Ga naar inhoud


Eerste ervaring met VTI i.v.m. het ontbreken van de CI+ optie in openpli.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Aangezien ik weinig tot geen ervaring met de M7 803 CI+ module heb en ik het verzoek kreeg om een Zero 4K geschikt te maken voor CI(+) gebruik ga ik een keertje ‘vreemd’ met VTI. Dit omdat openpli dit niet standaard aanbiedt. Behoudens een standaard installatie met DISEqC setup en M7 zenderlijst en eventuele plugins zal het best werken. Maar mijn vraag betreft dus puur het gebruik van de 803 CI+ module. 
Gaat dit in de setup mee of moet ik daar niet toegestane handelingen uitvoeren? 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De VU+Zero4K met VTi werkt ‘out of the box’ met de CAM803. Afstemmen op NPO 1HD en even wachten tot de module is geautoriseerd…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij’s fijn. Dat ga ik binnenkort eens proberen.

Dankjewel

 

Is het op openpli helemaal niet mogelijk met een Zero 4K?

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel,

Quote

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

je kan het natuurlijk ook testen of je zult bij OpenPli moeten vragen of ze dat kunnen oplossen inzake de .pem bestanden voor deze firmware

 

 

p.s.

het is niet zo'n groot verschil om te werken met VTI in plaats van OpenPli hoor

aangepast door Tonskidutch
p.s.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk werkt dat ook op OpenPli.. Zodra de juiste bestanden in /etc/ciplus staan. Werkt dat prima. Ook dat heb ik getest met eenzelfde VU+Zero4K. Geteste modules:

 

CAM803

Quantum 1.3 Irdeto

HD+

SmarDTV Nagra

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de richting waarin ik gestuurd ben.
Ik weet niet of ik voldoende tijd krijg om met openpli te stoeien met de CI+ helper die, naar ik mij herinner de benodigde bestanden in de juiste map plaats. Mocht dat niet lukken dan ga ik switchen naar VTI. 🤣 Het is tenslotte maar matswerk. De gebruiker heeft helemaal nergens kaas van gegeten. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI kan evt gecodeerd opnemen en dit later decoderen. Dat is wel een belangrijk voordeel boven openpli.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-3-2022 om 11:00, Tonskidutch zei:

@cheapwatcher, dat vind ik ook maar heb daarvoor natuurlijk wel een twintuner in de ULTIMO4K opdat je meer dan een kan opnemen. ;)

FBC tuners neem ik aan? 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet de kwestie, de ZERO4K heeft maar één single tuner en indien je opneemt zijn alleen opnames binnen die zelfde transponder mogelijk.

CDS heeft meerdere transponders.

 

Vandaar dat een twin of dual tuner dus meer effect heeft als je die mooie optie wilt gebruiken van gecodeerd opnemen en in standby decoderen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 28-3-2022 om 20:44, Mimisiku zei:

De VU+Zero4K met VTi werkt ‘out of the box’ met de CAM803. Afstemmen op NPO 1HD en even wachten tot de module is geautoriseerd…

 

Ik heb vandaag toevallig weer eens een keer weer de combo Zero 4K en een 803 module.

Gelijk maar de laatste VTI geïnstalleerd en na de autorisatie kwam de melding 'Für dieses Programm ist ihre smartcard nicht freigeschaltet.'. Dus geen beeld. Kaart is actief tot 22 Oktober maar jammer maar helaas. Doe ik iets fout?

Knipsel.PNG

aangepast door John van Dreumel
Info toegevoegd.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet niets fout… De datum van MOP 0110 (Canal Digitaal) is de Management key vergelijkbaar met de Seca3 benaming.. De - Product 01 is de PBM vergelijkbaar met Seca3 alleen heten dat nu ‘Classes’. Deze is verlopen (dus geen beeld). De ‘grace period’ is verlopen. De module heeft geen abo of heeft te lang geen update gehad. In het laatste geval even op NPO 1 HD schakelen en wachten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Dus het zou kunnen dat de man in kwestie de update niet heeft gedaan? Hij kon niet op de site van CD vertelde hij mij.

Box staat al tijden op NPO1 HD maar het resultaat is helaas nog steeds nihil. Morgen maar afwachten.

Erg frustrerend als men iets aan mij vraagt maar zelf niet weet of het abonnement actief is.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...