Ga naar inhoud


welke ontvanger is simpel in gebruik


satspan

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, satspan zei:

en dat is nou net niet de bedoeling

Een twin-satellietontvanger , maar dan wordt het wel ingewikkeld voor uw mama !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

niet zeker want de gewone is terrestrial en de andere sat.Kies je gewoon in het menu van de tv.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de TV met ingebouwde tuner valt af  ivm de beperkte opnamen mogelijkheden . heb zelf het Ziggo nex kastje werkt goed en super simpel weet zeker dat mijn moeder hiermee zou kunnen omgaan . is er dan helemaal geen vergelijkbare alleen dan voor de satelliet schotel .???????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen! Je vervalt dan naar de provider gebonden bakjes óf als je vrijheid wenst naar een Linux bakje… Dus ofwel moeders moet noodgedwongen gaan ‘leren’ (en dat is geen sinecure met haar leeftijd) ofwel zoonlief moet een backup maken van een 100% werkend actueel systeem en een duidelijke handleiding maken omdeze terug te kunnen zetten door moeders…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de afstand en de ervaringen met de huidige linux ontvanger komt alleen de M7 in aanmerking.

 

Voor ons is die ontvanger een drama, maar voor Otto Normaal verbruiker is het een plug en play toestel.

Je kan er niets aan verkl*ten als gebruiker.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, cookie monster zei:

Tegenwoordig hebben ze ook niet allemaal satelliet aan boord ,

dat kan je sowieso aan de achterkant zien (RF en/of F ingang) !!

Mijne oude Samsung UE40ES5700 (verkrijgbaar 2012) gelukkig wel !!

 

Er zijn zelfs twin tuners voor satelliet in sommige merken zoals de Technisat link

en CI+ gecertificeerd, die heb ik jou ook al eens aangeraden @cookie monster

 

Maar als het steeds lastiger wordt voor de oude mensen om losse satelliet receivers en TV tegelijk te bedienen met evenwel twee afstandsbedieningen en alle nieuwe snufjes, maar geen internet aansluiting wordt het inderdaad lastig.

 

Overigens over het opnemen en tegelijk iets anders bekijken , de NPO1 2 3  zijn natuurlijk niet gecodeerd en het ligt een beetje aan de overige zenders die ze wil opnemen daar die op verschillende transponders staan en de nieuwste CI+ ( m7 803) in daisy chain twee programma's tegelijk kan decoderen moet er wel wat mogelijk zijn met een TV die een twintuner en CI+ M7-803 erin heeft.

Maar let op elke wijziging is lastig voor oudere mensen tov van dat wat ze altijd gebruikt hebben in het verleden. Ook een M7 receiver.

 

Ik heb dat in het verleden met mijn ouders ook ervaren en dan maar die herhalingen (in het CDS pakket 's nachts en 's ochtend altijd voorhanden) opnemen.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Er zijn zelfs twin tuners voor satelliet in sommige merken zoals de Technisat link

en CI+ gecertificeerd, die heb ik jou ook al eens aangeraden

DVB-S2 - SR 10000 - 31000
Videodecoder: MPEG-2 MP@HL/ML , H.264/MPEG-4 AVC
Daarom zal ik die zelf NOOIT nemen , maar voor de gewone kijker bv ,
CanalDigtaal , of TV Vlaanderen wel een stuk interessanter natuurlijk !!
 
Met de Octagon SF 8008 kan je wel 2 programma's opnemen van 2 verschillende satellieten ,
of met een TWIN LNB op 1 satelliet !!
En je kan zelfs een opgenomen show bekijken , en tegelijkertijd 2 programma's
opnemen , echter er zit geen CI in , dus enkel FTA !!
 
Een TV met een ingebouwde Twin DVB-S2 tuner met CI ,
geschikt voor bv CanalDigitaal , de enige goede oplossing !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle reacties . heb met mijn moeder gesproken . mijn broer is in Spanje en was langs geweest . ze had weer geen beeld . mijn broer heeft het opgelost . zolang de VU werkt laten we hem staan . mijn broer kan opkomen draven indien nodig . wanneer hij naar huis gaat ben ik er .

 

ik neen sowieso iets mee al is het maar als back up . en wie weet . bevalt die dan beter . in de tussentijd gaat ik eens uitzoeken of we het zelfde kunnen bereiken als alles in de TV zit . voorwaarde blijft wel programma opnemen en andere kijken ze neemt trouwens nooit geen NPO 1.2 of 3 op het meeste is van BBC Crime .

welke M7 bedoelt ceesv de enigste die in aanmerking komt is de M7  MP 201 en waarom is het een drama . als ik de reviews lees vindt de een het een perfecte ontvanger en de andere een waardeloze ontvanger en de laatste hebben dan de overhand . 

 

52 minuten geleden, cookie monster zei:
 
 
 
Een TV met een ingebouwde Twin DVB-S2 tuner met CI ,
geschikt voor bv CanalDigitaal , de enige goede oplossing !!

 

ben het met cookie monster eens daar moeten we uiteindelijk naar toe . de Media markt zit ook in Spanje . gaat daar toch eens naar kijken .

 

de genoemde Technisat kost 300 euro dat gaat ik op dit moment nog niet doen.

 

nog een vraag .  heb hier een Platinum .500GB zak SSD liggen zit een mini USB aansluiting op maar is gewoon met USB aan te sluiten . mocht de back up ontvanger geen ingebouwde HD hebben is deze dan te gebruiken . dus plug en play . geen gedoe dat hij de SSD niet ziet . gedoe met coderingen ??

 

moet er wel bij vermelden dat een deel van de reacties boven mijn pet gaat zodra het gaat over linux - Engina Netrion of open pli haak ik af .

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even dit . ouderen wat leren is onbegonnen werk . ze zijn het 5 minuten later weer vergeten . ze zeggen JA  maar bedoelen NEE .

wat bij mijn moeder wel werkt is opschrijven .

maar aangezien ik van de VU ook bar weinig berijpt heeft opschrijven weinig zin .

hooguit aangeven van welke knopjes ze absoluut moet afblijven 

intussen kijkt ze toch al ruim 15 jaar naar schotel Televisie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

was een foutje van mij, excuus daarvoor :whistle:

Silence , I kill you 😁🤫

 

4 minuten geleden, satspan zei:

de een het een perfecte ontvanger en de andere een waardeloze ontvanger

Voor de gewone CanalDigitaal & TVVlaanderen kijker is die inderdaad prima ,

maar voor feedhunters en andere sat-hobbyisten waardeloos !! Reden o.a.:

7 minuten geleden, satspan zei:

linux - Engina Netrion of open pli

😉 Enigma 2 , ....

 

BTW: Enigma Dedicated Nutrition , da's dan weer totaal iets anders 😬

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

hier die met H.265

Symbolrate DVB-S2
slechts 10 ... 31 Mbaud 🥴
voor de gewone kijker prima , maar niet voor de hobbyfreaks !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw moeder heeft een  Samsung van een jaar of 8 oud. Daar zal waarschijnlijk wel een satellietontvanger in zitten maar als die tv in Spanje is gekocht, dan zit er geen CD-fastscan in. Is die tv in Nederland gekocht en mee naar Spanje genomen dan wel. Zonder fastscan wordt het veel te moeilijk om de Nederlandse zenders in te laden.
Hier vindt je een lijst van Canal Digitaal waar o.a. Nederlandse Samsung-tv's van 2014 in staan die een fastscan hebben:
https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/20005-geteste-televisies-lijst_v1.pdf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, satspan zei:

voorwaarde blijft wel programma opnemen en andere kijken

Dan vallen de meeste TV's af.

 

2 uren geleden, satspan zei:

welke M7 bedoelt ceesv de enigste die in aanmerking komt is de M7  MP 201 en waarom is het een drama . als ik de reviews lees vindt de een het een perfecte ontvanger en de andere een waardeloze ontvanger en de laatste hebben dan de overhand . 

Het is een prima ontvanger, gemaakt voor een toepassing, kijken naar Canaldigitaal.

Je kan niets veranderen en daardoor niets verkeerd doen.

 

Voor de gemiddelde gebruiker op dit forum is het een onding, omdat je niets kunt veranderen, geen eigen zender lijsten plaatsen of je eigen achtergrond scherm ontwerpen.

 

Het is maar vanuit welk standpunt je de ontvanger bekijkt, welke voor jou wensen geschikt is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tv is inderdaad in Spanje gekocht  . in het vliegtuig meenemen is geen optie . 

begrijp ik het dan goed dat het Satelliet kijken met een TV waar alles ingebouwd zit  nu niet meer mogelijk is . omdat de TV in Spanje gekocht is ?.

alle genoemde argumenten over de M7 MP 201 zijn voor mijn moeder van toepassing . kijken zappen en opnemen en zeker niet allerlei zaken veranderen . als dat zo is ben ik er eigenlijk wel uit dan moet het gewoon een M7 MP 201 worden . kaart laten overschrijven en klaar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...