Ga naar inhoud


Editie 05 - VU+ UNO (HD PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dit is de review van de VU+ UNO, een nieuwe op enigma II gebaseerde single tuner PVR.

 

Download de geschreven review én specificatie onderaan dit bericht.

 

Helaas dit keer vanwege tijdgebrek geen video-review :(

30072011_Editie_05_VU+UNO.pdf

vu-uno.pdf

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Inderdaad een prima kassie, ik begrijp alleen niet dat je deze als PVR gaat gebruiken. Als recorder bij afwezigheid prima.

Voor timeshift goed te gebruiken, maar het apparaat nodigt uit om veel op te nemen, maar dan mis je wel een tuner extra....

 

Als je ook tegelijk wilt kijken. wink

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

PVR dient niet alleen maar voor de situatie dat er twee programma's tegelijk uitgezonden worden die je allebei wilt zien. Het kan ook zijn dat een programma op een moment wordt uitgezonden dat jij geen TV kunt kijken en dan is een PVR-functie op een monotuner best handig om te hebben.

 

Verder kan ik me voorstellen dat als je bijv. een Duo in de woonkamer hebt en deze Uno op de slaapkamer dat je af en toe de PVR-functies van het apparaat op de slaapkamer gebruikt om één of meerdere tuners in de woonkamer vrij te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mij DB 800 (1st) ook een HDD en gebruik deze vooral wanneer ik moet urineren of wanneer we commerciele zenders kijken. Dan nemen we eerst 10-15minuten op en kunnen we door de meeste reclames heen spoelen bij b.v. films.

 

Ik denk dat het meer is waarvoor ieder hem wilt gebruiken.

 

Ik heb trouwens een VU+ Solo en ben daar prima tevreden mee, alleen hoorde ik net dat deze nog beter is...

 

Dit vraagt om een vergelijkende test! smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb in mij DB 800 (1st) ook een HDD en gebruik deze vooral wanneer ik moet urineren of wanneer we commerciele zenders kijken. Dan nemen we eerst 10-15minuten op en kunnen we door de meeste reclames heen spoelen bij b.v. films.

Ik denk dat het meer is waarvoor ieder hem wilt gebruiken.

Ik heb trouwens een VU+ Solo en ben daar prima tevreden mee, alleen hoorde ik net dat deze nog beter is...

Dit vraagt om een vergelijkende test! smile


Vu solo/duo/uno gebruiken momenteel dezelfde source code
Een vergelijking test heeft dus weinig nut alleen de snelheid van de processor en de meer geheugen geven een betere preformance.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is nog een belangrijke factor en dat is de snelheid van het geheugen. Dat is voor zover mij bekend bij alle enigma2 receivers gewoon DDR geheugen, terwijl de DM8000HD DDR2 geheugen heeft.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DDR2 is een nadeel voor dit soort architecturen. Reden: Met de kloksnelheden van +/- 500MHz is bandbreedte niet direct een beperkende factor. Maar DDR2 heeft wel veel hogere latenties (doorgans 6 klokpulsen i.p.v. 3 klokpulsen). Gezien deze processoren doorgaans geen intelligente prefetchers hebben zal je vaak een pipelinestall krijgen terwijl je op het geheugen wacht. En dan is het wel zo prettig dat die stall maar 3 klokpulsen duurt.

 

Als je op dit soort architecturen het geheugen sneller wilt maken dan moet je de bus verbreden. Een 128-bit geheugenbus is sneller dan een 64-bit bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De broadcom in de DM8000HD is juist specifiek gemaakt voor DDR2, dus dat lijkt me sterk.

 

Om terug te komen op de vergelijking tussen een solo en een Uno, die vergelijking gaat mank.

 

De Solo heeft niet alleen een tragere CPU en minder geheugen, maar ook geen sata aansluiting er kan geen HD in, heeft geen display enz.

 

De UNO kan je eigenlijk maar met 1 receiver direct vergelijken en dat is de DM800HD-SE.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Inderdaad, de Dreambox DM800HD-SE heeft er een geduchte concurrent bij en gezien de prijs van de DM500HD, die beduidend minder features heeft dan de VU+ UNO, is de VU+ UNO een beter alternatief voor de DM500HD en een goedkoper alternatief voor de DM800HD-SE.

 

Ik zou nu in ieder geval niemand meer een DM500HD aan willen raden, maar de DM800HD-SE blijft naar mijn mening de betere (maar ook veel duurdere).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De solo is een totaal andere cpu, 180 bogomips 'trager' en echt een budget-build. De uno is gewoon het kleine broertje van de duo, versus dm800se zonder de Oled, maar met het CAM slot (leuk voor UPC op de kabel bijvoorbeeld.)

 

Prijsverschil vs. dm800se is wel aanzienlijk, scheelt een stuk als je niet voor de Duitse naam hoef te betalen schijnbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het scheelt ook aanzienlijk als je zelf nauwelijks tot geen software development hoeft te doen, maar een ander die investering al voor je gedaan heeft.

 

Dat wordt nog wel eens vergeten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bedoelt dat Dream Enigma1/2 maakt, dat is niet helemaal correct, en het schept geen verplichting voor eindgebruikers om Dreambox hardware te kopen.

 

Wat dat betreft is het mijn mening, dat zowel de Dreamboxen als VU+ boxen hun hardware hebben afgestemd op Enigma(2)/openembedded/tuxbox basis. Drivers en kernel worden door beide partijen ontwikkeld cq. door BCM al in de SDK aangeboden.

 

De partijen die hier het echte harde werk (gratis) hebben gedaan zijn de developers van de custom firmwares zoals Pli, Nabilo, Gemini enzovoorts. Zonder hun, en de softcam support was alles heel anders geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...