Ga naar inhoud

Internet en (thuis)netwerk

ADSL, VDSL, kabel en glasvezel en je (thuis)netwerk

3437 onderwerpen in dit forum

• 7 reacties
    • 5.6k weergaven
  1. Planet snelheid problemen?

• 13 reacties
    • 3.9k weergaven
    • 0 reacties
    • 1.6k weergaven
  2. netwerk speedtouch 510

• 1 reactie
    • 1.5k weergaven
    • 10 reacties
    • 1.1k weergaven
  3. Sitecom router met ingebouwde modem

• 3 reacties
    • 1.5k weergaven
    • 0 reacties
    • 1.4k weergaven
  4. snelheid vraagje

• 2 reacties
    • 1k weergaven
    • 2 reacties
    • 988 weergaven
    • 12 reacties
    • 3.2k weergaven
    • 7 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 3 reacties
    • 1.9k weergaven
  5. nameserver tiscali waar te vinden

• 7 reacties
    • 1k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.4k weergaven
  6. Poort openen op meerdere pc's ?

• 13 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.2k weergaven
    • Sat4all vriend

Router met 4 uitgangen, 4e uitgang te splitsen?

• Sat4all vriend
    • 6 reacties
    • 4.2k weergaven
  7. instelling voor wrt 54g

• 2 reacties
    • 1.2k weergaven
  8. chello op 2 pc's kan dat 1 2 3

• 32 reacties
    • 6.4k weergaven
  9. wap 54g altenatieve software 1 2

• 15 reacties
    • 2.1k weergaven

• Misschien is het helemaal geen verkeerd idee om een volledig gescheiden noodsysteem op te zetten. Gebaseerd op een middengolfzender en hiervoor uit te leveren super zuinige ontvangers. Daarmee kan audio en informatie via een display weergegeven worden. Wat zal dat kosten per NL inwoner?   Dit is bijna onvermijdelijk als je iets wilt hebben dat langer dan een dag functioneert in een serieuze crisis situatie met langdurig verlies van netspanning.
    • Ik ken wel een modelbouwer in de buurt daar die het zou kunnen draaien (wellicht). Bij enige interesse stuur ik je per PB z'n email adres dan spring ik er tussenuit.
    • Ruimte valt wel mee, hij staat bij mij gewoon onder de werkbank. (wel loodzwaar met ruim 150Kg) Maar je hoeft ook niet zo'n ding aan te schaffen je kunt er ook voor kiezen om een paar dagen op batterijen zonder verwarming te gaan zitten.
    • Ik zou gewoon eens informeren bij Email: info@emea.kvh.com   https://static.mackaycomm.com/wp-content/uploads/2021/08/TracVision-TV6-Comm-Datasheet-0516.pdf    
    • Nou ja als het stroom net weg valt door een aanval (cyber of irl) zou dat zomaar weken en in het ergste geval zelfs maanden kunnen duren.  Stel je voor dat je al 50 aggregaten nodig hebt om een paar regionale zenders in de lucht te houden.  Kosten technisch denk ik dat je goedkoper uit bent met een centrale AM zender met backup.   En dan hebben we het nog niet eens over het niveau van die regionale omroep. Weten ze überhaupt wel wat ze moeten doen. Gaan ze op verschillende regionale omroepen verschillende adviezen geven?  qua coördinatie verwacht ik dat alles ontbreekt. Kun je veel beter centraal bij NPO radio 1 onderbrengen denk ik.  Die hebben ook nog een noodstudio/uitwijk locatie ergens.   Trouwens we zijn echt idioot bezig hier in Europa. Waanzin!!! Men doet net alsof de middengolf verleden tijd is terwijl in de rest van de wereld duizenden middengolf zenders staan. Ik heb de World Radio TV Handbook 2025 voor m'n neus liggen.      En GerritB,  zelfs als zou ik het willen ik heb de ruimte niet.  Je kunt toch niet van iedere Nederlander verwachten dat ze een aggregaat aanschaffen.
  • Nieuwe aanmaken...