Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.490 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 750 weergaven
  1. Visiosat App

• 3 reacties
    • 3,6k weergaven
  2. Noob weet het nog niet 1 2

• 15 reacties
    • 8,5k weergaven
    • Sat4all vriend

Staal of aluminium?

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 2,2k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,7k weergaven
    • Sat4all vriend

Lnb multytenne rammelt

• Sat4all vriend
    • 14 reacties
    • 7,4k weergaven
  3. MPEG 2 en MPEG 4

• 12 reacties
    • 2,1k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 16 reacties
    • 8,8k weergaven
    • Sat4all vriend

Plaatsen triple lnb op een 90cm schotel 1 2

• Sat4all vriend
    • 29 reacties
    • 29,3k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,9k weergaven
  4. sab ultimate cisc

• 3 reacties
    • 3,2k weergaven
    • Sat4all vriend

Problemen met mijn Triple Sat

• Sat4all vriend
    • 11 reacties
    • 20,3k weergaven
  5. programmer

• 2 reacties
    • 1,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Advies voor satellietconfiguratie 1 2

• Sat4all vriend
    • 26 reacties
    • 10,2k weergaven
    • Sat4all vriend

Ophangen schotel...Advies gevraagd. 1 2

• Sat4all vriend
    • 26 reacties
    • 9,8k weergaven
    • Sat4all vriend

visiosat uitrichten, drama! 1 2 3 4

• Sat4all vriend
    • 56 reacties
    • 74,2k weergaven
    • Sat4all vriend

rotor afstellen 1 2

• Sat4all vriend
    • 18 reacties
    • 9,3k weergaven
  6. Configuratie uncommitted switches

• 4 reacties
    • 4,6k weergaven
    • Sat4all vriend

sg2100 draaibare schotel icm twee tuners 1 2

• Sat4all vriend
    • 20 reacties
    • 10,4k weergaven
    • Sat4all vriend

signaal laag

• Sat4all vriend
    • 14 reacties
    • 2,1k weergaven

• Daar kan ik weinig tegen in brengen.  Het gedrag van HF radiogolven is voorspelbaar en volgen wetenschappelijke wetten.  De kooi van Faraday in Sprietje z’n radio moet wel een luchtspleet hebben, anders is het een kortgesloten winding en ontvangt de ferrietantenne absoluut niets.   
    • Heel warm! De kooi schermt magnetisch veld uiteraard niet af want dat is waaruit de energie wordt opgepikt. Het elektrische veld is daarbij niet nodig en zoals bekend zijn er op die frequenties veel (vonk) stoor bronnen in en om huis. Het afschermen van puur het E veld levert dus enige onderdrukking op voor man made storingen. Dat andere merken dit niet deden is waarschijnlijk omdat de werkelijke opbrengst mogelijk discutabel is. Een vonkstoring in huis heeft waarschijnlijk ook wel een magnetisch aandeel door de bedrading waar de stroom doorheen loopt (waar de schakelaar een vonk op maakte).   Ik heb een collega fantastische constructies zien maken t.b.v. RFID op ietwat hogere frequenties. Daarbij was het ook essentieel om de gevoeligheid voor het E veld volledig kwijt te raken omdat dit valse signalen opleverde. Ook hierbij open eind geleidende vlakken met de juiste positionering.   Het mooie van langegolf frequenties is dat ook ontvangen kan worden vanuit E veld en dat is wat de autoradio doet. Dan werkt een sprietantenne gewoon. In de auto zijn man made stoorbronnen alleen onder de motorkap aanwezig maar als die dicht is en kortgesloten dan komt daar geen E veld doorheen. Sinds ik in de werkauto naar BBC radio 4 luister op 198 KHz rijd ik met plezier onder een snelweg viaduct door. Dan hoor je het audio heel mooi uit- en infaden. De natte aarde in een viaduct vormt een kortsluiting voor het E veld waardoor het signaal wegvalt. Ik denk dat een magnetische antenne zoals de ferrietstaaf wel gewoon werkt onder het viaduct. De reden dat een ferrietstaaf niet volledig ongevoelig is voor het E veld komt doordat de honderden windingen dun koperdraad wel weerstand hebben. Als dan een extern E spanningsveld over de uiteinden wordt geplaatst "ziet" dit geen 0 ohm en blijft er dus een minimale rest gevoeligheid voor elektrisch veld.
    • Het is wat het is. Geleidelijk minder satelliet klanten maar de transponderhuur blijft gelijk. Of de prijs verhogen of de content krimpen om geld te besparen. Dat de duurdere pakketten dan steeds minder meerwaarde bieden is een logisch gevolg. Een groter probleem is dit: Als je contract vrij bent moet dat toch wettelijk kunnen? Dat ze drempels opwerpen klinkt bekend maar misschien een belletje of email? Dreigen met helemaal te stoppen?
    • Het is al bijna een jaar later, maar je had 'geen prioriteit'. Ik heb een DVB-S2 tuner over, maar ik zoek juist een (tweedehands) DVB-S2X. Zie eventueel mijn draadje 'Fransat hapert'.  
    • Het is heel eenvoudig maar niet op de glasplank te typen. Als ik op de pc zit verklap ik het. 
  • Nieuwe aanmaken...