Ga naar inhoud


Big Bisat: ontvangst ifv plaats op rail?


dvbs

Aanbevolen berichten

Gegroet,

 

Hier wordt een mooie grafiek getoond voor een Wave Frontier:  vergelijkbare schoteldiameter ifv afstand tot middelpunt bevestigingsrail.
https://www.sat4all.com/forums/topic/362548-t90-instellen-midden-is-altijd-het-sterkst/

Bestaan er gelijkaardige voor andere multifeed opstellingen? (Big Bisat, T50)

 

Alvast bedankt.

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even corrigeren. Het zou mooi zijn om van volgende schotels iets gelijkaardigs te vinden: T50, Bisat en Bigsat.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

TBH, toen ik die grafiek, ik was beetje dronken (grapje).Maar serieus, ik maakte veel metingen op verschillende antennes en vervolgens zojuist enkele onderlinge aanpassing.Dus, ik zou zeggen, die grafiek is zeer benaderende en zou ongeveer 20% verschillende. Als u een andere grafiek voor Cahors nodig, stuur mij uw antenne en zal ik het opbouwen van een andere grafiek :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dank je wel, Sprietje!

 

24 minuten geleden zei Sprietje:

Zo'n vraag moet je gewoon aan mijn stellen:D

 

Dat klopt inderdaad.

 

Zal nu even googlen op Triax Unique... gevonden!

 

Blijf toch wel benieuwd naar het verloop van een Cahors Bigsat. (heeft een iets grotere openingshoek denk ik)

 

 

 

 

 

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sprietje, mag ik concluderen dat de T-90 nog steeds de 1e keuze is voor een multifeed-satelliet schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Cees. Er bestaan nog wel wat andere exoten zoals RimaNTSS die heeft maar die worden niet meer gemaakt.
Ik vind wel dat sommige mensen de T90 misbruiken door een veel te groot ontvangstbereik te kiezen en zelfs de rail gaan verlengen maar waar ben je dan mee bezig? Je zit dan in een gebied dat de T90 nog maar gelijk aan een schotel van 35cm presteert. Gebruik dan twee T90 schotels. Dan heb je echt een groot bereik met een behoorlijke versterking.

 

twee T90-schotels.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat testresultaten met o.a. de T85 en T90; ik heb alleen geen idee waar het vandaan komt en hoe het gemeten is.

https://www.satellites.co.uk/forums/threads/toroidal-t90-or-maximum-t85.148435/#post-755037

(en die plaatjes zijn ook in dit topic te vinden: https://www.boards.ie/b/thread/2056319160/2?   )

Leuke globale conclusie staat erbij: dat je tot een graad of 30 tussen de satellieten vaak nog prima met een gewone paraboloide schotel toekunt, in plaats van een multifeed-schotel?!?

 

@RimaNTSS, was die T-90 grafiek inderdaad door jou gemaakt?

 

Groet,

A33

 

 

 

  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, klaar om te geloven zoals het is. :)

 

Je grapje over dat je toen dronken was, was alleen een beetje dubbelzinnig. :crazy:  Vandaar dat ik even navroeg.

Maar ik zag inmiddels ook je posts uit 2011, met de grafiek.

 

De kleine piekjes links en rechts van het midden van de grafiek blijf ik leuk vinden. Ik vermoed dat die op een overgang zitten (gezien in het horizontale vlak) tussen een cirkelvormige middendeel, en twee buitenste paraboolvormige delen. Maar als iemand een betere verklaring weet, hoor ik die graag.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...