Ga naar inhoud


Eerste ervaring met VTI i.v.m. het ontbreken van de CI+ optie in openpli.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Bij een abo heb je ten minste ‘Classl’ 0011 en 0101

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vanmorgen de box teruggebracht en inmiddels had de eigenaar de betreffende maand geactiveerd. Helaas nog steeds geen beeld. 😭

Ook nog maar even een heractivatie bij CD aangevraagd maar ook daarna nul reactie. Dan maar gebeld.

 

Het antwoord. “Dat klopt mijnheer, als je vandaag de periode activeert dan gaat deze vanaf middernacht pas in”. Heerlijk dit soort ‘flexibiliteit’. Not!!!

Nu morgen maar weer afwachten. De datum staat inmiddels wel al op 27-10-2022.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, daarom ook CDS vaarwel gezegd. Voldoende (redelijk) reclameloze oplossingen die een pak minder geld kosten...

1 uur terug, John van Dreumel zei:

Vanmorgen de box teruggebracht en inmiddels had de eigenaar de betreffende maand geactiveerd. Helaas nog steeds geen beeld. 😭

Ook nog maar even een heractivatie bij CD aangevraagd maar ook daarna nul reactie. Dan maar gebeld.

 

Het antwoord. “Dat klopt mijnheer, als je vandaag de periode activeert dan gaat deze vanaf middernacht pas in”. Heerlijk dit soort ‘flexibiliteit’. Not!!!

Nu morgen maar weer afwachten. De datum staat inmiddels wel al op 27-10-2022.

Wat heeft hij voor abo dan? Ik ken de flex abo's maar die gaan per 3 of 6 maanden. Dan zou er pas op 1 september beeld verschijnen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft ook een flex abonnement waarbij je de actieve periode zelf kunt kiezen. Drie periodes of zes periodes per jaar. En die laat je ingaan op het moment dat jij het wilt + 1 dag. Vreemde werkwijze bij die mannen. 
Maar de eigenaar heeft het probleem zelf veroorzaakt waardoor ik gisteravond voor Jan met de korte achternaam bezig ben geweest met PLi en uiteindelijk toch maar VTI geplaatst heb in de hoop dat dit gelijk zou werken. Niet dus. En vandaag opnieuw tijd weggegooid omdat de feitelijke puls pas na middernacht komt. En ik wil graag mensen helpen maar dan ook graag de resultaten zien.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja… soms zit het tegen…. Ik heb zelfs klanten/reparaties gehad waarbij een afgesloten kaart (overgenomen door een ander) in de ontvanger zat. Bij hoog en bij laag volhouden dat de kaart werkte… Duurde ook even voordat hij dat toegaf….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou er bij een actief abo te zien zijn.

3793168F-8291-4DD8-A5DB-AEDAEB8A1B86.thumb.jpeg.37908263bebea6054a6e6cc9a1a161f1.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, altijd handig om te weten wát je moet zien bij een actief abonnement.

Ik hoorde zojuist namelijk dat hij nog steeds geen beeld heeft. Hij brengt straks de Zero 4K nog een keer aan zodat ik alsnog kan kijken wat er mis mee is.

Wat een succes zo’n 803 module. 🥲

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee wélk abo dat is, heb de info even bij een kennis opgehaald. Zij hebben toevallig ook een VU+Zero4K met VTi. Maar de module draait ook op OpenPli (en een DreamOS, maar dat is hier enigzins OT)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er straks nog even mee aan de slag. Ik heb zojuist een ander boxje geflasht met OpenPLi en daar een Fransat CI+ (1.3) module in gestopt. Werkte niet met de bekende meldingen. De applicatie CI plushelper gezocht en gevonden en die box werkte na een herstart van de box vrijwel gelijk. Er werd gelijk gepaird en vervolgens kwam er ook gelijk beeld. Dit is een boxje waar de map ciplus niet nodig is. Dat ga ik dan ook maar eens met die Zero 4K proberen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens via bestandsbeheer of die map /etc/ciplus niet toevallig door die CIPlushelper geïnstalleerd is… Dikke kans van wel..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In OpenPli natuurlijk.. Voor VTi is het immers niet noodzakelijk….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat VTI op en ik heb hem nog niet hier helaas.

Voor zo ver als mijn kennis met deze module strekt MOET die map juist wel geïnstalleerd staan bij bepaalde ontvangers. Ik hoop dat hij zo hier komt met dat ding want ik ben er welhaast mee klaar. Dat matswerk gecombineerd met het h=geklungel van zijn eigenaar door oa. de periode niet te activeren, dat kost mij teveel van mijn tijd. Een uitdaging is leuk, maar graag met enig resultaat.

Terwijl ik dit aan het typen ben komt hij er net aan. Wordt snel vervolgd.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er beeld is graag een screenshot van de CI+ module zoals je eerder plaatste. Ben reuze benieuwd wat de ‘flex’ voor entitlements geeft…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...