Ga naar inhoud


Editie 11 - AZBox Me


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Tuurlijk, en bij jou duren die ruim 30 seconden er ook maar 5 nietwaar?

 

Ik tel vanaf knopdruk, niet vanaf er wat op het scherm gebeurt....;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Wel grappig dat mensen je betichten van het hebben van een voorkeur of van een afkeur, terwijl er door diverse mensen gereageerd wordt die bij de verkoop van dit product een direct commercieel belang hebben.

 

Wij zijn van mening dat we objectief mogen stellen dat dit product niet aan de verwachtingen voldoet.

 

Negatief:

  • Het is een waardeloze mediaspeler, terwijl hij daar juist uit zou moeten blinken. Hier zijn ongetwijfeld 'slechts' de zeer matige drivers schuld aan, maar als de fabrikant ruim 6 maanden na introductie die drivers nog steeds niet op orde heeft, moet je daar ook niet te veel meer op rekenen.
  • Als satelliet ontvanger is hij niet speciaal. De tuner is van normale kwaliteit, zeker niet gevoeliger dan andere vergelijkbare receivers terwijl 'men' beweert dat de tuner helemaal geweldig zou zijn.
  • De beeldkwaliteit is niet bijzonder of beter dan andere enigma2 receivers, al beweert 'men' dat wel. Wij kunnen op een ISF gekalibreerde TX-P55VT30 plasma in direct vergelijk met een DM8000HD en een VU+ Uno op de zender 'ARD HD' geen beter beeld ontdekken. Alle receivers zijn van OpenPli/OpenRSI image met standaard instellingen voorzien. Bij weergave van enkele HD testpatronen is het beeld van de Azbox Me weliswaar scherp maar beduidend onrustiger in vergelijking met de beide andere receivers.
  • De multiboot functie is niet interessant genoeg. Hij boot immers altijd vanaf een gedeelde kernel. Het is dus geen echte multiboot, maar eerder een multi-GUI.
  • De originele software (Neutrino variant) die de fabrikant bijlevert is totaal niet geschikt voor dagelijks consumenten gebruik.
  • Het VF-display is erg klein en doordat het ver naar achter ligt en achter een veel te donker gekleurd glaasje zit, nauwelijks leesbaar.
  • De behuizing is niet geweldig. Een kaartlezer die aan de zijkant uitsteekt is nogal onpraktisch. Van binnen doet alles wat fragiel aan. De schroefgaten van de HDD bevestigingspunten draaien abnormaal snel door.
  • De door de fabrikant gemaakte drivers zijn echt niet stabiel genoeg.
  • Je moet het doen met een enigma2 image die volledig afwijkt van de software die de fabrikant zelf op de 'Me' zet (neutrino). De enigma2 software wordt door derden gemaakt en de fabrikant zal/kan hier geen support op leveren.
  • De prijs is niet interessant genoeg. Voor dezelfde prijs koop je een betere Enigma2 receiver. (VU+ UNO of Xtrend ET6000 bijvoorbeeld) die af fabriek met veel betere en completere (enigma2) software geleverd worden, maar waar ook veel meer en betere alternatieve software voor verkrijgbaar is.

Positief:

  • De afstandsbediening is best aardig. Iets beter dan wat er bij de gemiddelde Koreaanse enigma2 receiver geleverd wordt.
  • De 'Europees vormgegeven' behuizing oogt wel leuk. In ieder geval origineler dan vele andere standaard Koreaanse/Chinese receivers.
  • Je kunt er een soort OpenPLI variant op draaien (openRSI) maar deze werkt ruim 6 maanden na marktintroductie nog lang niet zo goed als een VU+, Xtrend of Dreambox met dezelfde OpenPli software.

Ons oordeel is dat ook ruim 6 maanden na introductie en onze review deze Azbox Me ondanks kleine verbeteringen nog steeds ruim onvoldoende scoort.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs nu met de mi kunnen ze de drivers nog niet goed krijgen dat azbox moet maar opgegeven worden want daar hadden ze met de vorige decoders ook al last van ben blij, zeer blij dat ik toen eieren voor mijn geld gekozen heb en 2 xtrend's nu heb draaien wie het wel perfect doen (wel met een clone ab's van de dream 8000) en deze combi is echt perfect.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...