Ga naar inhoud


Editie 05 - VU+ UNO (HD PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Krijgen we die discussie weer.

 

Dream Multimedia heeft 3 dik betaalde programmeurs full time en 2 parttime aan enigma2 zitten. Niet aan drivers, niet aan andere zaken, nee aan enigma2.

 

Die programmeurs zijn verantwoordelijk voor ruim 90% van enigma2.

 

Zonder die programmeurs geen enigma2. Dat staat vast.

 

Ik zeg helemaal niet dat anderen geen recht hebben om die software te gebruiken of wat dan ook....

 

Ik zeg alleen dat andere fabrikanten zich die kosten hebben kunnen sparen. Is dat dan niet waar?

 

Ze maken toch niets meer dan aanpassingen aan bestaande Broadcom drivers en compileren een image?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je start die discussie anders zelf door erop te wijzen hoe oneerlijk het wel niet is dat DMM al die ontwikkelkosten heeft en andere partijen niet. Uiteraard volgt daarop het tegenargument.

 

En ik ben het met je eens dat het niet nuttig is de hele discussie over te doen. We kunnen het kort houden bij de feitelijke situatie: Die is dat DMM (dat overigens altijd al stevige prijzen vroeg) nu gewoon te duur is geworden: De meerprijs ervan is in de huidige markt nog maar in heel weinig situaties te verantwoorden. We wachten al een tijdje op een tegenreactie van DMM; men laat ons vooralsnog in spanning en die rechtzaak tegen Satco gaat niet de oplossing geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is helemaal niet waar. Of dat oneerlijk is of niet laat ik volstrekt in het midden. Daar rep ik met geen woord over.

 

Ik stel alleen vast dat het minder geld kost als je zelf nauwelijks of geen software hoeft te ontwikkelen en dat men dat nog wel eens vergeet.

 

Citaat:
Die is dat DMM (dat overigens altijd al stevige prijzen vroeg) nu gewoon te duur is geworden: De meerprijs ervan is in de huidige markt nog maar in heel weinig situaties te verantwoorden.

 

Mee eens...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste off-topic comment dan maar: We kunnen het er denk ik allemaal over eens zijn dat het een domme strategie is om je eigen ontwikkeling (via hoeveel dure programmeurs bij multimedia-labs.de dan ook) via een fork systeem toch onder GPL vrij te geven aan de wereld. Paar drivers voor je DVB-module en je bent klaar, mits je hardware verder in orde is natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Achja, wees blij dat ze het wel gedaan hebben.

 

Anders zaten we nu allemaal zonder GPL2 Open Source HD twintuner met software van deze kwaliteit.

 

Ik heb naast enigma 2 nog geen enkel project hetzelfde zien presteren, dus een beetje blij dat er software is die op diverse (hardware) platformen kan draaien mogen we met zijn allen wel zijn.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review en mooi kassie. Kennelijk heeft deze fabrikant goed geluisterd naar de kritiek op de duo (en andere merken):

"waarom geen stille temperatuurgestuurde fan" -en heeft die er prompt ingebouwd. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

dooddoener 1664,

ik hoor geen "fan" ventilator.

en kan ook niet vergeleken worden met VU+ DUO (compleet ander model en hardware)

 

prima echter; die UNO

heb hem vandaag mogen testen

snel en even zo compatibel met alle leuke enigma2 add-ons / plugins

misschien zelfs sneller en stabieler wegens ander geheugen en CPU.

 

ciao

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Copy paste uit de review:

 

"Het plaatsen van de software gaat net als

bij de DUO met een USB stick. Dat werkt op zich zeer eenvoudig,

maar bij een Dreambox werkt dat met het webinterface

toch net even handiger." wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat je dan alleen maar het webinterface in je browser op hoeft te roepen, de firmware file selecteert en op update hoeft te drukken.

 

De receiver reboot dan als hij gereed is.

 

Geen 'gehannes' met bestanden naar USB stick kopiëren, USB stick naar receiver verhuizen, wachten tot hij klaar is en rebooten.

 

99 van de 100 keer is er een netwerkverbinding beschikbaar en in 99 gevallen gaat het met het webinterface een stuk handiger.

 

@tonski, als je helemaal geen PC kennis hebt, kan je met die VU+ ook weinig, of je moet een handige buurman hebben, maar die kan dan ook het webinterface gebruiken wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Omdat je dan alleen maar het webinterface in je browser op hoeft te roepen, de firmware file selecteert en op update hoeft te drukken.

De receiver reboot dan als hij gereed is.

Geen 'gehannes' met bestanden naar USB stick kopiëren, USB stick naar receiver verhuizen, wachten tot hij klaar is en rebooten.

99 van de 100 keer is er een netwerkverbinding beschikbaar en in 99 gevallen gaat het met het webinterface een stuk handiger.

@tonski, als je helemaal geen PC kennis hebt, kan je met die VU+ ook weinig, of je moet een handige buurman hebben, maar die kan dan ook het webinterface gebruiken wink

Mvg,

Michel


je moet eerst de ontvanger in de stopmode zetten (bij dream heb je een display of een tv nodig om het ip adres van de ontvanger te kunnen zien of bv een netscan doen op je netwerk)
naar de pc/laptop dan ga je flashen via een browser (zijn niet allemaal compitabel de browers )naar enkele minuten bewegend beeld op de ontvanger

je zet een backup/image op een usbstick , ontvanger uit, usbstick erin
naar enkele minuten bewegend beeld op de ontvanger bij een backup image

en het grootste voordeel vind ik de backupsuite kan niet makelijker het maken en terugzetten van een image

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat geldt voor beide.

 

Je moet bij de VU+ ook de ontvanger rebooten en op een knopje drukken om de update uit te kunnen voeren. Qua handelingen is de webbrowser dus minder werk.

 

Ik vind het handiger dat het via een webbrowser kan en met firefox 4+ en internet explorer 7+ werkt dat prima. Ik verwacht dat het ook met chrome en safari gewoon zal werken.

 

Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren, maar als je puur naar het aantal handelingen kijkt, is via een webbrowser 'handiger'.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...