Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

Tja, het weerbericht gisteren niet bekeken?

Ik was om 7.00 uur al in Ridderkerk (wel om 5.15 uur hier vertrokken om de files voor te zijn)

Daar aan het werk geweest tot de ergste files weg waren en toen door naar Rotterdam Charlois.

Vandaaruit naar Nijmegen met een korte file op de A15 en daarna naar Boxmeer en weer naar huis.

 

Onderweg wel de nodige sneeuw, hagel en regenbuien gehad en bij Arnhem was het aardig donker maar kon gewoon doorrijden zonder een file te hebben gezien en was dan ook met 16.45 uur mooi op tijd thuis.

Maar eenmaal thuis hoorde ik dat ik mooi op tijd voorbij Arnhem was omdat daar alles muurvast stond.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


okee het gaat natuurlijk over winterbanden en duitsland

 

als je wetteronline.de intikt in je webbrowser zie je waarom de noodzaak er is

als je dan dat instabiele zeeklimaat van Nederland bekijkt waar iedereen doet als of de klimaatwijziging een feit is en met sliks de weg op gaan

dan moet men gewoon niet zeuren over de regelstelling / wetgeving die de weggebruiker ertoe aanspoort veilig rubber sloffen aan te trekken.

 

Vrijdag kom ik weer over nagenoeg duizend kilometer winterse duitse autobahn retour...

IK kan HET enkel ADVIESEREN (neem winterbanden)

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

men gewoon niet zeuren over de regelstelling / wetgeving die de weggebruiker ertoe aanspoort veilig rubber sloffen aan te trekken.

 

 

Ik denk dat juist die regel/wetgeving de enige methode is om al die mensen die het onzin, te duur vinden of gewoon geen zin hebben over de streep te trekken.

Zonder de plicht of andere stok achter de deur (verzekering) zullen er nog steeds hele hordes met glad weer de snelwegen verstoppen op hun zomerbanden onder het mom dat winterbanden toch maar voor een paar dagen per jaar nodig zijn.

Maar men vergeet dat er bijv. vorig jaar ondanks die zachte winter toch 18 dagen zijn geweest met glad weer waar winterbanden geen overbodige luxe zouden zijn geweest.

Kijk je verder in de buurlanden dan zijn Nederland en België de enige landen waar geen gehele of gedeeltelijke plicht is.

Wat ik dan wel weer heel opmerkelijk vindt is dat een land als Polen ook geen plicht heeft terwijl daar toch ook heel wat sneeuw valt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik rijd al jaren met de beste kwaliteit M/S ofte wel 4 seizoenen banden. Kan ik iedereen aanbevelen. Het kost een beetje meer bij aanschaf maar dat verdien je dubbel en dwars terug door verder geen sores meer te hebben. Maar je moet wel eerst verdomd goed opletten, tests van ADAC en ÖAMTC zijn doorgaans de allerbeste om te weten welke 4 seizoenenbanden wel aan alle eisen voor een goede winterband voldoen. Let bij het lezen en interpreteren van de tests niet alleen op gedrag bij sneeuw en ijs maar vooral ook bij rijgedrag op een nat wegdek. Als je lukraak iets koopt of op een koopjesprijs afgaat dan kan dat je flink opbreken of beter gezegd je een flink ongeluk opleveren omdat heel veel 4 seizoenenbanden niet deugen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd al jaren met de beste kwaliteit M/S ofte wel 4 seizoenen banden. Kan ik iedereen aanbevelen. Het kost een beetje meer bij aanschaf maar dat verdien je dubbel en dwars terug door verder geen sores meer te hebben.

Nou Paul die kosten vallen heeeeeel erg mee als je naar Kleve rijd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Paul die kosten vallen heeeeeel erg mee als je naar Kleve rijd.

 

Dat is ook precies waar ik ze kocht! Bij M+S om precies te zijn via een ook in Nederland aktieve internet bandenhandel. Jammer alleen dat die combinatie niet langer bestaat want het waren goeie lui en een prima prijs.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden zijn beter in de winter en zomerbanden in de zomer.

M/S valt er ergens tussen in, niet goed en niet slecht maar kan altijd beter mits je de zomer of winterbanden in het juiste seizoen gebruikt.

 

Wat je zegt klopt precies, maar soms is er een type en merk dat er net bovenuit springt door toch ruim voldoende te scoren, zowel als zomer- als als winterband. Vandaar mijn voorzichtigheid bij wat ik stelde, verreweg de meeste M/S banden scoren zoveel lager als specifieke zomer- of winterbanden dat je dat niet zou moeten willen. Maar wij hadden geluk, iets wat ik ook in de praktijk heb kunnen verifiëren.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, op weg naar de zaak zijn de temperaturen nog steeds rond het vriespunt.

 

                    vrijdag    zaterdag     zondag     maandag    dinsdag
Max. temp        10°C       15°C        18°C          12°C          11°C
Min. temp          2°C         0°C           4°C            1°C            3°C

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin heeft een nieuwe band ontwikkeld.

Eindelijk van het vervelende banden wisselen af.

 

Michelin heeft in Genève een personenwagenband gelanceerd die officieel goedgekeurd is als zomer- én winterband. Deze CrossClimate komt per 1 mei ook in Nederland op de markt.

De fabrikant zegt dat de nieuwkomer de jaarlijkse tweevoudige bandenwissel overbodig maakt zonder dat de rijveiligheid in het gedrang komt.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt in de vergelijking een goede winterband te zijn, in de zomer is de remweg wel langer t.o.v. een echte zomerband.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...