Ga naar inhoud


Cahors Big Bisat


dirk044

Aanbevolen berichten

In #34 besloten een Cahors Big Bisat aan te schaffen.

Op 30 juni j.l. is de schotel geplaatst door Barry

Ik heb de EMP Centauri DiSEqC Switches weer in Modula opbergdoosjes

van Blokker ondergebracht.

Zo zijn ze uitstekend beschermd tegen regen en wind.

Hierbij een paar foto's van de nieuwe schotel.

post-80532-0-59890000-1499178330_thumb.jpg

post-80532-0-81258100-1499178358_thumb.jpg

post-80532-0-87185700-1499178381_thumb.jpg

  • Like 1

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de complimenten.

Het signaal is ook veel beter dan op mijn vorige BiSat G4.

Op Astra 3 (met de Inverto Black Ultra) krijg ik op veel transponders

wel een signaal van 100% met 17,2 dB bij zonnig weer zoals vandaag.

Ik ben benieuwd hoe de schotel zich houdt bij erge regenbuien.

De 16 kabels lopen door een op maat gezaagde PVC buis van 4,2 mm,

omdat de kabels los aan de verbindingsstang nooit mooi wordt.

Er zit géén doorzichtig plakband om, de buis is glanzend door

de zon die er op schijnt.

  • Like 1

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwestie van af en toe in de gaten houden.

Op den duur vervangen door zwarte tie-wraps is ook zo weer gebeurd.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje mag je al blij zijn als tirewraps het 4 maanden vol houden. Dan zijn ze door de zon verteerd of ze nu zwart of wit zijn.
Ik gebruik op advies van Spanjaarden al jaren geanodiseerd aluminiumdraad van 2mm dik. Het is net zo flexibel als een tirewrap en over 50 jaar nog even betrouwbaar als op het moment van aanbrengen.

De grootste fout die je in Spanje kunt maken is om bevloeiïngsleiding voor de planten en bomen af te binden op de uiteinden met tirewraps. Als de tirewraps door de zon verteerd zijn, springt de waterleiding open en verlies je dagelijks vele tientallen liters duur betaald water.

Verder heb ik nog nooit en pijp gezien die er zo gerimpeld uit ziet omdat die glanst door de zon. Dat  lijkt me haast onmogelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirk 044 is goed bezig, een mooie installatie is dat!

Mijn Bisat G4 staat ook sinds april 2006 op de garage en voldoet nog steeds uitstekend. Op het moment dat ik dit schrijf hoor ik een zware bui op ons dak vallen, maar de Bisat geeft geen krimp. Een kwestie van zeer nauwkeurig richten op 23.5 in combinatie met  de Inverto Black Ultra, dus deze opstelling voldoet nog steeds prima. De specificaties van de fabrikant geven wel aan dat de gain van de Bisat beter is dan de Big Bisat.

Een Bisat die voorzien is van 4 quad lnb's en de nodige kabels wordt helaas wel behoorlijk overbelast qua gewicht. De Big Bisat is op dit gebied superieur en ik ben zeker van plan een Big Bisat aan te schaffen als mijn Bisat het zou begeven.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Donkeyman,

 

Als je een beetje handig bent kun je zelf je Bisat G4 ook

verstevigen met verbindingen naar de zijkant van de schotel.

Ik had dat ook bij mijn G4 zelf aangebracht.

Vooraan boor je een gat in de LNB houder, zorg er wel voor dat je

niet in de kabels boort die er onder liggen.

Je koopt 1 meter aluminium pijp en maak hier de 2 zijverbindingen van.

De uiteinden plat slaan en een gaatje boren in elk uiteinde,

en op maat ombuigen.

Je hebt dan een vergelijkbare stevige constructie zoals op de BigBiSat.

Zie mijn creatie in #11 en #27/28 van dit topic.

Veel succes als je dit gaat aanbrengen.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er vier graden afstand tussen de satellieten kunnen die Inverto black ultra lnb's gebruikt worden? Hier nog de Alps single lnb's gemonteerd.

In de test pdf van Sprietje staat dat er maximaal 8 lnb's gemonteerd kunnen worden. Dat klopt niet want met speciale, smallere lnb houders en smallere lnb's kunnen er minimaal 10 op en ik denk zelfs 12 lnb's....dat is 25 procent meer dan originele opgave. Ik dacht dat men dan 3 graden tussen de satellieten kan uitrichten dus 19, 16, 13, 10 oost bijvoorbeeld kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

Je moet niet zo snel schrijven dat de test niet klopt want de test klopt wel degelijk. Het is echter een test van mei 2011, dus al 6 jaar oud en toen bestonden de smalle lnb-houders nog niet.
Ook wordt aangegeven dat er op de Visiosat Bisat maximaal 3 lnb's geplaatst kunnen worden. Toen bestond de houder voor 4 lnb's waarschijnlijk ook nog niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klopt het nu toch niet meer? Wil enkel aangeven dat deze geweldige schotel nog meer kan dan in de test staat aangegeven en dus verouderd is. 

Tevens is de merknaam veranderd naar Cahors. Vind dat wezenlijke dingen eigenlijk want Nissan was ooit ook Datsun..maar snap ook wel dat men niet telkens nieuwe tests doet en we het moeten doen met wat er is. Conclusie: puur per informatie, letterlijk de letter gezien heb/krijg jij weer gelijk..;-)

 

Dan nog die vraag die over blijft: met de normale houders zijn die Black Ultra's te monteren?

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de BIG Bisat is 4 graden fijner afstellen. Tenslotte moet je de houders ook nog goed kunnen monteren. Bij drie graden duwen de koppen van dikke LNB-koppen elkaar weg en krijg je geen perfect uitgerichte schotel voor die positie. Dan kunnen de kleine houders en LNB's uitkomst bieden, maar de ervaring leert mij dat bij slecht weer deze posities snel beeld verliezen.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...