Ga naar inhoud


Buizen, lampen en ouwe meuk.


Matchless

Aanbevolen berichten

Met het risico dat ik nu strafpunten krijg van de moderators.

 

Bij mijn verhuizing kwam ik een zak radiobuizen tegen. Die zijn nog uit mijn jeugd. Ik haalde toen oude buizenradio's weg bij het groothuisvuil en als de radio het niet meer deed dan sloopte ik ze door alles los te solderen.

 

Met al die onderdeeltjes heb ik vroegâh wel wat gerommeld. Aan die buizen ben ik nooit echt begonnen. Heb 1 keer een FM zender gemaakt met 2 EL84 buizen. Die deed het geweldig! Mijn voltmetertje sloeg al uit als die een meter in de buurt lag. En het halve dorp had geen radio meer maar alleen brom over de volledige band. Ik had hem uiteraard op mijn 27Mhz antenne aangesloten voor meer bereik laugh

 

Bij het afregelen kreeg ik opeens een knetter van 290Volt en toen was voor mij het buizentijdperk ten einde.

 

Maar om een lang verhaal kort te maken.

 

Ik heb voor de liefhebbers een zak (stuk of 20) buizen. Gratis af te halen. Wie het eerst komt. Garantie tot aan de voordeur!

 

NB: Het forum "Gratis afhalen" bestaat niet dus...

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 6 maanden later...
  • 2 maanden later...

Dank je wel voor de uitleg Eddy.

Mag ik een kleine opmerking plaatsen? In het begin stukje van de camera gebruik je veel het woord "beeldbuis", maar soms ook in een iets andere betekenis. Ik heb het 2x moeten doorlezen om te begrijpen hoe je het bedoelde... Misschien is het beter om hier een ander woord te gaan gebruiken? (Je springt namelijk van een beeldbuis die beeld projecteert naar een beeldbuis die lichtgevoelig is...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

 

Buizen4.doc... Overgeslagen...

 

In buizen4.doc staan de basisberekeningen voor het berekenen van een versterker. Is eigenlijk maar half afgewerkt en daarom nog niet "gepubliceerd". Ik heb er momenteel gewoon de tijd niet voor...

 

Zal dus afwachten worden. Helaas frown

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...