Ga naar inhoud


welke ontvanger is simpel in gebruik


satspan

Aanbevolen berichten

  • Moderator
2 uren geleden, satspan zei:

begrijp ik het dan goed dat het Satelliet kijken met een TV waar alles ingebouwd zit  nu niet meer mogelijk is .

Nee, dat begrijp je verkeerd.

Alleen heeft een tv met Nederlandse software een menu optie waarmee je de Nederlandse zenders op volgorde inleest.

 

Gebruik je een TV bedoeld voor een ander land zal die optie niet aanwezig zijn, waardoor Nederland 1 bijvoorbeeld op zenderlijst plaats 181 staat, en RTL 4 op plaats 875.

 

Dat kan je sorteren, maar dat is een monnikenwerk, en wanneer iemand dan een update doet van de zenderlijst ben je weer terug bij af.

 

Daarom, neem voor je moeder een Canaldigitaal ontvanger, die is door canaldigitaal geprogrammeerd.

Verandert er wat aan het zenderpakket, wordt de ontvanger automatisch geprogrammeerd met de nieuwe zenderlijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lees je eerst maar goed in. Het zijn verschrikkelijk trage bakken en juist de twin-tuner opname functionaliteit zit vol met bugs! Geen opname/te korte opname en gewoon vastlopers… Moeders gaat 4 of 5 keer op een knop duwen voordat er ogenschijnlijk iets gebeurd (en dus vastloopt)… We kunnen je niet genoeg waarschuwen…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uren geleden, satspan zei:

bedankt voor alle reacties . heb met mijn moeder gesproken . mijn broer is in Spanje en was langs geweest . ze had weer geen beeld

Tja, dit gebeurt er met een snellere ontvanger, een Vu+, waar zoveel mogelijk is dat zijn moeder die ontvanger steeds weer opnieuw ontregelt.

 

Dan beter een langzame ontvanger, die gewoon blijft werken.

 

Of weet jij een alternatief, een ontvanger die failproof is voor het indrukken van knopjes op de ab?

Die M7 ontvanger kan je gewoon resetten door een keer uit en aan te schakelen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 100% bugvrije ontvanger ga je nooit vinden.. Qua stabiliteit scoort Technisat heel hoog (maar die kost wat), daarna volgen de Enigma2 ontvangers. Je zou kunnen gaan voor een Enigma2 ontvanger (zoals de VU+) maar dan met ouderlijk toezicht ingeschakeld. De menu instellen op Eenvoudig en ongewilde menu-items blokkeren met pincode.. Hiervan (na succesvolle test) een full-backup maken op een USB stick..

Deze USB stick bij moeders laten met een duidelijke stap voor stap handleiding…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ontvanger staat op 2.000km afstand, en de moeder is in staat gebleken de huidige enigma ontvanger steeds te ontregelen.

 

Ondanks of juist dankzij de rudimentaire mogelijkheden is in dit geval de Canaldigitaal ontvanger wel de juiste keuze.

 

Een van mijn buren heeft die  ontvanger in een gastverblijf staan, ik heb er nooit omkijken naar.

Voordeel is, dat mocht die ontvanger van slag zijn, je de netstekker trekt en weer opnieuw insteekt, waarna de ontvanger zichzelf weer configureert en werkt.

 

De ontvanger is traag, maar wanneer ik sommige iptv boxen (KPN) zie,of @Tonskidutchover de kabeltv ontvanger hoor, die ook zo hun problemen hebben.

 

Ik weet geen andere ontvanger welke "idiotenproof" (sorry)is, anders zou ik die hier ook noemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

traag is niet erg dat past wel bij mijn moeder . vast lopers is minder .  de stekker eruit trekken ,  dat heb ik dan vervangen door een contactdoos met een schakelaar dan kan ze er tenminste bij , dat is ze gewend dat doet ze met de VU ook , vandaar waarschijnlijk de nieuwe voeding . maar mislukte opnames ja dat ligt er een beetje aan hoe vaak dat gebeurt . als dat bijna dagelijks is schiet het niet op

 

. is er geen canal digitaal gecertificeerde of gewoon een andere M7 maar wel een twin tuner maar dan zonder ingebouwde harde schijf , en dan gaan werken met een externe harde schijf   die dan wel de opnames goed doet . of beter doet .

 

heb hier nog een platinum 500GB  zak SSD liggen weliswaar met een mini USB aansluiting maar is gewoon met een verloop kabel  op USB aan te sluiten . op mijn PC heeft hij gewoon en nog steeds gewerkt .  of krijg ik dan te maken met dat de ontvanger de SSD niet ziet gedoe met coderingen of weet ik veel wat . of gewoon aansluiten en werken ?? . is een zak formaat dus die kan gewoon achter de ontvanger .

 

die ontvanger . hoeft volgens mij nog niet eens canal digitaal gecertificeerd te zijn dat is de VU volgens mij ook niet.

 

zolang hij maar de fast scan functie voor de canal digitaal zenders heeft . die heeft de VU ook . heb mijn moeder nog nooit gehoord dat ze zenders kwijt is . zou dat een betere optie zijn . dus het bedienings gemak van een andere M7 maar dan met een losse harde schijf . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Áls geld geen probleem is dan zou ik ook willen voorstellen om te kiezen voor een Vu uno 4kse of een oudere Solo 2. Om te voorkomen dat ‘moeders’ de zaak ontregelt kan immers mooi het kinderslot geactiveerd worden om in het menu te komen en iedere andere optie waarmee zij in bepaalde situaties iets naar de knoppen zou kunnen helpen. Een volledige backup op de harde schijf met eventueel ook nog een gewone backup en niet meer installeren als strikt noodzakelijk kan veel ellende voorkomen. En áls de box eventueel aan het internet te hangen is, dan kan e.e.a. van afstand weer snel in orde gemaakt worden. Ik heb veel van dit soort oudere jongeren waar ik hand en spandiensten voor verricht waaronder één op zo’n 800 km afstand met precies nul kennis van zaken. In alle jaren dat zij kijkt heb ik precies één keer echte hulp moeten bieden maar dat was meer voor een volledige herinrichting met vernieuwde software. De rest woont in de buurt en kan ik vrijwel altijd telefonisch helpen. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hoor, lees dat ze de stekker trekt of de knop omgooit dan is het logisch dat de voeding en de HDD stuk gaan.

Ook timers en opnames zijn natuurlijk wel afhankelijk van de SID's  op de kaart / CI+ module / en de transponder.

Dat is al jaren zo dat soms maar een SID ter beschikking staat vooral op de Commerciëlen. En dan mislukt een opname die tegelijkertijd zou starten natuurlijk ook onafhankelijk van de apparatuur.

 

@John van Dreumel heeft natuurlijk gelijk inzake het kinderslot maar je doet er niks aan als ze de stekker trekt. Dat doet men niet bij een computer zoals de Vu+.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik het kan beoordelen zit ze nooit in het menu van de VU solo 2 . heb ze ook al diversen malen verteld dat ze de ontvanger  eerst uit moet zetten en dan als dat dan nodig is de schakelaar moet om  zetten maar weet voor 99 % zeker dat ze dat niet doet , heb ze ook verteld dat dat waarschijnlijk de reden is dat de voeding stuk was . de harde schijf is nog niet stuk geweest .

 

er is geen internet aanwezig . en de opnames gaan volgens mij goed . althans daar hoor ik ze weinig over .

John van Dreumel adviseert oa een back up en niet meer instaleren dan wat nodig is. probleem is wie gaat het instaleren en wat moet mijn moeder met een back up op het moment dat ze weer eens geen beeld heeft . 

 

ze heeft op dit moment al een oudere solo 2 , ik denk uit 2018 of zo . 

 

wat ik op dit forum ook tegen kwam is dat canal digitaal geen bestaande abonnementen omzet naar het gebruik voor de M7 MP 201 .   mijn moeder heeft al 10 jaar het zelfde abonnement  .  dus ik weet het even niet meer . als het over de M7 201 gaat  . wat mij ook een beetje tegenhoud is dat haar huidige kaart inactief wordt . mocht ze of liever gezegd ik om welke reden dan ook  terug wilt naar een ontvanger met de kaart met of zonder een CI module, het dus niet meer kan . ze heeft trouwens nog nooit een CI module nodig gehad . heb er wel een  .

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, satspan zei:

wat ik op dit forum ook tegen kwam is dat canal digitaal geen bestaande abonnementen omzet naar het gebruik voor de M7 MP 201

dat is een kwestie van een telefoongesprek naar de CDS support

 

en een extra CI+ module bestellen voor een tweede TV (of ze die nu heeft of niet) is wel mogelijk

heractiveren van een afgelopen kaart is ook mogelijk

het regelen van andermans problemen is de crux en dat doet CDS in mindere mate "flexibel genoeg" dat ook oudere gebruikers een kans blijven houden

en daarmee is ook op voorhand bepaald dat wij als forum enkel suggesties kunnen opperen die uw moeder moet waarmaken.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok duidelijk dan is de M7 201 nog in beeld . heb zo juist met een zeer behulpzame medewerker van **** gesproken ivm met een hele eenvoudige Technisat . maar dat is mij zeer afgeraden . zijn toch niet zo eenvoudig zoals op internet beweert wordt en het opnemen is problematisch .

 

in het gesprek werd de al wat oudere  Rebox RE 8500 en de Rebox  RE 8220  geopperd . ook niet super simpel maar is volgens de medewerker wel te doen . voordeel is dat ik voor 6 a 8 weken naar mijn moeder gaat , en er dus boven op zit . en als ik het snapt ? kan ik het vermoedelijk ook wel desnoods met geschreven instructies overbrengen . want vergeten gaat ze het zeker .ze schrijft sowieso alles op  .

 

moest er op letten geen Hobby ontvanger te nemen  maar ja hoe beoordeel ik dat . ook is nog even gesproken over de Coolstream neo 2 en die ben al eens eerder tegengekomen en die was nieuw .  maar de uiteindelijke conclusie was . dat het heel lastig zou worden . zijn voorkeur ging in mijn specifieke situatie uit naar een wat oudere ontvanger .bij de nieuwere modellen zou het gaan om meer en meer functies en koppelingen met internet . heeft iemand nog een mening over boven genoemde ontvangers .

 

op dit moment staat de M7 bovenaan de lijst . heeft iemand nog een mening  over de eerder besproken  Platinum zak SSD van 500GB om die te gaan gebruiken indien nodig 

aangepast door ceesv
Naam winkel verwijderd, respecteer a.u.b. onze reclame regels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is uiteindelijk de M7 MP 201 geworden zeker niet de beste maar wel de meest geschikte voor een 80 plusser . ben na veel spitwerk wel tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk geen geschikte ontvanger bestaat voor een 80 plusser zoals bv de Ziggo Next . die ik zelf heb  super eenvoudig . en ik denk zeer geschikt voor mijn moeder . maar helaas  geen Ziggo in Spanje . heb een oude Homecast HS 9000 gekregen daar gaat ik in mijn eigen appartement een beetje mee experimenteren . De M7 gaat naar mijn moeder .iedereen bedankt voor hun mening en advies . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt voor je melding, dat ze er nog lang plezier van mag hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...