Ga naar inhoud


voordelen:emigreren naar Belgie?


sattos

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

wie denk er over om voorgoed in Belgie te werken en nog beter om te wonen.

 

Ergens heb ik gelezen dat er jaarlijks 150000 nederlanders naar belgie emigreren,en 33000 belgen naar nederland komen.

Voor mij wordt het een steeds serieuze zaak,alles wordt hier zo duur!! vooral ziektekosten verzekering!!

 

ik woon op afstand van 35km van antwerpen dus vandaar.

 

 

wat zijn eigenlijke de voordelen om in belgie te wonen?

(auto kopen en rijden,ziektekosten en kinderbijslag enz enz)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik ben 15 jaar geleden naar Duitsland verhuisd / geemigreerd.

Geen dag spijt gehad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook plannen om richting duitsland/belgie te verhuizen.

Helaas ben ik nog economisch gebonden aan dit land, maar wat zou ik graag willen vertrekken...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wonen sinds 6 maanden in België, perfect en een zeer groot huis met dubbele garage, toch vlakbij de NL grens voor sommige boodschappen die ze hier niet kennen of verkopen, lekker rustige omgeving, mijn eerste buurman woont 150 meter verder etc. etc.

 

We voelen ons steeds minder Nederlander, en steeds wat meer Nederbelg. :D Ik werk (nog) wel in Nederland.

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon en werk sinds 17 jaar niet meer in NL. De laatste 11 Jaar daarvan in Luxemburg. Mij zien ze niet meer terug in NL. Ik kom nog vaak in NL, maar vind dat de kwaliteit van leven gewoon onder de maat is en te duur is tov wat geboden wordt.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
Hallo,

wat zijn eigenlijke de voordelen om in belgie te wonen?


België heft geen vermogensbelasting. Vóór 2001 was dit een reden voor vermogende Nederlanders om hun fiscale woonplaats van Nederland naar België te verplaatsen. Hiermee kon de heffing van Nederlandse vermogensbelasting voorkomen worden. Mits de woonplaats daadwerkelijk naar België verplaatst werd, was er in zo'n geval overigens geen sprake van belastingfraude.

bron wikipedia.

maar daar vinden ze nog wel wat op. :D

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland staat mij helaas ook steeds minder aan.

 

Kun je grofweg een idee geven over het verschil in huizenprijzen tussen Nederland en Luxemburg en verder wat zijn de afwijkende kosten.

 

Luxemburg lijkt mij op zich een interessante optie en een internationaal georieenteerd land.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Nederland staat mij helaas ook steeds minder aan.

Kun je grofweg een idee geven over het verschil in huizenprijzen tussen Nederland en Luxemburg en verder wat zijn de afwijkende kosten.

Luxemburg lijkt mij op zich een interessante optie en een internationaal georieenteerd land.

Groet,
Bram

kan dat zeker doen, maar dan wordt dit wel OT t.o.v. de topic starter ...
Ik zal je daarom een PM sturen. Moctht er interesse zijn van anderen voor deze informatie, dan kan ik het natuurlijk nog in het topic vrijgeven.

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@snopper:

Het lijkt mij helemaal niet OT, want de TS vraagt toch om de voordelen tov Nederland?

Als je een lijst geeft wat de verschillen zijn in kosten, zie je zo wat de voordelen zijn....

Ik heb ook wel interesse in die lijst.

 

m v g

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VERMOGENSbelasting.

anders komen die allemaal weer retour nederland. :D

ciao

 

bron wikipedia:

Citaat:
Vermogensbelasting in België

 

België heft geen vermogensbelasting. Vóór 2001 was dit een reden voor vermogende Nederlanders om hun fiscale woonplaats van Nederland naar België te verplaatsen. Hiermee kon de heffing van Nederlandse vermogensbelasting voorkomen worden. Mits de woonplaats daadwerkelijk naar België verplaatst werd, was er in zo'n geval overigens geen sprake van belastingfraude.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Lijkt me sterk.
Je moet daar belasting betalen waar je werkt.


Nee, net niet! Je betaalt in België belasting waar je woont. Da's ook de hele (politieke) discussie rond de financiële situatie in Brussel. Iedereen werkt er, maar de belastingen op werk gaan naar het Vlaams Gewest waar de meeste Brusselse werknemers wonen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...