Ga naar inhoud


Editie 11 - AZBox Me


Michel

Aanbevolen berichten


Complimenten voor de eerlijke test, hier hebben we als gebruikers iets aan! Als het goed is kietelt dit de fabrikant om z'n waar te verbeteren.

Meestal krijg je een test te zien waarin alle superlatieven uit de kast worden gehaald.

 

Ga zo door!

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat deze box mij erg goed bevalt, ik heb nu in boot-0 RSI 0.3 en in boot-1 de nieuwe SPAZE 1.0 Millenium Edition.

De neutrino gebruik ik niet, maar laten we eerlijk zijn ;) een Dm moet ook eerst een flash hebben voordat deze bruikbaar is om met de CD+ kaart te gebruiken.

Films werken hier zonder problemen, mkv of TS en divx en ga maar door. Wat me vooral opvalt hoe snel de box schakeld tussen films, het schakelen van een mkv naar bv een TS gaat lekker snel. Ik heb deze nu een paar dagen en heb absoluut geen spijt van de aankoop. Ik kijk regelrecht vanaf mijn HDD of via mijn Nas, maakt niet veel verschil met het afspelen.

aangepast door Enzofielt

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel weer leuk, om de verschillende reacties hier te lezen.

En dan vooral van de mensen, die nu negatief over deze ontvanger of het merk schrijven, en vorig jaar nog hun vrouw zouden ruilen tegen dit merk ontvanger.

Waarschijnlijk hebben die de daad bij het woord gevoegd maar daar nu spijt van :P

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat ik 4:2:2, ACM en blind scan niet voor elkaar heb gekregen.

Mercikes :)

 

fDan ga k sparen vooor ee,n TBS6925 PCI-E DVB-S2 :)

 

Dat zal dan wel weer aan de slechte wijze van testen liggen, want aan de Me ligt het niet ;)

 

Mvg,

 

Michel

ajjaj :) aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review.

Ik zie duidelijk dat de prestaties en mogelijkheden op hetzelfde niveau zijn als mijn Premium nu (met RTi-E2).

 

De zaptijden kan ik goed mee leven, evenals de prestaties van de mediaspeler.

 

Dus ik ga op dit moment geen €260 uitgeven aan iets wat ik al heb staan.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is qua functionaliteit waar, maar qua snelheid van bediening niet. Dan is de Me wel duidelijk sneller, maar ik merk weer geen snelheidsverschil met de VU+ Uno, dus dan zou dan toch nog steeds mijn voorkeur zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh hohhhh.. -DiMENSiON tv rips en niet erg legale dvdrips als 'demo' laten zien .. ohwel.. dat zien we dan maar door de vingers.

 

Erg mooi vind ik jullie intro-animatie. Deze is mooi Full FPS in snelheid en beweegbaarheid en ook de white-noise op het televisie'tje is erg leuk gedaan.

 

De review zelf is duidelijk echter vind ik het jammer dat er, al is de bedoeling erg goed, wat lange stiltes zijn, waar het achtergrond muziekje blijft doorlopen en je verdwaalt zit te kijken naar bijv. het terugspoelen in 2x mode van een divxje waarbij gezegd wordt dat het best goed afspeelt en ik toch overduidelijk ZIE dat de aspect ratio 2.35:1 behoort te zijn en de AZBox deze in 1.85:1 afspeelt. DIt ondervind ik bij andere boxen ook [waaronder de ReBOX RE8000].

 

Al met al een eerlijke review. USB-Key, Montage-opties, plus EN min.

Was even bang dat ik naar een Dr.Dish videootje ging kijken, maar ik vind dit een stuk 'eerlijker'.

 

Petje af. [8/10 voor review]

 

Ik hoop[te] dat er voor mijn merk Box ook een review is/komt.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan moet je die fabrikant eens porren er een op te sturen. ;) Niet iedere fabrikant is echter heel erg gecharmeerd van onze manier van testen.

 

Verder bedankt voor het compliment. We zijn met die reviews begonnen om juist volledig onbevooroordeeld en wel zonder invloed van commercie, apparatuur echt te testen en niet alleen de pluspunten op te sommen.

 

De stiltes in deze video waren niet te voorkomen. In andere video's zie je die veel minder.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ronny, dit heb ik zelf met de software die op dat moment beschikbaar was niet vast kunnen stellen. Aangezien dit topic over deze review gaat heb ik jouw video verwijderd. Plaats die even in het juiste forum.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Michel

 

Ik heb dit filmpje gemaakt met de RTI 1.5.0 precies zoals jullie hem ook konden testen.

Ik wil je met alle plezier uitnodigen onder het genot van een koek en koffie om dit zelf te aanschouwen.

Mocht dit teveel moeite zijn wil ik ook met alle plezier naar jou toe komen.

Als het nu zo is dat alles wel werkt zoals op de film te zijn was alhier dan denk ik dat een excuus of correctie op zijn plaats is.

 

Laat a.u.b. even weten wat jij hiervan denkt zodat we het een en ander even recht kunnen zetten.

 

M.v.gr. Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je bent welkom om bij mij te laten zien hoe jij mijn azbox Me kunt laten doen wat hij moet doen met RTI 1.5 en Aztrino 1.2/1.3.

 

Dat is de firmware waar ik dagen lang mee heb getest en waar het niet werkend mee te krijgen was. Als dat mij met al mijn ervaring niet lukt, hoe moet het dan een doorsnee gebruiker lukken?

 

Een receiver moet 'out of the box' gewoon goed werken en een Linux receiver mag met andere firmware wat meer kunnen. Het moet niet zo zijn dat ik de boel grondig moet verbouwen om het e.e.a. werkend te krijgen. Er komt dus zeker geen excuus. Dit is wat vast gesteld is en daar sta ik voor. Ook als later blijkt dat het wel kan, want dan is er nog steeds iets flink mis.

 

Een correctie aanvulling, als later desnoods met andere firmware het e.e.a. wel out of the box gewoon goed werkt, is bespreekbaar.

 

Ik heb overigens nog veel meer problemen vastgesteld die ik in de review niet vermeldt heb omdat daar geen ruimte meer voor was. Die neem ik uiteraard de tweede ronde (over anderhalve maand) wel mee in de beoordeling.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst mijn dank en com plimenten voor deze uitstekend uitgevoerde test. Ik ben er om er eerlijk over te zijn wel ontzettend van geschrokken!

Anderzijds doet zich dan wel het euvel voor dat ik afgezien van de genoemde in mijn ogen onacceptabel trage zapsnelheid helemaal niets terug kan vinden over wat toch eigenlijk ontzettend belangrijk is bij zo'n dure ontvanger, namelijk de ontvangsteigenschappen. En daarbij zou ik in de eerste plaats een vergelijking maken met de Premium HD+.

Optisch gezien zie ik in elk geval dat je er niet zoals bij de Premium twee tuners in kwijt kunt (ik gebruik tuner B voor C-Band ontvangst), en dingen als gevoeligheid en de betrouwbaarheid van sigaalkwaliteits aanduiding worden ook niet genoemd. Evenmin wat de minimum SR rate is die hij kan verwerken, wat hij eventueel mist bij een blind scan en welke opties bij zoiets instelbaar zijn. enfin je snapt het wel ik kan nog wel even doorgaan.

Met alle respect voor de mensen die van alles met hun opgenomen videootjes enzovoorts willen doen, als je helemaal vergeet om je bezig te houden met de vraag hoe goed de ontvangst eigenschappen van zo'n apparaat zijn heb je toch wel een beetje de boot gemist. Ik vind een test als deze eigenlijk meer iets voor de evaluatie van een kabelontvanger, bij het kunnen ontvangen van allerhande ook zwakkere en anders genormeerde satellieten zou hier mijns inziens eigenlijk een stevig vervolg op moeten komen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...