Ga naar inhoud


[Rebox 9000]De grote EPG vragenronde


vanthjo

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Er is al veel geschreven over de EPG van de rebox9000, maar ik ben niet helemaal mee.

Bedoeling is om hier de nodige antwoorden te verzamelen zodat iedereen die nieuw met de box van start gaat de info makkelijk kan vinden

 

Vanwaar de vraag: ik zat daarnet Discovery HD te zien en er werd reclame gemaakt voor WWII Lost films, vanavond om 22h40. Opnemen die hap dacht ik bij mezelf. Volgens de EPG was het rond dat uur helemaal geen WWII Lost films maar het dwaze (in my humble opinion :-) ) American Pickers. Wat is hier aan de hand?

 

Volgende vragen komen bij mij naar boven:

  • Hoe komt die EPG op je box? Samen met het satelliet signaal? Downloaden over netwerk? Kan je die manueel uploaden naar je box?
  • Zijn er verschillende EPG's? Je hebt de default (Ben de naam kwijt, maar Jurgen heeft die eens vermeld) en de MHW EPG. Zijn er nog andere?
  • Wat is het verschil tussen die EPG's? Welke is de beste? Of hebben ze elk hun gebreken?
  • In verband met de MHW EPG is er een optie in het menu user interface. Moet je deze optie best aan of af zetten?
  • Voor zenders als Eén HD en Ned1 HD heb ik nog geen problemen kunnen vaststellen. Daar lijkt de EPG wel te kloppen.
  • Waar kan ik voor de Docu zenders (History, History HD, Discovery en Discovery HD) maar ook voor de serie zenders (Fox Syfy en 13) wel ergens op een makkelijke manier de epg voor satelliet bekijken (en dan wel correct uiteraard) zodat ik op z'n minst daar kan checken wanneer ik iets moet opnemen
  • Is er een manier om de EPG te flushen of leeg te maken en van 0 te starten?
  • Hoeveel dagen op voorhand is de EPG "betrouwbaar"
  • Zijn dit eigenlijk algemene EPG en sat problemen of treft de rebox hierbij ook ergens schuld? Zijn er ontvangers die hier beter mee om gaan?

Als er nog vragen ontbreken of handige tips, gewoon toevoegen, ik probeer alles in de eerste post samen te vatten

 

Bedankt aan iedereen om hun kennis te willen delen en daar tijd voor te nemen!

 

Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal een begin maken met het beantwoorden van de vragen voor zo ver ik dat kan.

Dus vul rustig aan of corrigeer mij.

 

Hoe komt die EPG op je box? Samen met het satelliet signaal? Downloaden over netwerk? Kan je die manueel uploaden naar je box?

 

De EIT EPG komt per zenderkanaal via de satelliet binnen en je kunt dit signaal niet op een andere wijze in de ontvanger krijgen, althans voor zo ver ik het nu kan beoordelen.

  • Zijn er verschillende EPG's? Je hebt de default (Ben de naam kwijt, maar Jurgen heeft die eens vermeld) en de MHW EPG. Zijn er nog andere?

Vast wel, maar de belangrijkste en voor ons meest essentiële is de EIT EPG (standaard DVB EPG).

  • Wat is het verschil tussen die EPG's? Welke is de beste? Of hebben ze elk hun gebreken?

Voor zo ver je naar CD kijkt is de EIT EPG de beste keuze. Het grootste verschil is het aantal dagen dat de programma's beschikbaar zijn.

De EIT EPG is 7 dagen en de MHW alleen Now - Next, althans dat was het meer dan één jaar geleden nog zo.

  • In verband met de MHW EPG is er een optie in het menu user interface. Moet je deze optie best aan of af zetten?

Uitzetten, dat i.v.m. de hierboven genoemde reden.

  • Voor zenders als Eén HD en Ned1 HD heb ik nog geen problemen kunnen vaststellen. Daar lijkt de EPG wel te kloppen.
  • Waar kan ik voor de Docu zenders (History, History HD, Discovery en Discovery HD) maar ook voor de serie zenders (Fox Syfy en 13) wel ergens op een makkelijke manier de epg voor satelliet bekijken (en dan wel correct uiteraard) zodat ik op z'n minst daar kan checken wanneer ik iets moet opnemen

Geen idee.

  • Is er een manier om de EPG te flushen of leeg te maken en van 0 te starten?

Je kunt via FTP de op de interne HDD automatisch aangemaakte file EPG.txt wissen want deze wordt weer opnieuw automatisch aangemaakt.

  • Hoeveel dagen op voorhand is de EPG "betrouwbaar"

Voor zo ver je het betrouwbaar kunt noemen, 7 dagen. Zelf heb ik wel prima ervaringen mee.

  • Zijn dit eigenlijk algemene EPG en sat problemen of treft de rebox hierbij ook ergens schuld? Zijn er ontvangers die hier beter mee om gaan?

Geen idee maar ik dacht dat Rebox het EPG gebeuren nu ook aardig onder de knie heeft gekregen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt enorm moeilijk om hierover extra info te vinden (ofwel zoek ik op de verkeerde plek)

  • Buiten op de website van TV vlaanderen en CD zelf is er nergens een EPG in downloadbare vorm te vinden.
  • Voor Kabel bestaan er hier en daar zogenaamde Grabbers die alle van een website peuteren en daar dan een EPG XML bestand van maken
  • Voor Sat heb ik zoiets niet gevonden
  • Hoe doen de enigma gebruikers dit? Voor enigma vind je wel plugins die de EPG als XML kunnen importeren, maar van waar halen die die EPG dan?
  • Bijkomende vraag: ben ik de enige die problemen heeft met de EPG van Discovery HD bijvoorbeeld? Of zijn er mensen die wel altijd de programmatie hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of jij de enige bent maar ik heb er zelf geen last van.

Hier heb ik op Discovery HD gewoon altijd de 7-daagse EPG ter beschikking.

 

Iets meer informatie zou welkom zijn.

Wat zijn de problemen?

Heb je op Discovery HD helemaal geen EPG of b.v. wel Now - Next?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een beetje de indruk dat vanthjo van internet EPG-gegevens wil halen en die in de Rebox importeren, of in andere woorden: de omgekeerde weg. Die omgekeerde weg is bij Rebox vanwege het gesloten-sourcekarakter niet aanwezig. De vraag is ook wat die omgekeerde weg zal toevoegen, want je mag ervan uit gaan dat de gegevens in de verschillende EPG's (kabel/satelliet) uiteindelijk allemaal bij dezelfde bron vandaan komen: de zenders. Als de Rebox langs de reguliere weg bepaalde gegevens in de EPG niet toont, is mijn voorspelling dat dat komt omdat die gegevens bij de bron al niet aanwezig zijn.

 

Verder staat of valt een bruikbare EPG met de juistheid van de gegevens die erin zitten, en daar schort het in Nederland en België (vergeleken met de UK en Duitsland) nogal eens aan. Vooral bij programmawijzigingen wordt de EPG eigenlijk nooit aangepast. En daar de Rebox niets aan doen.

 

OpenPLi (afgeleid van enigma) kent een stuk of vijf EPG's die je in een configuratie in- en uit kunt schakelen. De Nederlandse EPG is even beroerd als op een Rebox, en de Engelse OPEN TV EPG werkt op een Rebox zelfs een stuk beter (moet je wel Icecrypt firmware draaien in plaats van origineel).

 

Tenslotte verstrekken de Duitse publieken inmiddels een 4-weekse EPG die wat mij betreft niets toevoegt ten opzichte van de gebruikelike 7-daagse, omdat ik gewoon niet zover vooruit plan, en latere wijzigingen zeer waarschijnlijk zijn.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De re-9000 doet de 7 daagse EPG prima hier

 

een uitzondering: History HD, die klopt alleen na het terugzetten naar fabrieksinstelling en is binnen enkele uren helemaal van slag

 

geen idee hoe, ik denk niet dat het aan de rebox ligt maar aan een bron met ander tijdzone of landcode

 

als iemand een idee heeft hoe dit op te lossen ?

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Eerst en vooral al hartelijk bedankt om mee te zoeken

 

De reden waarom ik deze draad gestart ben:

  • Ik heb op mijn rebox bij alle zenders een EPG (één, ned, discoveryHD, historyHD,...) (antwoord op de vraag van Jurgen)
  • Bij de grote zenders zoals één en ned geen probleem, daar klopt de EPG voor zover ik kan oordelen (ik kan nu zeggen dat ik een film komend weekend wil opnemen)
  • Bij de docu zenders klopt de EPG helemaal niet, zelfs niet op het ogenblik dat ik aan het kijken ben. Zowel de EPG als het snelle menu om van zender te veranderen (pijltje naar boven en beneden) geven (soms) het verkeerde programma aan. In de lijst staat dat het Mythbusters is, maar als ik dan echt naar de zender switch, blijkt het een ander programma te zijn
  • Dit probleem zorgt er voor dat ik steeds weer de verkeerde programma's opneem. :-(

Ik dacht inderdaad zoals Niek opmerkt de andere weg te bewandelen:

  • Ergens van het internet of van een andere bron een juiste zenderlijst in een of ander tekst formaat plukken
  • Dit formaat omzetten naar het formaat dat de rebox begrijpt
  • Dan via ftp deze lijst op de box zetten

Als ik Remmie goed begrijp ben ik precies niet de enige die alvast problemen heeft met de EPG van de docu zenders

 

Ik zou ook al flink geholpen zijn als ik ergens op internet een website zou vinden waar ik de epg van discovery en history samen kan raadplegen voor een volledige week. Dan kijk ik daar gewoon en programmeer ik de uren zelf op de rebox, los van de EPG.

 

Greetz

 

Jo

aangepast door vanthjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe zit 't bijvoorbeeld met BBC/ITV die maar 2 EPG-titles in de lijst geven [het NU en straks verhaal] terwijl een IPTV box van HELL-PN wel een aantal dagen EPG oppikt?!

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je op een Rebox de meerdaagse Engelse EPG zien, dan is volgens mij de enige weg het installeren van Icecrypt firmware. Als dat gedaan is kun je in het EPG-menu met de blauwe knop de OPEN TV EPG opvragen. Dat kan naar keuze voor één zender (circa 15 seconden laadtijd) of de zes getoonde (laadtijd meestal iets meer dan een minuut). In beide gevallen kun je 7 dagen vooruit kijken, en de gegevens overleven meestal een power down bij V1.09.20 en later.

 

De laatste Icecrypt versie voor de RE-8000/9000 is V1.09.61 die ik heb overgeslagen. Ik gebruik V1.09.35. Firmwares van andere merken geven alleen now/next info.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

m'kay .. echter ik run originele firmware. non reflashed. mijn rebox=rebox .. geen octagon etc..

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...