Ga naar inhoud


Iemand ervaring met chinese smartphones?


simonj
Ga naar oplossing Opgelost door Debuurvrouw,

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ben aan het rondkijken voor een nieuwe smartphone, nu zie ik op internet ook veel minder bekende chinese smartphones voor een heel scherpe

prijs.

 

iemand ervaring hiermee?

doogee lijkt me mooie toestellen.

en ook zie ik xiaomi veel voor bij komen.

aangepast door simonj
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Ik heb in het verleden regelmatig telefoons gekocht vanuit China enigste probleem is als er wat aan scheelt dan loopt het aardig in de papieren om het terug te sturen en dan is de besparing al bijna te niet gedaan.

 

Koop de tel misschien een tientje of 2 a 3 duurder beter bij een bedrijf die hier in de EU verzend..

 

Zelf heb ik nu goede ervaringen  (voor de rest even google gebruiken)

 

En de testen op tweakers zijn ook goed zoals Pedro Newbie al aangaf maar!!Denk eraan dat zijn allemaal mensen die hele hoge eisen stellen aan toestellen eer ze hem goedkeuren.Gebruik je hem alleen voor whatsappen FB enz.. dan kun je al aardig uit de voeten met een lowbudget toestel met minder snelle quad processors enz..

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen goed uit diverse test. Toch zal ik er nooit één kopen. Bij alle toenmalige telefoons ging alle info via de achterdeur naar China. Onthoud dat China spionnage land nummer 1 is en dit standaard in hun cultuur hebben. Cybercrime en spionnage vieren daar hoogtij en ze menen gewoon recht te hebben op jouw gegevens puur doordat je hun hardware gebruikt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat als je buiten de EU koopt; je ook nog met invoerheffingen kan geconfronteerd worden.

 

Als je een Chinees neemt, let dan ook op ondersteuning en de aanwezigheid van eventuele updates.

Sommige merken lanceren quasi de ene na de andere telefoon; zetten er een stock android op en geven geen verdere updates meer. Ben zelf zo gevaren met mijn Zopo Captain S (werkt nog steeds; maar Android 4.2 ofzo). Bij grotere Chinese merken (Xiaomi; OnePlus; Huawei; Meizu) loop je meer kans om langer Android updates te krijgen.

Je kan ook eens kijken op gizchina om je wat in te lezen; maar heb toch de indruk dat die de laatste jaartjes iets ingeboet heeft aan kwaliteit.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen goed uit diverse test. Toch zal ik er nooit één kopen. Bij alle toenmalige telefoons ging alle info via de achterdeur naar China. Onthoud dat China spionnage land nummer 1 is en dit standaard in hun cultuur hebben. Cybercrime en spionnage vieren daar hoogtij en ze menen gewoon recht te hebben op jouw gegevens puur doordat je hun hardware gebruikt..

Kan je dat niet op een of andere manier blokkeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, de accu uit je telefoon halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben anders best tevreden van mijn Huawei regelmatig update,s , @mutantje lol als je zoveel schrik hebt van de Chinese moet je wel weten dat de meeste gsm masten volledig met Huawei materiaal is uitgerust , ga je nu niet meer bellen ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huawei heeft in de US ooit de fout gemaakt om achterdeurtjes in dongles te plaatsen. Veel van deze dongles werden ook door overheidspersoneel gebruikt. Gigantische rel die maar deels bewezen kon worden.. Ze hebben in de US kunnen inpakken. Heb privé teveel meegemaakt met Chinezen waardoor ik zwaar bevooroordeeld ben geraakt. Geef dat ook onmiddelijk toe.. Feit: Huawei P6 introductie in NL. 6 maanden later 10.000 klanten van P6 staan al in een Chineze database met belgedrag, webbezoek etc. IPhone gaat zijn productie van China al deels naar India verhuizen (Foxcon ellende en .... plagiaat)..

 

Alles wat Made in China is en (tele) com capaciteit heeft komt er bij mij niet in (of gaat nooit aan het netwerk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reden voor deel productie van Apple in India is dat India een belangrijke groeimarkt voor het Amerikaanse Apple is.
Het probleem bij Apple is dat het momenteel beperkt wordt in zijn mogelijkheden om zijn producten te verkopen in India. Omdat het bedrijf zijn smartphones niet in India zelf maakt, mag het bedrijf er geen eigen winkels openen.

 

Apple heeft ook plannen om meer productie in Amerika te gaan doen. Trouwens samen met Foxcon.

Dat heeft te maken met plannen van de nieuwe Amerikaanse president.

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem bij Apple is dat het momenteel beperkt wordt in zijn mogelijkheden om zijn producten te verkopen in India.

Omdat het bedrijf zijn smartphones niet in India zelf maakt, mag het bedrijf er geen eigen winkels openen.

 

Volledig off topic, maar ik kan het toch even niet laten: waar heeft Trump een deel van zijn ideeën vandaan, India?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beetje laat maar hier een tevreden Wiko gebruiker. Ikzelf heb de pulp 4G en mijn vrouw had de Bloom en is nu net overgestapt naar ufeel. Vroeger notoir Samsung gebruiker maar nog geen spijt van de overstap

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...