Ga naar inhoud


Big Bisat ALIGNMENT SOFTWARE


Gerdy

Aanbevolen berichten

Vandaag was ik nog eens de barmhartige samaritaan en ging een big bisat assembleren, plaatsen en uitrichten voor Astra1, Hotbird en Hellassat2.

Vooraf alle lnb's op de rail geplaatst, precies op de posities aangegeven door de visiosat software; kantelen van de schotel eveneens zoals aangegeven.

Wat bleek?

Alles klopte meteen 100%!

Probeerde de posities nog te verbeteren maar kreeg telkens minder signaal.

Knap werk van die ingenieurs die én de schotel én die software hebben uitgebracht! Je hebt méér werk nodig om de schotel in elkaar te steken dan om hem uit te richten.

 

 

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • 4 weken later...

wat een belachelijke toestand is dat zeg!

Koop een Big Bisat met een gebruiksaanwijzing die aangeeft dat je op de site de afstellingen van de schotel kan opvragen en dan moet je professioneel installateur zijn om te kunnen inloggen!

Gerdy bedankt dat ik er nu toch gebruik van kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast nachtbraker
Origineel bericht van: Gerdy
Vandaag was ik nog eens de barmhartige samaritaan en ging een big bisat assembleren, plaatsen en uitrichten voor Astra1, Hotbird en Hellassat2.
Vooraf alle lnb's op de rail geplaatst, precies op de posities aangegeven door de visiosat software; kantelen van de schotel eveneens zoals aangegeven.
Wat bleek?
Alles klopte meteen 100%!
Probeerde de posities nog te verbeteren maar kreeg telkens minder signaal.
Knap werk van die ingenieurs die én de schotel én die software hebben uitgebracht! Je hebt méér werk nodig om de schotel in elkaar te steken dan om hem uit te richten.


Ik kan beamen wat Gerdy zegt, deze software werkt gewoon... Ondertussen geniet ik al een tijdje van mijn BigBisat. Gelukkig is er dit forum, grote merci!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
wat een belachelijke toestand is dat zeg!


Eigenlijk is dat niet belachelijk.
Als eindgebruiker heb je in principe die gegevens slechts één keer nodig en dat zal de handelaar voor jou wel opvragen en uitprinten. Ben je echter een doorgedreven hobbyist die elke maand de posities van zijn lnb's wil wijzigen, dan heb je inderdaad een probleempje dat je het terug telkens aan jouw handelaar moet gaan vragen (wat eigenlijk weinig moeite voor hem is).
Juist om die reden (en om dat probleem te omzeilen) heb ik hier "de deur opengezet" :D

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast linuxman

Ik zit nog met een klein vraagteken omtrent het uitrichten. Volgens de software moet mijn schotel 11,4 graden gekanteld worden zodat tie dus in het horizontale vlak "scheef" staat.

 

Mijn vraag is nu, moeten de LNBs nu horizontaal uitgelijnd worden tov de scheef staande schotel of tov de horizon. Oftwel, moet ik ze "waterpas" zetten of juist 11,4 graden gedraaid zodat ze recht staan tov de schotel?

 

Ronald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ik zoek een telefoonnummer van visiosat frankrijk. Helaas nergens te vinden op google....

 

heb een onderdeel van hun bigsat nodig (de beugelklem waarvan de schroefdraad beschadigd is, het uiteinde m.n.)

 

je kan wel een webformulier invullen, maar da's weer minstens een week wachten en je hebt geen interactie....

eens gebeld naar een online shop bij de oosterburen, maar ze verkopen dat niet....denk geen enkele als je het mij vraagt....

vanmorgen een mail naar mijn verzendhuis gestuurd (waar ik hem gekocht heb) Ze verkopen ook B-Ware, dus misschien van geretourneerde.....

 

iemand een idee?

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: satsurfer
ik zoek een telefoonnummer van visiosat frankrijk. Helaas nergens te vinden op google....


Via Google:

VISIOSAT
ZI de Regourd – BP 22
46001 Cahors Cedex 01
France

Tél : +33(0)5 65 35 82 20
Fax : +33(0)5 65 35 82 52


vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Origineel bericht van: satsurfer
iemand een idee?

De enige die het kan en moet oplossen is het bedrijf waar je hem gekocht hebt.
Als eindgebruiker maak je weinig tot geen kans bij de fabricant.

Met alle respect voor U, Gerdy...maar U bent toch wel van een andere generatie door zo te reageren....

natuurlijk moet jij dat zeggen om uw winkel draaiende te houden. blush
nog nooit gehoord van 2 jaar EU-garantie?
Da's een dooddoener van alle verkopers (of het nu van huishoudapparaten is of zonnepanelen....) en vooral "alles wat op het internet staat geschreven moet je niet geloven.....
Je gaat veel later geholpen worden als je wasmachine uit NL gekocht hebt...."
:D

Ze kunnen gewoon niet verdragen dat je beter geïnformeerd bent dan hunzelf....en ze hangen vast aan hun importeur en verkopen je liefst waar ze meest marge op hebben, of waar ze reisje mee kunnen winnen....
Dat je 30% voordeel kan halen (omdat hier al die tussenschakels ook hun graantje moeten meepikken), compenseren jullie door de klant schrik in te boezemen voor 'geen garantie'

vb.
Heb een Qbox HD met groepsaankoop op forum in Duitland gekocht (zoals al mijn andere satspullen)...
Na de nieuwste bootloader werkt mijn remote control niet meer (met de vorige versie terug te zetten wel weer)....
verkoper van groepsaankoop zit nog altijd op fora van qboxHD, maar gebanned op 1 forum (waarom?).....
Hij zei gewoon met mijn probleem: opsturen naar duolabs....
dus dienst-na-verkoop: 0 bij deze...

Dus bel dan gewoon naar Duolabs en heb iemand aan lijn gehad bij duolabs Italy....en dan dag nadien doorverwezen naar chief engineer duolabs ;-) Die weet meer dan een lokal dealer in BE die ofwel nog nooit Qbox verkocht heeft (ja zit vast aan zijn Nederlandse importeur) of er in het beste geval 5 van verkocht heeft.

to the point terug....
heb meestal veel betere ervaringen met support fabricant zelf, dan met verkopers die je liefst vanalles wijs maken om hun achterhaalde verkoopsmethodes te kunnen rechtvaardigen en toch maar geen garantie te moeten geven....En als ze niet luisteren dan dreig ik met mijn test-aankooplidmaatschap...en dat doet de meesten wel overstag gaan.

Hier net een schotelset geïnstalleerd (17/4 multiswitch, Alps quattro, visiosat BIG, Qbox HD), wel dat scheelt toch een 700 € goedkoper dan moest ik het bij een satboer op 4 km. van mijn deur of bij U kopen....(zonder dat ik uw prijzen ken)
installatiekosten: 0 € (door mezelf)

en dan mail ik of bel ik graag als er iets niet werkt....voor 700 € is mij dat niet te véél.... :D

liever support colruyt, dan van een kleine zelfstandige die altijd moeilijk doet, omdat het uit zijn eigen portemonnee moet komen...Als vb. bij colruyt iets defect is, dan ruilen ze perfect om tot 5 jaar na aankoop, zonder morren of kwade blikken (mits na 2 jaar een kleine waardevermindering). Een zelfstandige, die zal je graag zien komen....

ik koop al mijn electronica in NL/DE, dus mét factuur....en voor garantie kijk ik op voorhand naar servicecentra...
vb. sony heeft er 1 in Deinze....
Dan ga ik mijn LCD niet terugsturen naar Nederland.....

ooit eens drukknop defect van hyundai dvb-t ontvanger....na wat zoekwerk iemand gevonden van hyundai korea...die heeft mij 20 stuks -kostenloos- opgestuurd....via handelaar....tja, die gaat zijn zoekwerk doorrekenen...en zeggen dat het artikel ook geld heeft gekost....of asap een nieuwe verkopen.....

ondertussen heeft zowel visiosat en de winkel uit DE niet geantwoord....Heb het ondertussen zelf kunnen oplossen (met hint van familie).....
Ondertussen alles vervangen naar INOX, want alles roest aan die schotel, behalve de schotel zelf laugh

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: satsurfer
ik zoek een telefoonnummer van visiosat frankrijk. Helaas nergens te vinden op google....


Via Google:

VISIOSAT
ZI de Regourd – BP 22
46001 Cahors Cedex 01
France

Tél : +33(0)5 65 35 82 20
Fax : +33(0)5 65 35 82 52


vGnp

Thx vGnp! Ik heb echt zelf gezocht, maar kon niets vinden...zou toch op hun eigen site moeten staan.....antwoorden doen ze gewoon NIET.....

Daarom is bellen tegenwoordig een betere methode dan mailen, waar je maar op wacht, terwijl er toch geen antwoord komt.

zal het noteren deze gegevens!

nogmaals bedankt

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satsurfer

ondertussen heeft zowel visiosat en de winkel uit DE niet geantwoord....

Dat had ik toch geschreven dat je als eindgebruiker niets van de fabrikant zelf moest verwachten (althans van Visiosat niet)!
Origineel bericht van: satsurfer

Met alle respect voor U, Gerdy...maar U bent toch wel van een andere generatie door zo te reageren....


Moet ik van een "andere generatie" zijn om de waarheid te schrijven?

Terloops, we gaan DEZE discussie HIER afsluiten.
Dit topic gaat uitlsuitend over de Big Bisat alignment software, het gebruik er van en de bekomen resultaten.

Voor alle andere onderwerpen bestaat het topic "Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG BISAT".

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...