Ga naar inhoud


Editie 11 - AZBox Me


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dit is de review van de AZBox Me

Dit keer zowel een hands-on HD-video als ook een geschreven review.

De geschreven review: Editie_11_Azbox_ME.pdf

Technische specificaties: site van de fabrikant.

Video op YouTube:

 



Video in HD formaat (voor afspelen op bijvoorbeeld een iPhone 4s of iPad 2)
Editie_11_AZBox_Me.mp4
  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfs nu is het nog bagger met die firmware tis wel knap dat ze dat nog niet geleerd hebben daar bij opensat in mijn ogen een waardeloze fabrikant

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi filmpje en tekst, compliment voor het werk.

Critische punten vastgesteld mbt mounting v/h HD en de zap-time en met name dat is wel jammer.

Mbt media aspecten...tja daar geeft dit artikel de fabrikant terecht een uitdaging.

 

Mbt afmeting; helaas zo de aantekeningen niet bij de hand, maar het is een mooi compact/klein doosje en de externe voeding vind ik echt een pre.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met de slechte mounting van de hdd. Dat moet inderdaad beter.

Verder heb ik totaal niet de problemen met de azbox ondervonden, die hier in het filmpje te zien zijn. Ik herken hier niets van.

Maar dan heb ik er wel een rsi versie 0.3 op staan, en niet de aztrino.

Ik heb ook nog geen vastloper of foutmelding gehad. En mijn iso's, mkv's, m2ts en avi bestanden worden moeiteloos afgespeeld. Wat betreft dat spoelen, dat weet ik nog niet. Heb het niet geprobeerd, maar doe dit ook nooit moet ik eerlijk zeggen.

Wat ook het vermelden waard is, is dat de beeldkwaliteit meer dan goed is. Daar kan menig ontvanger een puntje aan zuigen.

Voor iemand die een single tuner wil, en beeldkwaliteit belangrijk vindt, is dit goed om te weten.

aangepast door Corke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met RTI 1.5 en RSI 0.3 is dit uitvoerig en herhaaldelijk getest. Ofwel je test niet hetzelfde, ofwel heb jij een hele speciale Azbox Me ;)

 

Om verdere discussie over dit onderwerp te voorkomen:

 

Iedereen met een goed werkende Me, die dit graag aan wil tonen/bewijzen, of mensen die twijfelen aan de juistheid van onze bevindingen, is welkom in Budel, om onder het genot van een bak koffie samen even te testen.

 

Ik sta 100% achter deze bevindingen. We hebben totaal 6 dagen intensief getest met alle mogelijke software versies en instellingen.

Als iemand aantoonbaar met dezelfde software versies betere resultaten kan boeken, wil ik dit natuurlijk graag zelf zien en passen we desnoods de review later aan.

 

Alleen een berichtje op dit forum is niet voldoende. Dan wegen onze eigen bevindingen wat mij betreft zwaarder.

 

De beeldkwaliteit vind ik niet bijzonder. Ik heb die uitgebreid vergeleken met de VU+ UNO en Dreambox DM8000 en die is bij de Me niets beter.

Hier heb ik uiteraard ook de HDMI captures voor naast elkaar gelegd zodat je 100% het signaal van de HDMI uitgang uncompressed captured en de TV niet eens een rol speelt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de NeutrinoHD software en de kwaliteiten als mediaspeler tegenvallen.

 

Dat waren nou juist de punten waar deze box op papier veelbelovend leek.

Vooral de MiniMe had ik interessant gevonden als de box goed had gewerkt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is niet gezegd dat het nooit goed komt, maar momenteel is de mediaspeler functionaliteit nog niet een heel klein beetje vergelijkbaar met een popcornhour, medi8ter, ACryan, enz...

 

Dat is het plotseling gewoon een enigma II boxje en niet eens een hele goede en daarmee ook zeker niet goedkoop.

 

Als men met een paar hele knappe koppen een paar maanden heel erg hard aan de software werkt, kan het nog wat worden.

Over twee maanden testen we opnieuw en zien we of er ook daadwerkelijk significante vooruitgang is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben er van overtuigd dat deze na 2 maanden nog niet in orde is ze hebben het met de andere boxxen nog niet eens in 3 Jaar kunnen redden zouden dat bij deze anders doen denk je. ik heb dan ook totaal geen vertrouwen meer in deze fabrikant/boxxen

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Om de welles nietes discussie met de 'harde azbox' kern te voorkomen, verwijs ik nog 1 x naar wat ik eerder al schreef.

 

Budel, koffie, bewijs. Niet? Dan mondje houden over de testresultaten.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...