 jaar geleden een VU solo 2 voor haar gekocht die was heel goed volgens de kenners maar achteraf te gecompliceerd en ze kan er totaal niet mee omgaan . blijft maar op de knopjes van de afstand bediening drukken net zo lang tot ze geen beeld meer heeft dan belt ze de schotel monteur op ( skyler ) dat is een Nederlander . betaald 50 euro voorrijkosten en 5 minuten later is het weer opgelost . dat heb ze nu al een keer of 6 gedaan . en ook is de voeding pas vervangen omdat ze elke keer de stroom eraf gooit waarschijnlijk wanneer hij nog aan staat . ze denkt het dan daar mee op te lossen . dit kan zo niet langer dus er moet een ander komen . dacht eerst aan de M7 MP 201  want ze wilt ook opnemen . maar dat schijnt geen beste te zijn en het kaartje kan er niet in . kan via via een gebruikte Coolstream neo 2 met harde schijf kopen of een Topfield SRP 2401 CI+ ook met harde schijf  bij de laatste  schijnt er ook nog een losse CI module ( welke ? ? ) bij gekocht te moeten worden . nu is mijn vraag welke is de beste keus . het belangrijkste is  bediening gemak geen toeters en bellen ook niet 6 knopjes op de AB in drukken voor dat er iets gebeurt , en geen nieuwe updates of firmware inladen of dat soort zaken want daar hebben we al helemaal geen verstand van ook ik niet .  het moet beslist plug en play zijn . mag uiteraard ook een andere zijn zolang hij maar aan de gestelde criteria voldoet . met een losse externe harde schijf gaan werken kan ook maar lijk mij wat lastig . ivm codering en/of niet vinden van de schijf enz enz  , gaat volgende maand naar Spanje dan wil ik hem graag meenemen . zit er ook over na te denken om de zojuist genoemde ontvangers alle 2 te kopen en in Spanje dan uit te zoeken welke het beste uitkomt . maar wordt lastig ivm bagage en gewicht , hoop via dit forum een goed en bruikbaar advies te krijgen . Leo de groot .  

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

had nog een aanvullende vraag is de Rebox RE 8500 HD PVR  simpel te bedienen . . of toch maar de Topfield SRP 2401 CI+ of de Coolstream neo 2 . en kan iemand mij vertellen hoe de Nagravision CI+ module er uit ziet .  want die schijnt ik nodig te voor de Topfield . elke andere ontvanger mag natuurlijk ook zolang hij maar makkelijk te bedienen is en een harde schijf heeft en 2 tuners en probleemloos werk met canal digitaal . . zou een TV met ingebouwde ontvanger geen goede oplossing zijn ?????? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste praat je over 2 oude ontvangers (Topfield en Coolstream). Beide merken bestaan aal jaren niet meer. Linux ontvangers zijn overduidelijk te hoog gegrepen voor je moeder. Hoe meer mogelijkheden, hoe makkelijker je ze ontregelt.. De beste optie die je zelf al aangeeft is inderdaad een TV met ingebouwde DVB-S2. Voordeel: maar 1 AB die ze hoeft te leren. Je koopt een witte CI module bij de Canal Digitaal webshop, neemt die mee naar Spanje en stopt haar kaart in de module. Dat geheel in de TV. Maar let op!! Koop wel een TV in Nederland zodat je de Canal Digitaal FastScan tot je beschikking hebt.. 


FB56962B-26C1-4C59-896F-3769390CEEDD.thumb.jpeg.a6baa9ea0e8a6a66517d85daab5cf587.jpeg

 

De 4de van boven-links moet je hebben…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo . klopt inderdaad dat zijn de al wat oudere  ontvangers . dat heeft alles met budget te maken . zijn denk ik niet heel veel ouder dan de VU solo die ze nu heeft .  ze kon vroeger wel met de Philips/pace ontvangers overweg , maar die werkten bijzonder slecht , vandaar ik op de VU uitkwam . maar had er toen niet bij vermeld dat ze ( toen  ) 82 was . ik merk ook wel dat naarmate ze ouder wordt . dat het werken met afstandsbedieningen maar knopjes in het algemeen dus ook bv de stereo minder wordt . hier in Nederland een tv kopen is geen optie kan geen tv als bagage opgeven bij Transavia  .dan zou ik een keer met de auto moeten gaan.  maar 4200 km rijden met de huidige benzine prijzen is ook geen optie , heb al tickets geboekt voor volgende maand dan wil ik een gebruikte meenemen . was in de veronderstelling dat er wel simpele  te bedienen ontvangers bestonden .een nieuwe mag desnoods ook wel zolang hij maar aan de criteria voldoet . dan betaal ik hem zelf wel . is anders de  M7 MP 201 geen optie , schijnt makkelijk te bedienen zijn maar heb ook vernomen dat het geen beste is zoals alle door canal digitaal uitgebrachte ontvangers . wbt de CI module is het mij duidelijk .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan via internet online bij mijn Canaldigitaal je kaartnummer van je abonnement zelf omzetten naar de kaartloze M7 MP201.

Bij een ontvanger op afstand zou ik kiezen voor die Canaldigitaal ontvanger, die wordt dan door CD op afstand up-to-date gehouden.

Voor de ip zenders in de zenderlijst dien je wel de ontvanger te verbinden met het internet, maar zonder die verbinding werkt de ontvanger voor de satelliet zenders zonder de ip zenders.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is geen internet aanwezig . . maar het is mij duidelijk dat dat geen gedoe is , dat overzetten gaat wel lukken . maar als ik de reviews van de M7 mp 201 leest . ben ik bang dat ik ze een hartaanval bezorgd . en dat ze dagelijks aan de telefoon hangt omdat het een en ander niet werkt . maar als dit de enigste optie is dan moet het maar . dan gaat ik voor een M7 MP 201 kijken . was in de veronderstelling dat er betere waren en die simpeler in gebruik waren als de VU solo die ze nu heeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor TV heeft dat mens, is die geschikt voor dvb-s2 en CI+ 1.3

als dat aan de voorwaarden voldoet dan pas maak je het haar echt heel veel makkelijker nadat iemand de zenders ingelezen heeft (kun je ook in NL doen en haar sturen)

TV aan en zappen

en moeders lachen 😁

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke Samsung van 8 jaar oud heeft een DVB-S2 tuner reeds ingebouwd, dus dat zal wel goed komen. gewoon type / model effe opzoeken.

Heb zelf een Panasonic van 10 jaar oud met de triple tuner.

En met "dat mens" bedoelde ik niet iets oneerbiedig.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Elke Samsung van 8 jaar oud heeft een DVB-S2 tuner reeds ingebouwd

Tegenwoordig hebben ze ook niet allemaal satelliet aan boord ,

dat kan je sowieso aan de achterkant zien (RF en/of F ingang) !!

Mijne oude Samsung UE40ES5700 (verkrijgbaar 2012) gelukkig wel !!

26 minuten geleden, satspan zei:

type en model opzoeken wordt lastig TV staat 2100 km van mijn huis . 

Iemand die aldaar een foto van die TV kan maken ?? Zeker van de achterkant !!

 

WP_20220410_15_25_38_Pro.jpg

WP_20220410_15_48_01_Pro.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan doorgaans via de USB aansluiting een opslag medium aansluiten.

 

De tv moet dan wel afgestemd worden op de op te nemen uitzending, tegelijk ergens anders naar kijken gaat dan niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...