Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14169 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 1.3k weergaven
    • 4 reacties
    • 5.5k weergaven
    • 3 reacties
    • 2.4k weergaven
    • Sat4all vriend

LNB dood? 1 2

• Sat4all vriend
    • 25 reacties
    • 12.9k weergaven
    • 2 reacties
    • 2.4k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 11 reacties
    • 9.4k weergaven
    • 0 reacties
    • 1.6k weergaven
    • Sat4all vriend

Badr 4 scant alleen astra kanalen

• Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 6.8k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 13 reacties
    • 130.2k weergaven
    • 2 reacties
    • 40.9k weergaven
    • 1 reactie
    • 4.8k weergaven
  1. SyFy ontvangen

• 3 reacties
    • 3k weergaven
    • Sat4all vriend

Heeft iemand ervaring met Sky calicio, Sky sport (UK) of Jsc sport

• Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 3.9k weergaven
    • Sat4all vriend

Quad of Quattro lnb's

• Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 2.5k weergaven
    • Sat4all vriend

Hulp bij eutelsat 7 west

• Sat4all vriend
    • 4 reacties
    • 4.3k weergaven
    • 3 reacties
    • 5.6k weergaven
    • Sat4all vriend

hulp met instaleren van zenders 1 2

• Sat4all vriend
    • 22 reacties
    • 9k weergaven
    • 6 reacties
    • 5.5k weergaven
    • Sat4all vriend

Uber beginner satelliet tv 1 2

• Sat4all vriend
    • 24 reacties
    • 11.7k weergaven
    • 12 reacties
    • 9.4k weergaven

• Stuur eens een bericht naar accounts@fmlist.org Via dat e-mailadres heb ik mijn account weer kunnen reactiveren.     
    • Ik vond ivm die ontvanger een draad daterend van 15 februari 2003 !! Dan is die sowieso al veeeel te oud !! Ik had destijds een Arion 1700 !! Soms vindt ge al voor 10€ tot 50€ recente 2dehands FTA ontvangers !! Kijk hier bij sat4all 2dehands voor een goede ontvanger 🙂
    • Zo, IJzerbout is er klaar voor. Vanmiddag met mijn collega’s naar de hotelbar in het Radisson Blu hotel om de F1 wedstrijd te zien.  De weddenschap staat. Als Verstappen wint betaal ik de🍷 🥃 🍺 rekening.  Dat moet ik dan wel als Nederlander.  Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit………
    • Aha, dan heb je waarschijnlijk de aluminium lnb-houder van Triax. Die is in Nederland los te koop maar zit waarschijnlijk standaard in Frankrijk op een Triax schotel, zie bijlage of is het nog een ander model niet van Triax. Die hebben ze in Nederland niet standaard omdat je daar geen duo en triple-lnb in kunt zetten. Een kunststof lnb-klem voor de nieuwe serie Triax-schotels is wel los te koop, zie bijlage en daar past wel een duo- en triple lnb op. Het is me trouwens niet bekend dat de oude kunststof lnb-klem niet op de aluminium lnb-arm past van de nieuwe serie Triax-schotels. Het kokerprofiel van de lnb-armen hebben dezelfde afmetingen (20x50mm buitenmaat). Ik dacht dat het wel paste. Je kunt dus twee dingen doen: - een kunststof lnb-klem kopen en daar de duo-lnb op plaatsen - je bestaande duo-lnb gebruiken en als dat nodig is iets aanpassen zodat die op de nieuwe schotel te monteren is In dit laatste geval klopt de elevatieschaalverdeling van je schotel niet helemaal precies meer. Je zult de elevatie van de schotel ongeveer 2 graden minder moeten instellen dan normaal. Ook past een duo-lnb en een triple-lnb die je hebt niet helemaal precies op een schotel van 70cm breed omdat die gemaakt is voor een schotel van 60cm breed. De koppen zouden eigenlijk iets verder van elkaar af moeten staan maar helaas zijn er geen beter passende duo/triple-lnbs voor te koop. Belangrijk is dat je in ieder geval de kop van de 23,5 in de klem zet. De schotelelevatie moet in Lot 35 graden zijn voor de Astra 23,5 maar om de afwijking van de lnb-ouder te compenseren, zul je die op ongeveer 33 graden moeten zetten om de satelliet te vinden. De schuinte van de duo-lnb en de triple-lnb moet in Lot op 20 graden ingesteld worden. Dat is aanzienlijk meer dan in Nederland. Gebruik hiervoor de bijgeleverde hoek van 20 graden. Print die uit of teken hem over van je scherm, knip de driehoek uit en plak die op de achterzijde van de duo-lnb, zie bijlage. Richt de schotel uit op maximale signaalkwaliteit uit op de Astra 23,5. Gebruik daarvoor de zwakkere NPO 2, niet de sterkere NPO 1.  
    • Ik heb beide nog liggen. Maar ook om de duo pootjes zit te weinig ruimte voor de nieuwe bijgeleverde houder helaas  
  • Nieuwe aanmaken...