Ga naar inhoud


Enigma version 3.2 licentie ?


deeejeee

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

De DM7000 is geproduceerd van december 2002 t/m januari 2004. De oudste is dus al ruim 7 jaar oud.

 

Als jij er nog 'een gekocht' hebt, heb je een exemplaar gekocht dat ofwel 2e hands, ofwel heel erg lang ergens op een zolder gelegen heeft.

 

Feit is dat je van een fabrikant niet mag verwachten dat ze na 5 jaar nog nieuwe firmware uitbrengen. Bovendien is het apparaat met de laatste firmware nog prima in staat dat te doen waar je hem voor gekocht hebt en in de meeste gevallen kan hij zelfs meer dan waar je hem voor gekocht hebt.

 

Denken 'in de veronderstelling dat ik welke image dan ook met welke update dan ook kan gebruiken' is na zo'n lange periode volstrekt onrealistisch.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vanaf de dm7000 veel plezier aan deze ontvangers beleeft.

Maar je praat over 800 euro maar die box heeft mij ong 950 gekost en samen met de slot in dvd was ie over de 1000 euro`s.

Als die box straks oud begint te worden dan gooi ik hem bij dmm door het raam.

Ze mogen doen wat ze willen maar ze zorgen er maar voor dat ie ook op de nieuwste software draait.

 

Volgens mij hebben we het over een dm8000, zie quote

aangepast door Meega1

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zie in die quote alleen maar Dm7000 staan.

 

Ik kan mij bovendien niet voorstellen dat DMM de DM8000 laat vallen.

 

Daar zullen ze gewoon software updates voor blijven uitbrengen als dat nodig is.

 

Mocht dat wel zo zijn, begrijp ik de verontwaardiging en zou het ook mijn laatste dreambox zijn.

 

Ik kan nergens vinden dat DMM voor de DM8000 en DM800 geen updates meer zou uitbrengen en als je hier kijkt zie je ook dat er voor de DM8000 gewoon een 3.2 image is:

http://dreamboxupdat.../dm8000/images/

 

Changelog: http://dreamboxupdat...m8000-3.2.0.nfo

 

En voor de DM800 ook: http://dreamboxupdat...6/dm800/images/

 

He....en voor de DM800SE ook al: http://dreamboxupdat...dm800se/images/

 

wow, voor de Dm500HD ook al: http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/dm500hd/images/

 

Dus waar gaat dit over?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb geteld vanaf 2004, dat staat ook in mijn bericht.

 

....van december 2002 t/m januari 2004. De oudste is dus al ruim 7 jaar oud.

 

Misschien niet helemaal duidelijk. Met de oudste bedoelde ik de laatst geproduceerde. Zogezien dus eerder de jongste... ;)

 

Het is het weer slakken en zout tijd? :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in die quote alleen maar Dm7000 staan.

 

Ik kan mij bovendien niet voorstellen dat DMM de DM8000 laat vallen.

 

Daar zullen ze gewoon software updates voor blijven uitbrengen als dat nodig is.

 

Mocht dat wel zo zijn, begrijp ik de verontwaardiging en zou het ook mijn laatste dreambox zijn.

 

Ik kan nergens vinden dat DMM voor de DM8000 en DM800 geen updates meer zou uitbrengen en als je hier kijkt zie je ook dat er voor de DM8000 gewoon een 3.2 image is:

http://dreamboxupdat.../dm8000/images/

 

Changelog: http://dreamboxupdat...m8000-3.2.0.nfo

 

En voor de DM800 ook: http://dreamboxupdat...6/dm800/images/

 

He....en voor de DM800SE ook al: http://dreamboxupdat...dm800se/images/

 

wow, voor de Dm500HD ook al: http://dreamboxupdat...dm500hd/images/

 

Dus waar gaat dit over?

 

Mvg,

 

Michel

 

Precies ,dus om van updates te profiteren moet ik een dmm image gebruiken?

Ik begrijp niet waarom OpenPli bv niet de laatste drivers zou mogen gebruiken voor de dmm boxen ,of mag dat dan wel?

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Pli mag alles gewoon gebruiken. Ze mogen het alleen niet gebruiken op/voor receivers die niet door DMM worden gemaakt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat klinkt niet alsof het uit eerste hand komt. Maar wel uit eerste hand: wij zijn niet boos (of hoe je 't ook wil noemen).

 

Gewoon puur om deze zinvolle discussie helder te houden.

 

Misschien wordt het tijd dat Pli eens laat weten wat de plannen zijn. Zo moeilijk mag het toch niet zijn met dat nog geen handjevol mensen die daadwerkelijk aan de enigma2 code werken op één lijn te komen.

 

Als je onduidelijkheid laat, maak je ruimte voor speculatie en vangen mensen als ikzelf die speculatie op zonder dat daar een harde uitspraak tegenover staat.

Ofwel de onduidelijkheid schep je zelf. Het verhaal over de boosheid kwam overigens van een Pli team member zelf. Redelijk eerste hand dus ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geteld vanaf 2004, dat staat ook in mijn bericht.

 

 

 

Misschien niet helemaal duidelijk. Met de oudste bedoelde ik de laatst geproduceerde. Zogezien dus eerder de jongste... ;)

 

Het is het weer slakken en zout tijd? :)

 

Lees eens een keer man,

Ik heb het (zoals een ander hier wel heeft gelezen) over mijn DM8000.

Ik zeg alleen dat ik van het begin wel een dmm fan ben geweest en ook met een dm7000 ben begonnen.

Ik praat niet eens over een ondersteuning van een dm7000.

Als je terugleest praat ik ook over dat mijn box rond 950 euro koste en met de slot in dvd zelfs meer dan duizend.

Een dm7000 met een slot in dvd heb ik nog nooit gezien.

Dus ook eigenaren van een forum mogen wel eens op hun strepen gezet worden in een vrij land toch.

Dus even wat beter lezen in het vervolg.

Wat ik er mee wil zeggen is dat ik het dus belachelijk vind dat mijn DM8000 MET SLOT IN DVD gewoon met de nieuwste enigma moet blijven kunnen werken.

Ik heb dat ding dus ook nog maar ong. 1 3/4 jaar.

Niet meer en niet minder.

Als ik risico wil lopen om na 1 jaar of zo met een box te zitten die achter gaat lopen had ik wel een clone of een ander type gekocht.

Ik krijg geen ontvangers gesponsord maar moet ze zelf kopen en een gezin aan het draaien houden is op dit moment ook een kunst.

Dus het was voor mij heel wat wikken en wegen of ik het doen zal.

Ik heb voor een dm8000 gekozen in de veronderstelling dat ik mijn hobby voolopig wel even safe zou hebben.

Ik ben het daarom met anderen eens dat als dmm dit door gaat zetten ze wel een van een koude kermis thuis zouden gaan kunnen komen.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die DM8000 gaat gewoon op de nieuwste versie draaien, en zoals je wellicht al gezien hebt zijn de benodigde links met de verwijzing naar die images de revu reeds gepasseerd.

 

Rest mij de vraag waarom je nu persee op de laatste stand wilt gaan draaien als de box nu al naar tevredenheid draait, of ben je ook zo nummertjesgeil en ga je er, net als 95% van alle andere gebruikers, automatisch van uit dat een hoger nummer altijd beter is?

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. ik ben pas op pli 2.1 overgegaan toen de downloads niet meer werkte.

Ook de henksat settings waren verouderd waardoor ik naar de nieuwe versie ben gegaan.

Heb dus nog op 2.0 gedraaid totdat dit niet meer ging.

Ik wil alleen niet dat mijn box na 1 3/4 jaar niet meer mee gaat komen.

Dat heeft niets met nummertjes geil te maken maar meer met dat ik de komende jaren geen geld in huis heb om een ander nieuwere dmm te gaan kopen in tegenstelling tot veel kinderloze mensen hier op het forum die blijkbaar deze boxjes of gedoneerd krijgen ofwel geld zat hebben om elk weekend op de pc hoofdstraat te gaan winkelen.

Ik ben een hardwerkende man die een gezin moet voeden en dolgelukkig is dat die uberhaubt zo'n box in huis heeft weten te sparen en nu deze discussie volgt met de maag in elkaar.

Je moet de dingen eens vanuit dat standpunt bekijken.

 

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Lees eens een keer man,

Ik heb het (zoals een ander hier wel heeft gelezen) over mijn DM8000.

Ik zeg alleen dat ik van het begin wel een dmm fan ben geweest en ook met een dm7000 ben begonnen.

Ik praat niet eens over een ondersteuning van een dm7000.

Als je terugleest praat ik ook over dat mijn box rond 950 euro koste en met de slot in dvd zelfs meer dan duizend.

Een dm7000 met een slot in dvd heb ik nog nooit gezien.

Dus ook eigenaren van een forum mogen wel eens op hun strepen gezet worden in een vrij land toch.

Dus even wat beter lezen in het vervolg....

 

...Dat heeft niets met nummertjes geil te maken maar meer met dat ik de komende jaren geen geld in huis heb om een ander nieuwere dmm te gaan kopen in tegenstelling tot veel kinderloze mensen hier op het forum die blijkbaar deze boxjes of gedoneerd krijgen ofwel geld zat hebben om elk weekend op de pc hoofdstraat te gaan winkelen....

 

Jongen, wat bazel je allemaal?

 

Ten eerste is er wel een DM7000 kit geweest om er een slim line DVD in te kunnen plaatsen en ten tweede was je gewoon onduidelijk door 'ergens' op te reageren en omdat je niet citeerde weet geen mens waarop nu precies. Als je dan in je verhaal alleen het type DM7000 gebruikt werk je misverstanden in de hand.

 

Bovendien is het sowieso een zinloze discussie want Dream Multimedia maakt voor de oude(re) HD modellen gewoon nieuwe software. Wat een Pli daar vervolgens wel of niet mee doet kan je DMM niet op aanspreken. Die maken alleen de originele firmware.

 

Je hele opmerking slaat dus gewoon nergens op en je belachelijk onvriendelijke manier van reageren is nergens voor nodig!

Dat je in een vrij land leeft is geen excuus om je als een dropstik te gedragen en de discussie te verzieken met onvriendelijk gedrag.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar de crux van de discussie is dat deze persoon én PLi met al zijn verbeteringen lijkt te willen, én de nieuwste Enigma. Beiden gaan vanaf heden niet meer samen.

 

En dit pikt een beetje:

 

Ik als Vu+-gebruiker vind niet dat ik een moreel recht heb op DMM's nieuwste ontwikkelingen. Ik heb namelijk Vu+ betaald en daarvoor een open ontvanger gekregen. Ik kan alle toekomstige ontwikkelingen dankzij het open zijn van die ontvanger gebruiken. Dat daar geen ontwikkelingen van DMM meer bij zitten is jammer, maar ik voel me echt niet opeens bekocht.

 

Maar een Dreambox-gebruiker bekijkt het anders: Die heeft DMM heel veel geld betaald voor een open ontvanger. Dat open zijn staat nu ter discussie. Die DMM gebruiker moet nu kiezen tussen de voordelen van open en gesloten. Het is het open PLi, of een image die de gesloten Enigma gaat gebruiken en dus veel verbeteringen vanuit de gemeenschap gaat ontberen. Dat zo iemand zich een beetje bekocht voelt kan ik begrijpen.

aangepast door Zuppelan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongen, wat bazel je allemaal?

 

Ten eerste is er wel een DM7000 kit geweest om er een slim line DVD in te kunnen plaatsen en ten tweede was je gewoon onduidelijk door 'ergens' op te reageren en omdat je niet citeerde weet geen mens waarop nu precies. Als je dan in je verhaal alleen het type DM7000 gebruikt werk je misverstanden in de hand.

 

Bovendien is het sowieso een zinloze discussie want Dream Multimedia maakt voor de oude(re) HD modellen gewoon nieuwe software. Wat een Pli daar vervolgens wel of niet mee doet kan je DMM niet op aanspreken. Die maken alleen de originele firmware.

 

Je hele opmerking slaat dus gewoon nergens op en je belachelijk onvriendelijke manier van reageren is nergens voor nodig!

Dat je in een vrij land leeft is geen excuus om je als een dropstik te gedragen en de discussie te verzieken met onvriendelijk gedrag.

 

Mvg,

 

Michel

 

Met het verschil dat ik niemand uit zit te schelden en jij wel.

Het verschil is dat als ik jou een dropstik noem jij mij banned en ik niets mag zeggen (dictatuur heet dat).

Verder maak ik me er geen woorden meer aan vuil want dat word weerv teveel offtopic.

Ik bazel niks maar als je blijkbaar aan dmm komt kom je aan Michel.

Maar goed ontoppic.

Wat ik al eerder zei je moet het eens vanuit het oogpunt van een ander bekijken.

Wou nog een voorbeeld schrijven maar laat maar heb nu wel ff wat beters te doen.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...