Ga naar inhoud


Nieuwe software versie, RE9000/8000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pj1
Origineel bericht van: hhh
Ik begrijp de standby power instelling bij av instellingen niet helemaal.
Je hebt 3 keuze mogelijkheden 1 mainpower aan/uit
2 hdd power aan/uit
3 usb power aan/uit
Kan iemand misschien deze instellingen uitleggen?
Het wordt tijd voor een nieuwe gebruiksaanwijzing.

Ik begrijp bijvoorbeeld de werking van de Commercial Skip Functie niet.
Niet iedereen is techneut.


hdd of usb power on/off wil zeggen dat als je de ontvanger uitzet je de keuze hebt of usb of hdd aan of uit gaan.
Zelfde geldt voor de "standbye power". Indien sp aan hoef je niet helemaal opnieuw op te starten als je de ontvanger weer inschakelt en ben je ook de EPG gegevens niet kwijt.
Commercial skip functie houdt in dat reclame wordt overgeslagen tijdens opnames. (ik weet niet of het werkt)

Wanneer de HDD in standby staat draait deze na ca. 10 min. niet meer als de box aanstaat en je alleen tv kijkt. Wanneer je bv naar opslag manager gaat dan draait de hdd weer.
box wordt ook minder warm is mijn idee.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waarschijnlijk helpt het geheel aan- en uitzetten van de Rebox met de schakelaar achterop (zie ook antwoord op posting in ander forum)

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb het ook gehad bij één radiostation en enkele TV stations. Rebox helemaal aan- en uitgezet en toen was het over. Het is het proberen waard toch?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds firmware V8.1 alweer meer crashes, oranje ci storingsschermen etc. gehad dan me lief zijn. Maar niet teveel bewegen, te hard praten, scrollen in epg, het opname menu, de harddisk-, usb- of netwerkconfig, ...dan is het risico het kleinst. M'n harddisk is zelfs al eens blijven hangen en instellingen zoals beeldresolutie veranderen vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vanavond ook de harddisk kwijt, even de spanning er af en het werkt weer.

Maar ik vrees toch klachten van mijn vrouw die niet gehinderd wil worden door knopjes en techniek.

De resolutie ging vandaag ook spontaan naar SD, ik vond de HD uitzending er al een beetje beroerd uitzien...

 

Mijn eerdere enthousiasme maakt nu plaats voor enig wantrouwen.

Dit apparaat is nog niet stabiel.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het idee dat het beeld iets minder scherp is. Daarnaast gisteravond 2 timeropnames: nederland 1(20.30-2130) en ard (2145-23.30). De opname van Nederland 1mislukt, 0 minuten opname. Daarnaast bij de engelse zenders gemerkt dat er in het begin als je overschakelt een aantal hikjes in het beeld zijn, daarna is het beeld wel goed. Dit was in de vorige versie niet zo.Lijkt niet echt een verbetering voor mij deze versie.Heb een fabrieksherstel gedaan, apparaat helemaal uit en dan een fastscan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat het overschakelen van CDS naar TVV en omgekeerd, met de tweede kaartlezer een stuk sneller gaat dan met de CI.

En PJ1, we hebben hartelijk moeten lachen om jouw omschrijving van de Autoroutes. En inderdaad over 20 jaar komt men er ook wel achter in Frankrijk.

Mijn vader heeft bijv. internet aangevraagd, en nu zijn er de afgelopen maand al 4 mensen langs geweest om in het kastje aan de telefoonpaal te kijken, maar internet heeft hij nog steeds niet.

Nogmaals betreft de rebox 9000 software. Ik merk plotseling dat ik niet meer in het menu van de CI (Matrix Reborn) kan komen.

Heeft iemand ook dit probleem, en wat kan je er aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat het overschakelen van CDS naar TVV en omgekeerd, met de tweede kaartlezer een stuk sneller gaat dan met de CI.

En PJ1, we hebben hartelijk moeten lachen om jouw omschrijving van de Autoroutes. En inderdaad over 20 jaar komt men er ook wel achter in Frankrijk.

Mijn vader heeft bijv. internet aangevraagd, en nu zijn er de afgelopen maand al 4 mensen langs geweest om in het kastje aan de telefoonpaal te kijken, maar internet heeft hij nog steeds niet.

Nogmaals betreft de rebox 9000 software. Ik merk plotseling dat ik niet meer in het menu van de CI (Matrix Reborn) kan komen.

Heeft iemand ook dit probleem, en wat kan je er aan doen?

Kan wel in het menu komen met de matrix reborn, geeft aan zcas, kent ook de kaart seca 3 van CD maar het werkt echter niet, met aston 2.18 werkt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik merk plotseling dat ik niet meer in het menu van de CI (Matrix Reborn) kan komen.
Heeft iemand ook dit probleem, en wat kan je er aan doen?

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom gebruiken jullie nog een CAM als jullie over 2 kaartlezers kunnen beschikken. Ik heb althans begrepen dat de kaartlezers veel beter met de CD / TVV card omgaan dan een CAM in een CI slot.

Overigens heb ik gisteren ook een RE-9000 besteld en kan dan binnenkort ook al dan niet een nuttige bijdrage leveren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen ik gebruik geen cam modules meer, er ligt nog een matrix en aston van mijn vorige Topfield 7710 die nogal wat problemen had het slikken van modules voldaan, dus gewoon nog geprobeerd van het werkte. Ze liggen alweer in de doos met overbodige spullen.Overigens veel plezier met de nwe rebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik merk dat het overschakelen van CDS naar TVV en omgekeerd, met de tweede kaartlezer een stuk sneller gaat dan met de CI.

Ik heb dat ook gemerkt.
Citaat:
En PJ1, we hebben hartelijk moeten lachen om jouw omschrijving van de Autoroutes. En inderdaad over 20 jaar komt men er ook wel achter in Frankrijk.
Mijn vader heeft bijv. internet aangevraagd, en nu zijn er de afgelopen maand al 4 mensen langs geweest om in het kastje aan de telefoonpaal te kijken, maar internet heeft hij nog steeds niet.

Internet bestaat niet in Frankrijk, Tele2, Free en nog wat louche bendes noemen zich internet service provider maar hebben niets met zulke bedrijven te maken. (zoals een fopadvocaat zich "jurist" noemt.
Als je klaagt dat er geen verbinding is krijg je verwijtend te horen dat je drie maanden eerder ook al geklaagd hebt. Hoe durf je te bellen, we zijn er toch druk mee bezig?!
Er rijden vele tienduizenden Fransen zonder rijbewijs en verzekering omdat het te duur is, zoals alles veel te duur is in Frankrijk.
Nederlanders betalen 3-4x meer aan de EU dan Fransen en deze lopen rond met schaamteloze gezichten alsof het heel gewoon is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1

Internet bestaat niet in Frankrijk, Tele2, Free en nog wat louche bendes noemen zich internet service provider maar hebben niets met zulke bedrijven te maken. (zoals een fopadvocaat zich "jurist" noemt.
Als je klaagt dat er geen verbinding is krijg je verwijtend te horen dat je drie maanden eerder ook al geklaagd hebt. Hoe durf je te bellen, we zijn er toch druk mee bezig?!
Er rijden vele tienduizenden Fransen zonder rijbewijs en verzekering omdat het te duur is, zoals alles veel te duur is in Frankrijk.
Nederlanders betalen 3-4x meer aan de EU dan Fransen en deze lopen rond met schaamteloze gezichten alsof het heel gewoon is.


Naast het feit dat ik me afvraag wat het bovenstaande bericht voor toegevoegde (nieuws)waarde heeft is het volgens mij wel heeel erg On-Topic.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...