Ga naar inhoud


wel of niet flashen naar pli 2.1


Angeline

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele tijd me niet meer verdiept in de nieuwe versies van open pli en werk nog met pli 2.0 simpelweg omdat het feit dat de webinterface en youtube plugin niet meer werken zouden voor mij geen optie waren.

 

Toch hoor ik (uiteraard) ook goede dingen over de nieuwste versie. Dat de vu+ nu ook veel meer avi's kan afspelen bijvoorbeeld.

 

Nou wil ik dus graag weten.

 

- zijn er al goede oplossingen voor de 2 problemen die ik noemde in pli 2.1?

- is het verder echt de moeite waard om te flashen (behalve dat ik nu geen updates meer krijg natuurlijk - want dat weet ik)

 

Ik wil natuurlijk wel de nieuwste & stabiele software gebruiken. Maar ik gebruik mijn vu+ ook veel via mijn laptop - en dan is de webinterface echt nodig. Ik heb ooit ook andere software gebruikt via de pc - maar die werkten niet samen met mijn motor bediening - de 'gewone' webinterface kan dit wel. Vandaar..

 

Ik hoop dat iemand mij duidelijk kan vertellen wat en hoe. En indien ik zelf nog wat bij de box moet installeren ook de wat en hoe.

 

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites


hij werkt het zelfde en wat betreft youtube weet ik niet, maar heb niemand gehoord dat het niet zou werken

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen de nieuwste pli 2.1 er op staan. Even wennen, want het is net anders. Maar de webinterface werkt inderdaad fantastisch. Nu nog een youtube speler. en dan zitten we weer goed :D

 

 

Enige rare is dat als ik (per ongeluk) via de scart kijk - het scherm te ver naar links lijkt te staan.... Heel vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is die webinterface dan, ik zie hem niet. Alleen de webinterface old, via extensies plugins. Die werkt bij mij niet.

Wat doe ik fout?

 

Settings gebackupped en opnieuw geflashed naar 2.1. Alles werkt weer. Alleen geen webinterface. Ik lees overal vanalles hierover,

Wat is nu het juiste om te doen?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de webinterface natuurlijk nog wel even installeren! Die staat bij de extensies. Daarna doet hij het gewoon.

 

Dat is het probleem, had de webinterface old bij extesies geinstalleerd, maar kreeg een groen scherm (crash) en startte opnieuw op.

Na het opstarten kon ik de webinterface niet benaderen via de pc. Ik kreeg een raar scherm (op de pc) waar ik niets mee kon.

aangepast door FrankieV

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FrankyV

 

Kijk als de web interface wel degelijk bij applicaties (menu - applicaties) staat en als hij actief staat.

 

Indien niet, opnieuw installeren.

 

Nou, voor de 3e keer geinstalleerd. Hij staat er bij applicaties gewoon bij, maar is zowel via de android telefoon, als via http niet benaderbaar.

Ook niet na het herstarten van enigma.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de vierde keer uninstalled, maar ook white remote 1.7 ge-uninstalled. Daarna webinterface old opnieuw. Zonder opstarten deed hij het meteen!! :)

Waar dat nu precies aan gelegen heeft weet ik niet.

 

Webremote white 1.7 er weer op en het werkt nog steeds....? en nu ook zelfs weer met een witte VU afstadsbediening. Prima, weer als vanouds....

 

Wat me wel opviel is, dat de webinterface niet te uninstallen is. Als je hem verwijderd en de tekst goed leest zie je dat niet alles wordt uitgevoerd, en hij bij het overzicht gewoon nog aanwezig is.

aangepast door FrankieV

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...