Ga naar inhoud


M7 groep,TVV,waarom geen filmkanalen zoals Prime of Film1?


crown

Aanbevolen berichten

Film 1 is wel effe de Nederlandstalige vertegenwoordiger van een heel veel grotere Club namelijk Canal Plus.

Daar zit dus nog veel meer achter dan enkel M7.

 

En omdat België nu eenmaal op een rot locatie ligt :D krijgen ze geen Canal Plus abo's uit Frankrijk en geen CanalDIGITAAL abo's uit Nederland

 

toch pech zulle

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik dacht toch te weten dat Film1 Sport1 in handen is van UPC, of te wel Liberty Global.

Met de zeggenschap bij UPC, dat wel .....

 

Canal+ dat was eenmaal, en is door financiële problemen gesplitst.

Canal+ NL werd CanalDigitaal en verkocht aan het toenmalige management met hulp van een durf investeerder en Film werd verkocht aan UPC.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou bij het verkopen van rechten,het maken van een contract of hoe je het wil noemen,ook niet een rol spelen,hoeveel potentiële kijkers een tv aanbieder heeft?

Het is dan waarschijnlijk interessanter,om de rechten te verkopen aan telenet,dan bvb aan TV Vlaanderen.

Of zie ik hier toch een en ander mis?Want ik heb me nog laten vertellen/wijsmaken,dat bij dergelijke contracten de prijs bepaald wordt via de aantal potentiële kijkers die groep heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou bij het verkopen van rechten,het maken van een contract of hoe je het wil noemen,ook niet een rol spelen,hoeveel potentiële kijkers een tv aanbieder heeft?

Het is dan waarschijnlijk interessanter,om de rechten te verkopen aan telenet,dan bvb aan TV Vlaanderen.

Of zie ik hier toch een en ander mis?Want ik heb me nog laten vertellen/wijsmaken,dat bij dergelijke contracten de prijs bepaald wordt via de aantal potentiële kijkers die groep heeft.

 

Ja, maar alleen als je exclusieve rechten verkoopt.  Anders maakt het niet uit.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot afnemer zal een betere prijs kunnen bedingen dan een kleine afnemer.

Zo werkt dat.

Hier is dit niet het geval, exclusiviteit betekend dat je het alleen recht hebt.

Vermoedelijk zal dit zo blijven totdat Liberty Global eigenaar is van de M7 groep.

 

Liberty Global eigenaar van M7!  Hoe dan Uw hart vast.  Dan wordt M7 een sterfbed constructie, net zoals ze met DVB-T in Vlaanderen gedaan hebben.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf door te denken aan de Jupiler League. Belgacom heeft hiervoor de rechten en zend die uit via kabel, louter en alleen in vlaanderen ( belgie). VTM heeft contract met Belgacom om de samenvattingen uit te zenden. Ik herinner nog de periode dat er volledige matchen werden uitgezonden ( denk in 2003) via TVV.

Waarom gaat tvvlaanderen niet in onderhandeling met belgacom om deze wedstrijden rechtstreeks uit te zenden via satelliet. Aparte zender- optie als abonnement - Tvvlaanderen heeft zeker een aantal afnemers ' buitenlandse residenten' die hiervoor geinterresseerd zouden zijn.

Belgacom kan een deel van zijn investering recupereren. Die nieuwe CEO, denkt die niet commercieel?

Ik zou het als CEO zeker overwegen.

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telenet denken ze nog steeds verder in Monopoly's, het zit er van oudsher diep in, en Europa zal hier hier binnenkort komaf mee maken.

 

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=35642

 

http://www.radio1.be/programmas/peeters-pichal/het-monopolie-van-digitale-tv

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet = TV via KABEL (Alleen beschikbaar in Vlaanderen en een deel van Brussel)

 

Belgacom= TV via de TELEFOONLIJN (Over heel België beschikbaar)

Helaas is belgacom tv niet overal beschikbaar,vooral niet,als je ver van een centrale of verdeelkast woont.

Waar ik woon,is het 1 HD stream,en op de 2de decoder niks,oftewel op beide decoders een sd stream.

Of dat Belgisch voetbal,zou opbrengen bij TVV,vraag ik me af.Hoeveel TVV abonnee's zouden er zijn?En de meesten die nu al voetbal zien,hebben hun hardware al,en gaan denk ik niet zo snel overschakelen.Als je de set huurt,ben je al 99€ kwijt aan startkapitaal,en daar zit waarschijnlijk het plaatsen en uitrichten van de schotel niet bij.Zou eens de site moeten doorsnuffelen.Maar indien niet,en je hebt 2 linkerhanden,dan mag je voor het plaatsen en uitrichten ook nog eens betalen.

Bij bovenstaande providers in citaat,kan je soms gratis of max 80€ kwijt zijn,om aan te sluiten.En je moet geen kabel trekken,gaten boren en etc.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele onder jullie zullen dit niet weten , maar vroeger filmnet in de beginperiode zond men ook uit via eutelsat 27, 5 graden als ik me niet vergis. De films werden zowel in Nederland verdeeld als in belgie . toen ging alles wel !

De meeste begonnen zelfs identiek op het zelfde uur! ;-) en dit is geen grap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele onder jullie zullen dit niet weten , maar vroeger filmnet in de beginperiode zond men ook uit via eutelsat 27, 5 graden als ik me niet vergis. De films werden zowel in Nederland verdeeld als in belgie . toen ging alles wel !

De meeste begonnen zelfs identiek op het zelfde uur! ;-) en dit is geen grap

Klopt,ik heb volledig FTA op die satelliet positie nog canal+ blauw rood en geel ontvangen.Dit op een nokia 9500 met de toen nog niet uitgekomen dr overflow software of dvb2000.Wel moest men gaan in het secret menu "radio 99 radio menu" en ergens een bijkomende pid code invoeren,omdat die niet meekwam bij het scannen.Dan veel gratis films gezien,totdat de kabelkopstations het signaal geleverd kregen via glas denk ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van Canal Digitaal staat er nu vermeld dat ook Belgen nu een abonnement kunnen nemen op het Nederlandse pakket! Is dit correct of gaat het hier om een grap? Ik vind het raar waarom dit nu ineens wel kan, zonder een nederlands adres te hebben?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,ken die site,maar inlichtingen bij canal digitaal zelf,leverde mij wel op,dat een nederlands adres nodig is,en dat spullen enkel geleverd en indien nodig geïnstalleerd worden in nederland.Maar ik zal wel nog eens bellen,ik bel toch gratis met mijn inbegrepen abonnement.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...