Ga naar inhoud


Interne en externe HD gebruiken


Ambrus

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

In mijn Vu+Duo zit een harde schijf die bijna vol raakt.

Ik heb via usb een HD aangesloten die ik al eerder gebruikte op een andere Vu+Duo.

Die schijf is goed te zien, ik kan de opnames van die schijf bekijken.

Mijn vraag is: hoe kan ik bij nieuwe opnames aangeven welke HD gekozen wordt?

Groeten, Ambrus

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je wel voor de suggestie. Maar als ik het EPG scherm van de zender opstart, zie ik wel het groene vakje "Timer toevoegen". Als ik dat kies komt het bekende scherm met info over het op te nemen programma (Naam, Beschrijving, Timer type, ...) maar hier zie ik niet een keuzemogelijkheid voor de map.

 

Ook als ik via Menu/Timer/"Voeg toe" hier terecht kom, zie ik hier of onderweg geen keuzemogelijkheid. Is er een bepaalde instelling van de satbox nodig?

 

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik geprobeerd. Via Mountbeheer/Mountpointsbeheer zie ik een optie voor de usb-schijf  "Gebruik als vervanging voor de harde schijf", maar dat heeft geen effect. Bij mijn vorige Rebox RE-8000HD PVR (waar overigens geen interne schijf inzat), kon ik duidelijk aangeven waar de opnamen naar toe geschreven moesten worden.

Omdat ik beide schijven via mijn laptop kan zien en beheren, kan ik zo bestanden uitwisselen, als dat nodig wordt.

 

Dank voor de suggesties.

 

Groeten, Ambrus

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een opname plant, staat het pad telkens in het scherm wat je krijgt... dat kan je dus ook aanpassen als je dat wil.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn Vu+  een interne harddisk initialiseert, wordt het EXT4.  Vastgesteld dat deze Vu+ (ultimate4K) ook kan omgaan met een vooraf NTFS geformatteerde disk.

Wat ik niet weet is of EXT4 hier eventueel voordelen heeft boven NTFS. Wie weet dat wel?

VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   (DVB-S2  en DVB-C tuners)
Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad: helemaal niets.

Gezien de titel van het topic leek het mij echter te passen.

Aangezien ik zeker geen vervuiling van topic(s) en of forum wil veroorzaken, vervalt de vraag en kan het wat mij betreft  verwijderd worden.

 

VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   (DVB-S2  en DVB-C tuners)
Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, ik doe er maar eens een fotootje bij. Dit is het opnamescherm, ik zie er geen keuzemogelijkheid bij. 

De vraag is natuurlijk of ik ergens (en waar zo?) kan regelen om de schijfselectie in te voeren.

 

 

DSC_0634.JPG

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe dat bij OpenPli geregeld is weet ik niet helemaal zeker

bij VTI kun je EPG oproepen het programma aansturen en voor opnemen programmeren / timen en daarbij de opname locatie kiezen

 

in je webinterface kan dat ook

kijk maar onder locatie (als je meerdere locaties hebt zoals een usb disc)

Screenshot_36.png

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vanuit de EPG een bepaalde uitzending wil programmeren krijg ik dit

 

timer0.jpg.55d443d48c397aa65d01acf4b2317152.jpg

 

Als ik dan op de groene knop druk voor een nieuwe timer komt dit scherm:

 

timer_vti.jpg.7452b35412023d7db4f18f5886ba5d7e.jpg

 

En hier zie je dan "Zielverzeichnis.... dat kan je wijzigen als die uitzending niet op de default plaats bewaard moet worden.

 

Bij mij ziet het er helemaal anders uit als bij jou... ik weet niet hoe dit komt...

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is me nu duidelijk waarom ik eerst niet met de adviezen op gang kwam. Er loopt een topic over VTi, ik zal me daar op oriënteren. Hoe dan ook, dank voor alle hulp.

 

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...