Ga naar inhoud


Edit zenderlijst


Denisdaf

Aanbevolen berichten

VU+ Verschillende ontvangers.

Open Pli er op. Ik wil graag de zenderlijst editten. Ttz, ik wil de zenders in de lijst een andere preselectie geven.

Hoe doen we dat?

 

Bedankt en hopelijk is iedereen verder ok.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dreamboxedit en ftp

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, bellejt zei:

dreamboxedit en ftp

Dus via pc en via netwerk?

Is er ook een manier om dat bv met behulp van de RC te doen?

 

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je veel verplaatsen/ wijzigen, dan zou ik het met bijvoorbeeld dreamboxedit doen. Als het een paar zenders zijn die je wilt verschuiven kun je dat met de afstandsbediening doen.

 

Als je in de zenderlijst staat druk je op menu en dan kiezen voor verplaatsmodus activeren.

Ga naar de zender die je wilt verplaatsen , druk op ok en verplaats  de zender met de pijltjes omhoog/omlaag.

Staat de zender op de juiste plek druk je weer op ok.

 

Tip: de afstandsbediening heeft ook een help toets.

 

Wil je op verschillende ontvangers dezelfde lijst , dan kun je dat beter met de pc doen.

aangepast door dutchandrew
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dreamedit om de settinglijsten te editeren....

Soms(veel) veranderen zenders van frekwentie, en een nieuwe handmatige scan en uitlezen nr PC, oude zender wissen en nieuwe locatie moven en saven en proggen... lukt goed, maar de oude transponderfrekwentie en gewiste zender blijven er in staan....

Hoe wis ik die? Is een apen/monnikenwerk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jan Ambers zei:

Ik gebruik dreamedit om de settinglijsten te editeren....

Soms(veel) veranderen zenders van frekwentie, en een nieuwe handmatige scan en uitlezen nr PC, oude zender wissen en nieuwe locatie moven en saven en proggen... lukt goed, maar de oude transponderfrekwentie en gewiste zender blijven er in staan....

Hoe wis ik die? Is een apen/monnikenwerk....

Heb je bij de handmatige scan de optie gegevens wissen voor scannen wel aan staan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Alex1970 zei:

Heb je bij de handmatige scan de optie gegevens wissen voor scannen wel aan staan?

Als je dat doet, wist hij dan niet de hele zenderlijst, terwijl je slechts 1 transponder manueel scant? Dan ben je toch alles kwijt?

Ik heb die fout een keer gemaakt toen ik de receiver pas had, en omdat dat hier altijd gezegd wordt. Ik wist niet beter en volgde die raad op, met als gevolg dat je dan je hele lijst kwijt was.

Ik verwijder de zender die niet meer bestaat uit de favoriten lijst, en ik scan dan weer manueel, maar nooit met verwijderen voor het scannen...

 

Tenzij ik iets fouts doe uiteraard... die optie bestaat blijkbaar alleen bij Linux receivers, ik had dit nooit eerder gezien.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sverige zei:

Als je dat doet, wist hij dan niet de hele zenderlijst, terwijl je slechts 1 transponder manueel scant? Dan ben je toch alles kwijt?

Ik heb die fout een keer gemaakt toen ik de receiver pas had, en omdat dat hier altijd gezegd wordt. Ik wist niet beter en volgde die raad op, met als gevolg dat je dan je hele lijst kwijt was.

Ik verwijder de zender die niet meer bestaat uit de favoriten lijst, en ik scan dan weer manueel, maar nooit met verwijderen voor het scannen...

 

Tenzij ik iets fouts doe uiteraard... die optie bestaat blijkbaar alleen bij Linux receivers, ik had dit nooit eerder gezien.


Als je één transponder scant wist-ie alleen die transponder.
Als je een hele satelliet scant wist-ie de hele satelliet.
Anders eerst een backup maken met Dreamset (oid).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de informatie...

Dan begrijp ik wat er gebeurd is... het ging inderdaad om 1 nieuwe zender op een transponder... de overige zenders van die transponder zijn dan ook weg uit de favoritenlijst... en je moet ze dan weer opnieuw in je favoriten zetten...

Voor mij is dat dus geen optie om het vooraf wissen aan te zetten. Ikzelf vind het onhandig.

Als je helemaal opnieuw wil beginnen met een "schone lei" voor een bepaalde satelliet is het wel een goede optie, maar als ik slechts 1 zender wil toevoegen, is het in ieder geval voor mij , niet handig.

Via de webinterface op je computer kan je ook erg makkelijk de zenderlijsten backuppen... Dat doe ik altijd om de zoveel tijd... je weet nooit wat er kan gebeuren, en dan heb je je lijst nog.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij? Hij wist helemaal geen transponders alleen de oude zendergegevens op die transponder en neemt die nieuwe scangegevens over.

Als je transponders wilt wissen/wijzigen moet je de XLS aanpassen en daar gaat het niet over

 

Manueel scannen van transponders en of hele satellietposities doe je met

vooraf wissen JA

netwerk zoeken JA

het staat er, vooraf; dus alleen oude zendergegevens verdwijnen en er worden nieuwe zendergegevens ingelezen

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Sverige zei:

Dank je voor de informatie...

Dan begrijp ik wat er gebeurd is... het ging inderdaad om 1 nieuwe zender op een transponder... de overige zenders van die transponder zijn dan ook weg uit de favoritenlijst... en je moet ze dan weer opnieuw in je favoriten zetten...

Voor mij is dat dus geen optie om het vooraf wissen aan te zetten. Ikzelf vind het onhandig.

Als je helemaal opnieuw wil beginnen met een "schone lei" voor een bepaalde satelliet is het wel een goede optie, maar als ik slechts 1 zender wil toevoegen, is het in ieder geval voor mij , niet handig.

Via de webinterface op je computer kan je ook erg makkelijk de zenderlijsten backuppen... Dat doe ik altijd om de zoveel tijd... je weet nooit wat er kan gebeuren, en dan heb je je lijst nog.


Nou dat is niet mijn ervaring, ze blijven gewoon in de favorieten staan, tenzij de hele transponder gewijzigd is (bijv. andere PID's), maar dan werkten je favorieten toch al niet meer als het goed is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het allemaal nog wel eens proberen... maar mijn ervaring was niet echt positief met dat vooraf verwijderen.

Waarom zou je het eigenlijk doen vraag ik me af.

 

Maar als ik jullie goed begrijp gebeurt het volgende mij een manuele zoekactie_

Ik zoek op 1 transponder. Er staan al 2 zenders van die transponder in mijn favoriten lijst., er is 1 nieuwe zender beschikbaar die ik hebben wil.

Als ik dan zoek met het wissen op aan, en hij heeft de 3 zenders gevonden.

Dan moet ik die ene zender die in de algemene lijst van die satelliet terecht gekomen is, opzoeken, en "toevoegen aan de favoritenlijst van mijn keuze"... dan eventueel nog op de goede positie verschuiven.

Als het goed is blijven die 2 zenders die er eerder al waren gewoon in de favoritenlijst staan, op de zelfde positie, en blijven werken... en staat dan nu de derde zender die ik net toegevoegd heb er ook bij. Exact hetzelfde dus als het is met vooraf wissen op nee.

Als dat werkelijk zo is (ik ga het testen zodra ik tijd heb) dan is het enige voordeel dat eventueel verdwenen zenders uit de lijst van die satelliet verwijderd worden (als ik het goed begrijp).

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...