Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Sigma,

 

Ik heb er geen probleem mee dat iemand bewust een 7700 koopt. Zolang je maar weet wat je koopt.

 

Ik heb er wel een probleem mee als iemand hem verkoopt in een vlaamse of nederlandse winkel en de klant denkt dat hij de juiste versie koopt. Het probleem is dat er een mogelijkheid bestaat dat dit toestel een fastscan krijgt (pure speculatie voor alle duidelijkheid) maar dan natuurlijk alléén op de 7710 en dan begint de miserie.

 

Heb ik al meegemaakt met de inverto 7000mpvr CD, daar werden ook niet CD versies van verkocht en dan had de klanten geen volledige epg. Ik bekijk het vooral vanuit de kant van de modale klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: AVFreak
Wet 'Koop en garanties' in werking getreden
Persbericht | 01-05-2003

Okee, dan dezelfde vraag aan jou: Wat wil je nu bereiken met dat citaat? We kunnen hier nu wel met z'n allen allerlei regelingen en wetten gaan dumpen, maar dat heeft niet zoveel zin als je niet aangeeft wat je ermee wilt bereiken.

Aangezien jij hier gemeld hebt dat je je PVR hebt aangemeld bij de importeur ga ik er vanuit dat het om een TF7710HDPVR gaat en niet om een TF7700HDPVR. In dat geval is de importeur dus volop bezig om ervoor te zorgen dat je apparaat volgens verwachting gaat functioneren. Immers de importeur heeft duidelijk aangegeven dat het na diverse pogingen en onderzoek niet mogelijk blijkt te zijn om de CAM problemen op te lossen via een software release. Men heeft daarom het drastische besluit moeten nemen tot een recall van alle TF7710HDPVR modellen zodat er een hardware modificatie kan worden uitgevoerd. Een dure operatie zo'n recall wat iedere fabrikant koste wat het kost zo lang mogelijk zal proberen te voorkomen.

De uitvoering van dit soort grootscheepse operaties kost nu eenmaal wat tijd, wat begint met het verzamelen en verwerken van de aanvragen. Ik geef zonder meer toe dat men er beter voor had kunnen kiezen om bij ieder ingevuld formulier automatisch een bevestigingsemail te versturen. Wat ik echter flauwekul vind is dat in die email dan ook een telefoonnummer moet staan wat de indiener zou kunnen bellen. Als iedereen dat tegelijk zou gaan doen dan krijg je weer klachten dat ze onbereikbaar zijn. Kennelijk kiest de importeur ervoor om zelf contact op te nemen met de indiener op het moment dat deze aan de beurt is. Die vervolg procedure hadden ze in een bevestigingsemail kunnen toelichten.

Heb dus gewoon wat geduld en doe niet zo opgewonden. Persoonlijk vind ik dat de importeur het heel netjes doet waarbij de klanten volledig kosteloos worden geholpen en de PVR gehaald en gebracht wordt. Bij andere recall acties gaan dat soort dingen vaak heel anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ aquasat

 

Je begint het al te leren hoe dit board werkt. cool

Citaat:
@Toppers,

reageer maar op deze post van mij.

Of heb je aandelen in grijze import?

1) Ik zal je eerlijk zeggen dat het mij totaal niet interesseert via welke kanalen de Topfield ontvanger bij de eindgebruiker komt. Jullie praten er veel over binnen deze Topic, maar deze Topic gaat over de hardware modificatie van een 7710 en daar ben ik samen met vele andere (technisch) benieuwd naar.

2) Ik zit wel in de handel van electronicaproducten die het meest worden gebruikt in het Gooi. Maar heb geen aandelen in grijze import en maak er ook geen gebruik van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt volkomen gelijk.

 

Maar los van je goede indruk van de importeur en zijn acties ben ik, gelijk Sigma, benieuwd naar de technisch invulling van de werkelijke modificatie. Iedereen heeft het maar over formulieren, tijdspanne en wel of niet beleefd het sturen van een reply na aanmelding. Maar ....... waar blijft een uitleg, foto of andere technische omschrijving ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Je hebt volkomen gelijk.

Maar los van je goede indruk van de importeur en zijn acties ben ik, gelijk Sigma, benieuwd naar de technisch invulling van de werkelijke modificatie. Iedereen heeft het maar over formulieren, tijdspanne en wel of niet beleefd het sturen van een reply na aanmelding. Maar ....... waar blijft een uitleg, foto of andere technische omschrijving ?

Die zullen jullie krijgen vandat ik een gepatchte ontvanger heb.
Ik heb geen enkel mening over de nederlandse importeur, ik ben een vlaaming en heb geen enkele ervaring met die nederlandse invoerder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Maar los van je goede indruk van de importeur en zijn acties ben ik, gelijk Sigma, benieuwd naar de technisch invulling van de werkelijke modificatie. Iedereen heeft het maar over formulieren, tijdspanne en wel of niet beleefd het sturen van een reply na aanmelding. Maar ....... waar blijft een uitleg, foto of andere technische omschrijving ?

Waarom zou de fabrikant dat danwel aan haar klanten bekend moeten maken? Jullie hebben een probleem geconstateerd met het gebruik van bepaalde CAM's waarbij de fabrikant tot de conclusie komt dat het probleem alleen oplosbaar is met een hardware modificatie. Dat wordt aan de klanten bekend gemaakt en er volgt een recall operatie voor het uitvoeren van de modificatie.

Om welke componenten het gaat doet er helemaal niet toe, het gaat er alleen maar om dat het geconstateerde probleem wordt opgelost. Als dezelfde fabrikant een nieuwe firmware release uitbrengt dan gaan we toch ook niet met z'n allen lopen schreeuwen dat we eerst de source code willen inzien?

Verder kan ik me wel indenken waarom een fabrikant ook niet de exacte componenten en types wil aanduiden. Daarmee voorkomen ze immers dat mensen zelf gaan proberen om die componenten te vervangen wat mis kan gaan met garantie perikelen op de koop toe. Stel dat klanten met een "grijze import" TF7700HDPVR besluiten om zelf maar te gaan sleutelen op basis van uitvoerige specificaties van wat de modificatie behelst en vervolgens blijkt achteraf dat door die modificatie nieuwe TF7700HDPVR firmware release niet meer probleemloos functioneren omdat de gemodificeerde hardware niet langer compatible is. Probeer dan als fabrikant nog maar eens te achterhalen waarom nieuwe firmware releases niet meer bij iedereen werken.

En wederom, hier geeft de fabrikant bij monde van de importeur tenminste nog netjes aan dat het om hardware modificatie gaat en roept ook iedereen op om er gebruik van te maken ook al ervaar je de problemen momenteel nog niet. Niet zo lang geleden was Samsung nog in het nieuws met hun DCB-H360R HDTV kabel ontvanger waar men in een uitzending bij Kassa rustig stond te beweren dat alle HDMI problemen een gevolg waren van slechte soldeerverbindingen terwijl in de praktijk de volledige printplaat vervangen werd omdat de HDMI timing niet in orde was. Samsung wilde echter niet overgaan tot een volledige recall en behandelde alleen aanvragen van klanten die daadwerkelijk problemen ervaarden met die HDMI aansluiting. Degenen die hem op dat moment niet gebruikten of later een andere TV kochten kwamen er pas later achter dat ze een probleem hadden en toen was de "verbindingen doorsoldeer" actie van Samsung al verlopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk jij praat hier steeds over de fabrikant..

 

nu de fabrikant in dit geval Topfield-Korea wil het probleem nog steeds op lossen met een firmware update als dus hun schrijfen naar mij toe

 

terwijl er hier in Nederland een hardware update aan de gang is

 

dus het is voor mij en velen hier dus een vraag hoe het nou zit

 

ja ik kon het weer niet laten om dit toch nog even te zeggen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
kijk jij praat hier steeds over de fabrikant..

nu de fabrikant in dit geval Topfield-Korea wil het probleem nog steeds op lossen met een firmware update als dus hun schrijfen naar mij toe

terwijl er hier in Nederland een hardware update aan de gang is

Natuurlijk heb ik het hier over de fabrikant Topfield Korea. Die zal immers uiteindelijk in overleg met de Nederlandse importeur, die ze zelf hebben aangesteld, de beslissing hebben genomen om over te gaan tot een hardware modificatie van de TF7710HDPVR. Zoiets beslist de importeur niet, de importeur kan alleen druk op Tofield Korea uitoefenen om zo snel mogelijk met een oplossing te komen want hoe langer de kwestie aanhoudt hoe slechter het is voor de naam Topfield in Nederland.

En met alle respect Sigma, maar Topfield Korea en de Nederlandse importeur hebben een zakelijke relatie waarbij deze hele problematiek ongetwijfeld uitvoerig op management niveau zal zijn besproken. Dergelijke partijen hoeven dan toch niet eerst aan jou verantwoording te gaan afleggen over de genomen beslissingen, laat staan jou overal volledig over in te lichten? Mogelijk is er zelfs besloten om het zolang mogelijk stil te houden zodat de importeur de kans kreeg om één en ander voor te bereiden en heeft jou contact persoon uitdrukkelijk de instructie gehad om hierover niet te spreken. En wat is de rol van je contact persoon binnen het bedrijf Topfield? Zal die alles van zijn management te horen krijgen?

Ik heb hier en daar ook goede contacten met wat hardware/software fabrikanten in de digitale kabel TV wereld, maar ik ben echt niet zo naïef om te denken dat ze mij alles zullen vertellen. Ze vertellen je precies zoveel waarvan zij denken dat het in hun voordeel is om los te laten.

En dan is het natuurlijk nog de vraag wat voor vragen je stelt bij Topfield Korea. Als je voornamelijk informeert naar de TF7700HDPVR dan klopt de informatie die jou contact persoon aan je heeft doorgespeeld want tot dusver is daar nog geen sprake van een aanstaande hardware modificatie. In ieder geval niet één die door de Nederlandse importeur uitgevoerd gaat worden. Dus mogelijk willen ze het daar nog een keer proberen met een firmware release, want zoals gezegd zullen ze niet graag een recall actie beginnen voor de TF7700HDPVR want dan moeten ze Topfield Duitsland er bij gaan betrekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7700, en volgens mijn leverancier, die ik geloof ik niet met naam en toenaam mag noemen, wordt de modificatie vanaf volgende week mogelijk, en kan dit door de consument zelf uitgevoerd worden, zonder solderen.

 

@ mods: ik zou er geen problemen mee hebben als jullie berichten bewerken en /of verwijderen die niet specifiek over het topic gaan, het geheel wordt inmiddels onleesbaar.

 

Luuk

TF7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Luuk P
Ik heb een 7700, en volgens mijn leverancier, die ik geloof ik niet met naam en toenaam mag noemen, wordt de modificatie vanaf volgende week mogelijk, en kan dit door de consument zelf uitgevoerd worden, zonder solderen.

@ mods: ik zou er geen problemen mee hebben als jullie berichten bewerken en /of verwijderen die niet specifiek over het topic gaan, het geheel wordt inmiddels onleesbaar.

Luuk

Zonder solderen?
Ik zou niet weten wat je zonder solderen zal kunnen vervangen.
Neem ook maar eens foto's van de volledige procedure want deze wil ik ook wel zien en vergelijken met 7710 verandering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Sigma, zou het niet kunnen, dat de hardware update,

in opdracht is, van Topfield Korea.

 

En dat er daarna mogelijk een firmware update komt,

om de andere problemen op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Luuk P
@ mods: ik zou er geen problemen mee hebben als jullie berichten bewerken en /of verwijderen die niet specifiek over het topic gaan, het geheel wordt inmiddels onleesbaar.
Luuk


Alsjeblieft, voer dit uit !!!!
En voer een Topic in om elkaar "lastig" te vallen.

Als je TV kijkt moet het ook goed zijn !

 

TF7700 met Samsung HD501LJ, mediaguard CD. Philips 7032 Philips PF9967

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: AVFreak
Wet 'Koop en garanties' in werking getreden
Persbericht | 01-05-2003

Okee, dan dezelfde vraag aan jou: Wat wil je nu bereiken met dat citaat? We kunnen hier nu wel met z'n allen allerlei regelingen en wetten gaan dumpen, maar dat heeft niet zoveel zin als je niet aangeeft wat je ermee wilt bereiken.

Aangezien jij hier gemeld hebt dat je je PVR hebt aangemeld bij de importeur ga ik er vanuit dat het om een TF7710HDPVR gaat en niet om een TF7700HDPVR. In dat geval is de importeur dus volop bezig om ervoor te zorgen dat je apparaat volgens verwachting gaat functioneren. Immers de importeur heeft duidelijk aangegeven dat het na diverse pogingen en onderzoek niet mogelijk blijkt te zijn om de CAM problemen op te lossen via een software release. Men heeft daarom het drastische besluit moeten nemen tot een recall van alle TF7710HDPVR modellen zodat er een hardware modificatie kan worden uitgevoerd. Een dure operatie zo'n recall wat iedere fabrikant koste wat het kost zo lang mogelijk zal proberen te voorkomen.

De uitvoering van dit soort grootscheepse operaties kost nu eenmaal wat tijd, wat begint met het verzamelen en verwerken van de aanvragen. Ik geef zonder meer toe dat men er beter voor had kunnen kiezen om bij ieder ingevuld formulier automatisch een bevestigingsemail te versturen. Wat ik echter flauwekul vind is dat in die email dan ook een telefoonnummer moet staan wat de indiener zou kunnen bellen. Als iedereen dat tegelijk zou gaan doen dan krijg je weer klachten dat ze onbereikbaar zijn. Kennelijk kiest de importeur ervoor om zelf contact op te nemen met de indiener op het moment dat deze aan de beurt is. Die vervolg procedure hadden ze in een bevestigingsemail kunnen toelichten.

Heb dus gewoon wat geduld en doe niet zo opgewonden. Persoonlijk vind ik dat de importeur het heel netjes doet waarbij de klanten volledig kosteloos worden geholpen en de PVR gehaald en gebracht wordt. Bij andere recall acties gaan dat soort dingen vaak heel anders.



Wat ik hiermee zeggen wil is dat ik nu al bijna 96 uur wacht op een bericht van de vervoerder.Kan jij mij met 100% zekerheid vetelen of mijn retourformulier is aangekomen bij de vervoerder.
stel dat ik gewoon afwacht zoals julie stellen,en ik heb over 3 weken nog niks gehoord,dan maar weer een nieuw retourforumlier invullen en dan maar weer wachten.Gelukkig geef jij toe dat ze het anders hadden kunnen doen,en natuurlijk begrijp ik ook wel dan iedereen te gelijk zal gaan bellen,maar neem van mij aan dat het best te organiseren is, er zijn bedrijven die wel 10.000 telefoontjes per week krijgen.Nogmaals vanaf datum aankoop zit ik al te wachten,Ik heb altijd een TF gehad en nu dan de 7710.Er werdt mij niks mede gedeeld vandat er een probleem met deze TF is. Wachten heeft pas zin als je weet waar op je wacht,en naar mijn gevoel wacht ik op lucht. madmad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: anp
Origineel bericht van: Luuk P
@ mods: ik zou er geen problemen mee hebben als jullie berichten bewerken en /of verwijderen die niet specifiek over het topic gaan, het geheel wordt inmiddels onleesbaar.
Luuk


Alsjeblieft, voer dit uit !!!!
En voer een Topic in om elkaar "lastig" te vallen.

Misschien moet voor een aantal leden een aparte topic worden aangemaakt waarin ze elkaar het leven zuur kunnen maken want het is een beperkte groep redelijk nieuwe leden die continue hetzelfde vaak niet ter zake doende vertellen.
Ik ben het mee eens dat deze topic niet meer te volgen (lezen) is en totaal niets meer toevoegd aan het in de header gestelde thema.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: anp
Origineel bericht van: Luuk P
@ mods: ik zou er geen problemen mee hebben als jullie berichten bewerken en /of verwijderen die niet specifiek over het topic gaan, het geheel wordt inmiddels onleesbaar.
Luuk


Alsjeblieft, voer dit uit !!!!
En voer een Topic in om elkaar "lastig" te vallen.

Misschien moet voor een aantal leden een aparte topic worden aangemaakt waarin ze elkaar het leven zuur kunnen maken want het is een beperkte groep redelijk nieuwe leden die continue hetzelfde vaak niet ter zake doende vertellen.
Ik ben het mee eens dat deze topic niet meer te volgen (lezen) is en totaal niets meer toevoegd aan het in de header gestelde thema.
Jürgen


zou een goed idee zijn.maar wij maken niemand het leven zuur,wij zijn consumenten die op lucht zitten te wachten,

96 uur nog niks gehoord of ontvangen

Inmiddels heb je wel wat anders gehoord en ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...