Ga naar inhoud


Editie 11 - AZBox Me


Michel

Aanbevolen berichten

Ik heb ook nog geen vastloper of foutmelding gehad. En mijn iso's, mkv's, m2ts en avi bestanden worden moeiteloos afgespeeld. Wat betreft dat spoelen, dat weet ik nog niet. Heb het niet geprobeerd, maar doe dit ook nooit moet ik eerlijk zeggen.

Heb jij ze van een nas afgespeeld of van een interne/externe HD? Dit kan misschien de verschillende afspeel/spoel ervaringen verklaren?

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Misschien wel, misschien niet.

 

Feit is dat CCcam probleemloos zou moeten draaien en dat standaard dus niet doet.

 

Op alle andere enigma 2 receivers draait cccam zonder config file of met standaard config file prima met de originele kaart.

Dat doet AZtrino helemaal niet (de originele kaart dus) en RTI/RSI werken wel met originele kaart maar zapt echt niet sneller dan 3 tot 4 seconden tot bewegend beeld. Audio is er wel vrij snel.

 

Ik voel weinig voor een welles nietes verhaal. Als iemand dat niet geloofd komt ie maar kijken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Heb jij ze van een nas afgespeeld of van een interne/externe HD? Dit kan misschien de verschillende afspeel/spoel ervaringen verklaren?

 

Beide geprobeerd en beide hetzelfde (slechte) resultaat.

 

Beide zou ook gewoon goed moeten werken.

 

Ik voel weinig voor een welles nietes verhaal. Als iemand dat niet geloofd komt ie maar kijken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij ze van een nas afgespeeld of van een interne/externe HD? Dit kan misschien de verschillende afspeel/spoel ervaringen verklaren?

Ik. heb ze van een interne hdd afgespeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

We hebben de Me met twee man volkomen onafhankelijk van elkaar getest en we hadden beide bijna exact dezelfde ervaringen.

 

Ik was als tweede aan de beurt en heb alles er af gepoetst en ben zonder de resultaten van mijn voorganger gezien te hebben helemaal 'vers' begonnen.

 

Als wij het niet voor elkaar krijgen de boel fatsoenlijk werkend te krijgen, is het gewoon niet goed, of niet goed genoeg, want dan krijgt een leek het zeker niet voor elkaar.

 

Mijn conclusie is voorlopig(!) dat een adviesprijs van EURO 269,-- veel te duur is voor een receiver die met een zeer slecht werkende NeutrinoHD firmware geleverd wordt.

 

Ook met een 'alternatieve' enigma2 versie wordt het niet heel erg veel beter. Hij kan zeker niets meer dan de even dure VU+ Uno en bij dat model vind ik de standaard meegeleverde enigma2 variant kwalitatief stukken beter en krijg je een betere afstandsbediening, verwisselbare tuner, leesbaar display en een betere (wel wat sobere) behuizing,

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SCART-aansluiting weglaten terwijl er wel een hoop aansluitingen opzitten die veel minder gebruikt worden doet je toch afvragen of de ontwerpers op een andere planeet wonen. Verder zou ik stellen dat, zelfs als je de sofware negeert en puur kijkt naar de hardware, de prijs aan de hoge kant is. Een Uno is aanmerkelijk luxer uitgerust. Haal er 50 euro af, en je zit in het segment van de Solo. In dat segment zou dit bakje zich beter kunnen profileren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb blindelings vertrouwen in de testen van Sat4all/Michel , die al meer dan 12 jaar ervaringen hebben op Sat gebied ( weet niet precies hoelang )

Heb zelf (slechte) ervaring met Az box en het valt me tegen dat de fabrikant weer een product op de markt zet wat niet helemaal 100% werkt.

Je zou denken dat ze er nu wel van geleerd moeten hebben en pas de box op de markt moeten brengen als de software helemaal goed is.

Een ieder heeft hier zijn eigen ervaringen over, maar ik durf het niet aan.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maak er (in mijn geval) maar 19 jaar van want ik stond op mijn 20e al schoteltjes op vele Duitse daken waaronder Nederlandse militairen huisden te schroeven ;)

 

Ondanks die 19 jaar ervaring ben ik zeker niet alleswetend en daarom testen we ook altijd minimaal met 2 personen, maar vaak zelfs 3.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koffie is altijd lekker, ik zit in Maarheeze, wil wel eens komen kijken naar die geweldige machine

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog dat men begon met azbox premium en de baggere firmware updates die toen uitkwamen.

Ik heb me toen al meerdere malen beklaagd dat ik die had aangeschaft,ik geef in het vervolg liever wat meer geld aan een dreambox/vu+/extend dan aan een product met zo'n slechte ondersteuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje:

1. Receiving Frequency: 925~2175 MHz Tuning Range

 

2. MPEG 2 / 4 / 4:2:2

 

3. CCM, VCM and ACM mode support

 

4. DVB-S2/DVB-S DIRECTV 8PSK QPSK 16APSK 32APSK Demodulator

 

5. 8PSK /QPSK/16APSK/32APSK mode

 

6. Symbol Rates:

 

DVB-S2 QPSK: 200Ksps~45 Msps

 

DVB-S2 8PSK: 200Ksps~45 Msps

 

7. Transponders blind scan

 

????

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan bevestigen dat ik 4:2:2, ACM en blind scan niet voor elkaar heb gekregen.

 

Dat zal dan wel weer aan de slechte wijze van testen liggen, want aan de Me ligt het niet ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...