Ga naar inhoud


Editie 11 - AZBox Me


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Deze receiver was mijns inziens tijdens onze eerste test (nog) dusdanig onbruikbaar, dat het uitgebreid testen van de ontvangstgevoeligheid naar mijn mening (nog) zinloos is. Als de basisfunctionaliteit niet goed werkt, moet daar de focus op liggen.

 

In deze review is de omschrijving van de ontvangsteigenschappen dus beperkt tot 'De tuner van de ‘Me’ is van redelijke kwaliteit. Hij heeft ook met lage symbolrates voor zover wij kunnen ontdekken geen problemen.'

 

De tuner is overigens een tuner van redelijke kwaliteit, maar niets bijzonders. We hebben deze tuner ook in de ET9000 aangetroffen en scoorde daar redelijk/goed, maar niet spectaculair.

 

Je moet een receiver bovendien ook beoordelen aan de hand van waar hij voor aangeboden wordt. Dit is geen receiver voor de professionele markt, maar gewoon een consumentenproduct dat in 99 van de 100 gevallen gewoon voor ontvangst van astra1-2-3 en hotbird gebruikt wordt. Daarnaast claimt de fabrikant voornamelijk dat het een 'droom' van een receiver zou moeten zijn voor het afspelen van Media en dat de beeldkwaliteit uitzonderlijk goed zou moeten zijn. Dan ga je voornamelijk dat dus ook goed en kritisch bekijken.

 

In de follow-up van deze review over een anderhalve maand, zullen we iets dieper in de ontvangstkwaliteiten op 'rariteitenzenders' duiken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Beste Michel

 

Ik heb dit filmpje gemaakt met de RTI 1.5.0 precies zoals jullie hem ook konden testen.

Ik wil je met alle plezier uitnodigen onder het genot van een koek en koffie om dit zelf te aanschouwen.

Mocht dit teveel moeite zijn wil ik ook met alle plezier naar jou toe komen.

Als het nu zo is dat alles wel werkt zoals op de film te zijn was alhier dan denk ik dat een excuus of correctie op zijn plaats is.

 

Laat a.u.b. even weten wat jij hiervan denkt zodat we het een en ander even recht kunnen zetten.

 

M.v.gr. Ronnie1966

 

Ronnie, zoals ik eerder al schreef wil ik je graag de mogelijkheid bieden om te laten zien dat het een en ander met de software waar ik op het moment van de test beschikking over had wel goed werkt.

 

Je bent van harte welkom. Ik hoor wel wanneer je tijd hebt om langs te komen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo Michel,

 

Kunnen we nog een nieuwe review verwachten van de ME nu er dan wel goede firmware is???

 

Er is veel veranderd volgens mij sinds de release eind vorig jaar.

 

We lezen het wel wat en wanneer.

 

Groet Ronnie1966

 

P.s. De Openrsi draait op alle Azboxen zeer goed heb ik begrepen op de verschillende fora.

aangepast door Ronnie1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

We zullen het binnenkort gaan testen en onze bevindingen zullen dan weer zoals gewoonlijk open en eerlijk worden samengevat in een vervolg-review.

 

Kan iemand voor mij de juiste werkwijze kort samenvatten want ik lees over verschillende software versies die je in verschillende plaatsen van het geheugen moet laten om zo de juiste kernel te gebruiken. Dat vind ik allemaal erg lastig en voel er heel erg weinig voor om naderhand alweer te moeten horen dat het aan onze manier van testen heeft gelegen.

 

Graag een duidelijke voor één uitleg vatbare omschrijving van de handelingen om tot een stabiel geheel te komen en dan doen wij dat precies zo.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar waar je de kernel en image download staat een super duidelijke how-to beschreven

 

http://www.openrsi.org/tutorials.html

 

 

Kernel voor de Azbox ME download je hier

 

http://update.openrsi.org/kernelfiles/me/azboxme-kernel-20120204.img

 

En de image download je hier:

 

http://update.openrsi.org/imagefiles/me/OpenRSI-openpli-2.1-azboxme-20120406.img

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zoals het daar staat zet je dus zowel de kernel als de firmware in boot 0. Het zal wel aan mij liggen, maar als je eerst de kernel in boot0 plaatst en daarna de firmware ook in boot0, dan overschrijf je de kernel toch ook weer?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Michel,

 

Nee dit is dus niet het geval want de images van Openrsi bevatten geen Kernel dus vandaar dat dit mogelijk is.

Rti en Aztrino hebben daar integen wel een Kernel.

 

Op deze manier kun je dus altijd de laatste Kernel versie erin zetten.

 

Groet Ronnie1966

 

Vrolijk Pasen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik alleen maar bevestigen, de nieuwe AzboxMe en de Premium hd + werken super met de OpenRSI Fw.

Daarnaast heeft het RSI team ervoor gezorgd dat het updaten van de orginele Fw naar OpenRSI E2 op de oudere generatie boxen een fluitje van een cent is geworden.

 

Groet,

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Beheerder

Op deze review komt gezien de bedroevend slechte ontwikkelingen van de originele firmware (aztrino) geen vervolg meer.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Beheerder

Omdat ik de Me nog steeds hebt staan en toch nieuwsgierig werd naar die OpenRSI (OpenPLI voor Azbox) heb ik de kernel update gedraaid.

 

Daarna in flash 0 de Aztrino 1.7 image en in Flash 1 de OpenRSI van vandaag.

 

Alles lijkt in eerste instantie prima te werken, maar bij het afspelen van het eerste beste testbestand via een share, loopt het ding al zo vast als een huis.

 

Het gaat hier om een bestand dat iedere broadcom gebaseerde enigma2 bak af kan spelen. Zelfs de goedkope modellen.

 

Site van herkomst: http://www.divx.com/...x-plus-hd/video

Download link: http://trailers.divx...Plus_10Mbps.mkv

1080p, H.264 (MKV)

30 fps, 10 Mbps

MP3 Stereo

 

Hij is al dik een half jaar op de markt en er mankeert nog van alles aan.

 

Om die reden kan ik de koop van dit product alleen maar ten zeerste afraden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom slotje verwijderd??

 

Zal het bestand ff downloaden en kijken vanavond

 

 

 

Alles lijkt in eerste instantie prima te werken

 

en dan:

 

Hij is al dik een half jaar op de markt en er mankeert nog van alles aan.

 

?? Dus er gaat 1 dingetje mis of heb je nog meer?

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, 'in eerste instantie lijkt alles goed te werken' wil zeggen firmware flashen, booten, instellingen doorlopen, zenderlijst downloaden, zappen.Allemaal snel en soepel.

 

Daarna begint de ellende en gaan een aantal elementaire zaken fout.

 

O.a. het niet kunnen afspelen van een MKV container die op ALLE andere door ons geteste enigma2 receivers én zelf op de door ons geteste Ariva 102mini van 80 euro prima afspeelt, is voor een enigma2 receiver toch wel aardig elementair..

 

De problemen waren 6 maanden geleden ook al o.a. het niet fatsoenlijk kunnen afspelen van diverse media.

 

Het is niet dat de fabrikant geen tijd heeft gehad om dit te fixen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ter aanvulling:

 

Op the.block.au.s05e50.pdtv.xvid-fqm.avi loopt hij ook zo vast als een huis.

 

 

▀▓▀ ▐█ Release Type.....: PDTV █▌ ▀▓▀

▒ ██ ▄ Series...........: The Block AU ▄ ██ ▒

░ █▌ ▄ Episode..........: S05E50 ▄ ▐█ ░

█ ▒ Title............: ▒ █

▐█ ▀ Genre............: Reality/Reno ▀ █▌

▐█ Some Sort of Code: █▌

▐█ Orig. Air Date...: 11 Jun 2012 █▌

▐█ Release Date.....: 11 Jun 2012 █▌

▐█ Source...........: 576i █▌

▐█ Video Format.....: XviD █▌

▐█ Video Resolution.: 624x352 █▌

▐█ Video Bitrate....: 962 kbps █▌

▐█ Video Framerate..: 25.000 █▌

░ ▐█ ░ Audio Format.....: MP3 VBR ░ █▌ ░

▒ ▐█ ▀ Audio Bitrate....: 115 kbps average ▀ █▌ ▒

▓ █▌ ▓ Audio Sample Rate: 48 KHz ▓ ▐█ ▓

▓ ██ ▀ Length...........: 22:25.440 ▀ ██ ▓

▄█▄ ▐█ ▄ Size.............: 183,335,044 ▄ █▌ ▄█▄

▀ █ ▀ Packs............: 13*15MB = 174MB ▀ █ ▀

▀ ░█ Link.............: █░ ▀

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ook The.Glades.S03E02.REPACK.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv speelt hij niet af.

 

▄▄▄▄▄ ▄▄▄▄▄ ▄▄▄▄ ▄▄▄▄▄▄▄ ▄▄▄▄▄▄▓▓█▓██▓██▄ ▄ ▄▄▄▄▄ ▄ ▀░░ ▄ ▄▄▄▄ ▄▄▄

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄ ▄ ▄ ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄ ▄ ▄▄▀▀░░▄▄▀

████▀▀ . ..:: info ::.. . ▀▀████ ▀▀▄▄▄▀▀▀▀

▐███▓ ▓███▌ ▄▀▀ ░

▐███▓ The Glades ▓███▌ ▐ ▄▀░░ ░░░▒■

▐███▓ ▓███▌ ▌▐ ▒▒░░ ░ ▐

▐███▓ Episode.......: S03E02 ▓███▌ ▐ ▄ ▒▒░░ ▌

▐███▓ Release Date..: 2012-06-11 ▓███▌ ▀▄▄ ▄▄▀

▐███▓ Release Size..: 1253.30Mb ▓███▌ ▄▄▄▀▀▀▀ ■

▐███▓ Play Time.....: 42:24 ▓██▀▄▀▀ ▄▄▄

▐███▓ Resolution....: 1276x716 ▓█▌▓ ▄▀▀ ■ ■

▐███▓ Video bitrate.: 3747kbps ▓█ ▌▐ ░

▐███▓ Audio info....: 6ch, 384kbps ▓▐ █▓ ▒▒░░ ░ ▌ ▐

▐██▓▓ Subtitles.....: N/A ▄▄▄ ▀▀▄ ▌▐█▄ ▒▒░░░ ▄▀ ▌

▐███▓▄▄ CRF value.....: 19.0▀ ▀▀▀▄ ▓▀▄ ▀██▄▄▄▀▀ ▄▀

 

De file zie je afspelen in het kleine preview venster en daarna komen er radertjes en hij zit zo vast als een huis.

 

Ik heb niets bijzonders gedaan. De OpenRSI van vandaag, installatiewizard doorlopen, hans-zenderlijstje er op, via de network browser een NFS mount naar de nas gemaakt en verder niets,

 

Vanvond gaat natuurlijk de hele club azbox 'hooligans' weer over me heenvallen en het zal dan ook allemaal wel weer aan de reviewer liggen ;).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...