Ga naar inhoud


extra kaart: vanaf vandaag geen HD meer op NPO 1, 2 en 3?


greydutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Jürgen

Je verwoord het uitstekend, vooral je eerste zin waarin staat dat CanalDigitaal "SOMS" goed communiceert.

Dat is nou juist dat wat ik bedoel, het zou gezien de duur dat deze club al actief is de normaalste zaak van de wereld moeten zijn op een goede en normale wijze met hun klanten te communiceren. Helaas zal dat vermoedelijk wel nooit gaan gebeuren.

Verder heb ik aan 1 kaart voldoende, ik bezit slechts 1 ontvanger en wij zijn maar met ons 2  dus wat moet ik met meer.

Ik klaagde ook niet, doch stelde gewoon vast dat NPO 1 niet in HD werd weergegeven via mijn kaart en NPO 2 en 3 wel.

Dat is vreemd, de NPO zenders uitsluitend in SD of ook in HD zou normaal zijn, niet een mengeling van wel en niet zoals ik dus ten tijde van mijn reactie had.

Inmiddels is het recht gezet, vermoedelijk heeft CD zijn fout ingezien en heb ik ook NPO 1 weer in HD.  

U wil ik alleen even meegeven, oordeel niet te snel over de mening van anderen maar tracht eerst de beweegredenen te achterhalen als u iets niet begrijpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel commentaar op dit onderwerp, maar volgens mij staan de juiste antwoorden op pagina 1.

Zelf heb ik Basis HD op de hoofdkaart, en HAD settopbox op de 2e kaart voor de slaapkamer/zolder. Op die 2e kaart zat voor 1 aug NED 1,2 en 3 in HD.

2e kaart is half juli gewijzigd naar basis SD, samen met de prijsverhoging van 1,50 naar 4,50

Konsekwentie: per 1 aug zijn de NPO 1, 2 en 3 HD verdwenen: gecodeerde zender.

vanwege ontbreken SD kanalen Veronica en RTL8 zitten die wel als HD uitvoering in de SD zenderlijst. (RTL 8 HD zat al in STB pakket).

 

Kennelijk wordt er anders omgegaan met de Familie HD abo op de hoofdkaart. Ik lees bij een aantal reakties dat bij hun op de 2e kaart wel NPO 1, 2 en 3HD worden weergegeven.

Schandalig van CanalDigitaal om bij de 2e kaart basis, NA de prijsverhoging tot Euro 4,50, de HD kanalen voor NPO 1-2-3 te blokken.

Is ga dus nooit betalen voor een HD pakket op de tweede kaart. Gewoon wachten tot de SD kanalen op 19.2 worden opgeheven. Dan komen die HD kanalen wel terug op de 2e kaart. Een dan verdere prijsverhoging leidt wat mij betreft tot opzegging.

 

Note: de radio zenders werken weer op 23.5. Das tenminste iets !

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het Familiepakket met de verplichte HD-light op mijn hoofdkaart en ontvang op mijn twee extra kaarten gewoon NPO 1, 2 en 3 in HD zonder dat ik daar het extra HD-pakket op heb.

 

Familie HD-light heb ik ook op mijn hoofdkaart, maar op mijn extra kaart sinds 1 augustus geen Ned 1,2,3 HD meer. 

Als ik op mijncanaldigitaal kijk zie ik dat bij mijn extra kaart, basis pakket als abbo staat.

Wat staat daar bij jou Sprietje als ik vragen mag? 

Dit is dan waarschijnlijk niet goed of wel, want ook met Familie HD-light heb ik dan dus recht op familie pakket op de extra kaart? 

aangepast door bertss50
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat begrijp ik dan echt niet. Met mijn verplicht familie HD-light pakket heb ik op beide extra kaarten Ned. 1, 2 en 3 HD zonder dat ik op die kaarten HD als extra optie heb genomen.
Ik weet niet hoe dat bij andere mensen is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoort die zenders gewoon te hebben denk ik. Staat er bij je extra kaart ook familie? Ik heb op mn hoofdkaart familie HD en op mn 2e kaart gewoon familie en daar ontvang in NPO in HD mee.

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoort die zenders gewoon te hebben denk ik. Staat er bij je extra kaart ook familie? Ik heb op mn hoofdkaart familie HD en op mn 2e kaart gewoon familie en daar ontvang in NPO in HD mee.

Ja, als dat zo is klopt er bij mij iets niet en moet ik eens even gaan bellen met CDS.

Graag zou ik dus willen weten of mensen met een Familie HD-light pakket eens willen kijken op mijncanaldigitaal wat er bij hun extra kaart staat. Bij mij staat er basis pakket, maar volgens mij heb ik dus recht op famile pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan bij jou en foutje zijn, maar je kunt het ook anders uitleggen.

 

Als HD de standaard wordt of al is, zie andere topic, dan komen de HD zenders in alle pakketten, en kun je HD weer uit de naam halen.

 

Dus basis HD kun je dan weer basis noemen, en familie HD weer gewoon familie.

 

Heb je dus het familie pakket waar nu dus HD de standaard is, dan komt op je 2de kaart het basis pakket waar ook HD de standaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het HD light pakket bestaat ook niet officieel. met deze naam komt CD aanzetten als je telefonisch contact hebt. En wordt dus ook op papier nog steeds basis genoemd.

 

Als bij CD nu HD standaard is, wil dit niet zeggen dat dit ook al is doorgevoerd op hun website.

 

Dus 2de kaart met basis, als je familie hebt is niet ondenkbaar. gewoon nog even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het zo familieHD op de hoofdkaart dan heb je het familie pakket op de 2e en 3e kaart.

 

Inderdaad en dan heb je sinds 1 aug dus geen NL123 HD meer tot 1 November, want daarna worden de HD zender schijnbaar ineens wel weer onderdeel van het basis pakket.. Kortom ze zetten je nu 3 maanden zonder NL123 HD...in de hoop dat iedereen HD er bij neemt op 2e en 3e kaart of zo.

 

Maar wel de prijs verhogen van de 2e en 3e kaarten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik lees ook weer dat er mensen zijn met familieHD op hoofdkaart en dus familie op 2e kaart, en die hebben ook alle commerciële zenders in HD. Dat is bij mij ook niet het geval, terwijl ik wel familie heb op de 2e kaart. Chaos alom, en geen duidelijk overzicht op de site van cd wat het familie pakket nu inhoud op de 2e kaart.

aangepast door vfan1979

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal wel eens even bellen met CDS, want volgens mij moet ik op de extra kaart gewoon familie pakket hebben met als hoofdkaart Familie HD-light en ik heb nu basis op de extra kaart . 

Laat nog wel even weten wat ze zeggen en misschien krijg ik dan ook wel weer Ned 1,2,3 HD net als Sprietje 

Ook bestaat het Familie HD-light pakket wel degelijk als officieel pakket.

Op mijn nota's en mijncanaldigitaal staat gewoon Familie HD-light als abonnement  omschreven, dus volgens mij is dat onzin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het HD light pakket bestaat ook niet officieel. met deze naam komt CD aanzetten als je telefonisch contact hebt. En wordt dus ook op papier nog steeds basis genoemd.

 

Als bij CD nu HD standaard is, wil dit niet zeggen dat dit ook al is doorgevoerd op hun website.

 

Dus 2de kaart met basis, als je familie hebt is niet ondenkbaar. gewoon nog even afwachten.

 

@erwin05

 

Het HD light pakket bestaat wel officieel. Ik heb het sinds 1-8-2014 afgesloten voor 24 maanden.

Zie hier de info zoals het in MijnCanalDigitaal staat :

 

 

HD Light-pakket contract tot 31-7-2016

 

In de bevestigingsbrief wordt ook door CanalDigitaal deze omschrijving gebruikt.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...