Ga naar inhoud


Opnieuw gestopt met roken, weer proberen...pfff


Digipaps

Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Neem je dan ook vrij om je diepvriespizza te kopen ?

De supermarkt is toch 's avonds 8 uur open en in sommige steden nog veel later.

De markt daarentegen een ochtend of middag net op een tijd dat de gemiddelde mens moet werken.

Welk ingewikkelde formule heb je dan nodig om uit te rekenen dat de kans op diepvriespizza groter is dan verse andijvie van de markt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, geweldig dat je gestopt bent ! We weten inmiddels allemaal wat de gevolgen van roken kunnen zijn. Ik kan me er (gelukkig) niets bij voorstellen, maar dat het moeilijk moet zijn om te stoppen geloof ik direct. Er zijn er immers nog vele die "stug" door roken, en dat zijn echt niet alleen maar mensen die niet oud willen worden..... Sterkte hoor en volhouden hè !

Mag ik je ook veel sterkte met je vriend toewensen, ik hoop dat z'n behandeling aanslaat !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Geef mij maar diepvries- en blik-groenten, schijnt zelfs nog gezonder te zijn dan van de markt.(De weg van het land naar de pan is via de markt stukken langer.)

Wat voorgekookte aardappeltjes erbij en een stukje vlees of vis en je bent in een kwartier klaar.

Zo moeilijk is het dus niet om een gezonde maaltijd klaar te maken.

 

Het is niet gezonder. Processed food is nooit gezonder. Dit misverstand is ontstaan doordat er in blik vaak wel meer vitaminen zitten. Die zijn immers gewoon toegevoegd.

Verder denk ik dat jij echt niet kan koken. Tegenwoordig kookt niets langer dan 15 minuten.

 

Maar het belangrijkste is denk ik nog wel jouw smaak. Als jij dat voer lekker vindt, vooral doen! Maar ik krijg het niet weg.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder denk ik dat jij echt niet kan koken. Tegenwoordig kookt niets langer dan 15 minuten.

 

Ehh...watte? Niets langer dan 15 minuten koken...? Mijn vriendin maakt nog wel eens choc voor me omdat ik dat zo lekker vind. Het is een recept uit Madagascar en daar moet je dan rijst net zo lang koken tot het water verdampt en de rijst een  brij geworden is.

dat duurt uren...Ze is er vaak een hele middag mee bezig.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gezonder. Processed food is nooit gezonder. Dit misverstand is ontstaan doordat er in blik vaak wel meer vitaminen zitten. Die zijn immers gewoon toegevoegd.

Verder denk ik dat jij echt niet kan koken. Tegenwoordig kookt niets langer dan 15 minuten.

 

Maar het belangrijkste is denk ik nog wel jouw smaak. Als jij dat voer lekker vindt, vooral doen! Maar ik krijg het niet weg.

Ik denk dat je geen flauw idee heb hoe die groenten verwerkt worden.

De groenten worden direkt van het land gekookt of gestoomd en dan direkt in blik, glas of diepvries gedaan.

Er worden helemaal geen vitamines toegevoegd die worden door dit proces juist behouden.

 

Groenten die naar de markt gaan hebben al een hele tijd liggen ontbinden en vitamines verloren voordat ze in jouw tas zitten.

Vervolgens liggen ze nog de halve week in jouw koelkast voordat ze eindelijk gekookt worden.

 

Uiteindelijk zijn de blik/ glas / diepvries groenten verser en hebben meer van hun gezonde stoffen behouden.

 

Verder hoef ik niet te kunnen koken om toch gezond te eten en ik heb er ook geen zin in ook, ik heb wel leukere dingen te doen.

Aardappelen schillen en groenten snijden en de hele stapels afwas kunnen me gestolen worden.

Want dat komt er allemaal nog eens bij met je spullen van de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je geen flauw idee heb hoe die groenten verwerkt worden.

De groenten worden direkt van het land gekookt of gestoomd en dan direkt in blik, glas of diepvries gedaan.

Er worden helemaal geen vitamines toegevoegd die worden door dit proces juist behouden.

 

Groenten die naar de markt gaan hebben al een hele tijd liggen ontbinden en vitamines verloren voordat ze in jouw tas zitten.

Vervolgens liggen ze nog de halve week in jouw koelkast voordat ze eindelijk gekookt worden.

 

Uiteindelijk zijn de blik/ glas / diepvries groenten verser en hebben meer van hun gezonde stoffen behouden.

 

Verder hoef ik niet te kunnen koken om toch gezond te eten en ik heb er ook geen zin in ook, ik heb wel leukere dingen te doen.

Aardappelen schillen en groenten snijden en de hele stapels afwas kunnen me gestolen worden.

Want dat komt er allemaal nog eens bij met je spullen van de markt.

Nou zeker hoor, ieder zn ding.

Nu nog hopen dat de e-nummers je niet vergiftigen.

 

Lollig dat deze discussie kwam wegens een voorstel tax te heffen op ongezond eten.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...