Ga naar inhoud


extra kaart: vanaf vandaag geen HD meer op NPO 1, 2 en 3?


greydutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik volg in dit forum al een tijdje de discussie over de prijsverhoging van de extra kaart, maar mij was niet duidelijk dat de HD versies van NPO 1, 2 en 3 vanaf vandaag (1 augustus 2014) niet meer worden doorgegeven - hoewel ik op mijn hoofdkaart een Basis HD pakket heb. Ik behoor tot de groep van mensen die onlangs een mail van CD kreeg waarin stond dat ik (zonder ervoor iets te hoeven doen) er zo maar 18 leuke zenders op mijn extra kaart bijkrijg, Ik weet nog steeds niet welke zenders dat nu eigenlijk zijn, een overzicht heb ik nog niet gevonden.

 

Belangrijker is voor mij het volgende: met geen woord werd er in de mail van CD over gerept dat de HD zenders NPO 1, 2 en 3 vanaf 1 augustus van de extra kaart zouden verdwijnen. Dat is toch misleidend of op zijn minst verwarrend. Vreemd genoeg zijn de zenders Veronica en RTL 8 nog wel in HD te ontvangen. Die interesseren me nu juist wat minder.

 

Zie ik het goed dat ik een aanvullend HD pakket à raison van Euro 5 moet nemen om op de extra kaart weer NPO 1, 2 en 3 in HD te kunnen ontvangen? Of zal ik wachten tot alle SD zenders zijn verdwenen: ik neem aan dat de HD versies dan wel weer terug zullen komen.

 

Ik vind dit allemaal erg verwarrend. Bellen met CS is moeilijk, aangezien ik in het buitenland woon.

 

Mijn dank voor jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien heb je hier iets aan.

 

http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/extra-tv-aansluiten/

 

Melding van cd over de npo zenders.

 

http://apps.canaldigitaal.nl/zakelijk/nieuws/Publieke-omroep-in-2014-niet-meer-gratis-via-satelliet.aspx

 

NPO HD is alleen nog te ontvangen met een HD pakket.

 

Dus heb je een 2de kaart met het basis pakket dan heb je geen NPO in HD.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in het buitenland perfect bellen naar canal digitaal.Je nummer mag niet onderdrukt zijn.

Ze maken zelfs geen probleem,dat je vanuit het buitenland belt.Ik heb ze vanuit belgie nog gebeld voor uitleg,en ondanks ik belg ben,kreeg ik de gevraagde uitleg en was ik toen wel vriendelijk bediend.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn hoofd kaart familie hd waardoor ik op mijn 2e kaart familie heb. Tot op heden heb ik de NPO nog steeds in hd op mijn 2e kaart zonder dat ik het hd pakket op mijn 2e kaart heb.

aangepast door vfan1979

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier ook alleen over de abonnees die op hun tweede kaart een Set Top Box pakket hebben.

Die krijgen de publieke zenders alleen nog in SD, de HD versie van de publieke zenders is uitgeschakeld

 

Maar misschien is het een vergissing.

Alleen abonnees met een basis pakket hadden rechten voor een STB pakket op de 2e kaart.

Als ik de berichtgeving over 2e (en 3e) kaarten lees heb je met BasisHD nu ook recht op BasisHD op je 2e kaart. Mits je akkoord gaat met de prijs verhoging  voor de 2e kaart. Nieuwe prijs voor de tweede kaart is € 4,50 per maand.

De vraag is of je dit er voor over hebt, de tweede aansluiting wordt in de meeste gevallen niet veel gebruikt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 2e kaart heb ik 2 jaar korting bedongen, dus ik betaal 2,50. En dat klopt ook want de eerste afrekening daar had ik 2 euro korting. Maar de korting gaat wel over het hoofd abonnement.

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koehandel is inderdaad mogelijk bij CanalDigitaal.

Als je een medewerker treft die de hele dag al klachten heeft afgehandeld en murw is heb je een goeie kans dat je ook korting krijgt. 

Dan is die medewerker zo suf gel*lt dat hij je graag korting geeft om maar van je af te zijn. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Als ik de berichtgeving over 2e (en 3e) kaarten lees heb je met BasisHD nu ook recht op BasisHD op je 2e kaart. Mits je akkoord gaat met de prijs verhoging  voor de 2e kaart. Nieuwe prijs voor de tweede kaart is € 4,50 per maand.

De vraag is of je dit er voor over hebt, de tweede aansluiting wordt in de meeste gevallen niet veel gebruikt.

Dat is precies het punt: ik dacht inderdaad dat ik ook Basis HD op mijn tweede kaart (Settop Box Pakket) zou krijgen aangezien ik op de hoofdkaart Basis HD heb. Jouw reactie sterkt mij in dit vermoeden. Ik heb er (tandenknarsend) wel de 3 Euro extra per maand voor over. Feit is echter dat ik op de tweede kaart vanaf vandaag géén HD meer heb, behalve dus RTL8 en Veronica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn tweede kaart opgezegd per 1 augustus, maar die werkt nog steeds.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je de verhoging van je 2e kaart accepteerd, dan betaal je net zoveel totaal als ik met familie HD op hoofd kaart en familie op 2e kaart. Ik heb alleen geen idee of NPO HD in het familie pakket hoort op de 2e kaart. Ik ben de weg kwijt kwa zenders die op de extra kaart horen te zitten. Er is ook geen actueel overzicht op de cd site van het familie pakket op de 2e kaart.

aangepast door vfan1979

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in het buitenland perfect bellen naar canal digitaal.Je nummer mag niet onderdrukt zijn.

Ze maken zelfs geen probleem,dat je vanuit het buitenland belt.Ik heb ze vanuit belgie nog gebeld voor uitleg,en ondanks ik belg ben,kreeg ik de gevraagde uitleg en was ik toen wel vriendelijk bediend.

 

De tweede kaart zou niet gebruikt mogen worden in het buitenland, er over bellen uit het buitenland lijkt me dan niet de bedoeling.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...