Ga naar inhoud


geen beeld met ziggo kaart


klapkonijn

Aanbevolen berichten

  • Moderator

correctie. De cables.xml staat in /etc/tuxbox, en er is een linkje in /etc

 

dus kopieer die cables.xml naar /etc/tuxbox, en dan in de /etc directory een ln -s /etc/tuxbox/cables.xml.

 

Dan de box restarten en dan zou je een manual scan moeten kunnen doen

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


correctie. De cables.xml staat in /etc/tuxbox, en er is een linkje in /etc

 

dus kopieer die cables.xml naar /etc/tuxbox, en dan in de /etc directory een ln -s /etc/tuxbox/cables.xml.

 

Dan de box restarten en dan zou je een manual scan moeten kunnen doen

 

 

cables.xml staat nu in tuxbox maar wat moet ik nog meer doen dan? /ect directory een in ln -s /etc/tuxbox/cables.xml.??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

in de /etc/ director een ln -s /etc/tuxbox/cables.xml doen. Dan komt er in de /etc directory een linkje cables.xml naar /etc/tuxbox/cables.xml.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen heren,

Na ongeveer de hele nacht van alles geprobeerd te hebben beschik ik nog steeds niet over beeld op mijn vu+uno met ziggo.

Er wordt geen enkel signaal gevonden, scans mislukken en ik begin me af te vragen of ik er zelf met behulp van mijn vriend google wel uit kom.

Is er iemand zo vriendelijk op dit forum die mij er door heen zou willen loodsen? en er met mij samen naar wil kijken(stap voor stap)

het moet toch gewoon mogelijk zijn die box te laten draaien op een ziggo kaart met een bvb-c tuner.

 

Op het moment draait de box op openpli(nieuwste beta) ik heb de beschikking over twee oranje ziggo kaarten die in allebei de slots zitten(zonder ci module) en heb ik de zelfde CCcam er op staan die ik hiervoor voor mijn vu+duo gebruikte(sat).

de CCcam herkent wel mijn kaart.

Ook de vrij te ontvangen kanalen nederland 1 en 1 hd woren niet weergegeven.

 

vriendelijke groet.

aangepast door klapkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ln -s

 

Het idee erachter is dat je dan in de /etc/ directory een linkje (zeg maar snelkoppeling) maakt naar het bestand wat eigenlijk in /etc/tuxbox staat. Da's eigenlijk het idee erachter. Sommige dingen in enigma verwachten de file in /etc, en anderen verwachten het in /etc/tuxbox.

 

je kan het zien als je een ls -la doet:

 

root@vuultimo:/etc
ls -la
lrwxrwxrwx    1 root	 root		   27 Dec 13 22:27 terrestrial.xml -> /etc/tuxbox/terrestrial.xml

 

de -> laat zien dat de terrestrial.xml in /etc/ wijst naar /etc/tuxbox/terrestrial.xml.

 

Zo werkt een softlink

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ln -s

 

Het idee erachter is dat je dan in de /etc/ directory een linkje (zeg maar snelkoppeling) maakt naar het bestand wat eigenlijk in /etc/tuxbox staat. Da's eigenlijk het idee erachter. Sommige dingen in enigma verwachten de file in /etc, en anderen verwachten het in /etc/tuxbox.

 

je kan het zien als je een ls -la doet:

 

root@vuultimo:/etc
ls -la
lrwxrwxrwx	1 root	 root		   27 Dec 13 22:27 terrestrial.xml -> /etc/tuxbox/terrestrial.xml

 

de -> laat zien dat de terrestrial.xml in /etc/ wijst naar /etc/tuxbox/terrestrial.xml.

 

Zo werkt een softlink

 

bedankt voor al je reacties wiz, echter kan ik niet eens een fta kanaal ontvangen met mijn uno. deze zouden na een goede tunerconfig moeten werken. ik ben er al de hele dag nonstop mee bezig en het lukt maar niet om bv nederland 1 te vinden.

ik word er een beetje gek van en heb het idee dat de dvb-c tuner niet goed werkt.

of heb jij of iemand anders nog tips?

gr mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zit even hardop te denken. Ik zou denk ik even vers beginnen. Dus even de kap eraf. Dan de tuner even uit de ontvanger halen en een minuutje of 5 laten liggen (ik dacht dat de settings voor dvb-c/t dan weer naar default gaan, maar dat weet ik niet zeker). Uiteraard wel eerst zorgen dat de netspanning van je boxje af is, anders ben je heel snel klaar met foutzoeken ;)

 

Dan de tuner weer in de box zetten en aansluiten. Vervolgens de box booten en dan de configuratie van de tuner nalopen en eventueel op dvb-c zetten. Staat de tuner nog net zo geconfigureerd als voordat je hem even uit de box hebt gehaald, zet hem dan uit.

 

Flash je box met de fabriekssoftware. Als de flash gedaan is, box uit zetten, en usb stick verwijderen. Nu aanzetten en dan de tuner configureren als dvb-c tuner. Vervolgens settings doen zoals michel heeft aangegeven:

 

freq: 803000

SR: 6875

QAM: 64

FEC/Inversie: Auto

 

en:

 

freq: 356000

SR: 6875

Netwerk ID: 01111

 

Dan zou je in ieder geval signaal moeten hebben en beeld op fta kanalen. Als dat dan werkt, flash je je box met pli of welk image je maar wilt gebruiken en download je een softcam en installeer die zodat je ook de overige kanalen kan zien.

 

Mocht je in het originele image en de scan op bovenstaande waardes geen kanalen kunnen vinden dan lijkt het mij dat die tuner niet helemaal tof is. Ik ga er gemakshalve vanuit dat je de tuner rechtstreeks op je ziggo aansluit punt hebt zitten en dat daar verder niet 3 tv's en een hdrecorder tussen zit :)

 

voordeel van fabriekssoftware, als je terug moet naar je dealer hoeft ie dat in ieder geval al niet te installeren en voorkom je geneuzel met "je hebt er geen originele software in zitten en daarom werkt het niet"

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is geen sprake van een dealer. Ik heb hem die Uno 2ehands verkocht en die is hier 100% werkend de doos in gegaan.

 

Als hij gewoon het ding uit de verpakking had gehaald en met de software die er op stond een kabelscan had gedaan op Netwerk ID 01111, had hij gewoon alle zenders moeten vinden.

 

Ik begrijp ook niet wat hier fout is gegaan, maar ik geloof niet in een defecte Uno of tuner.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou ik als ik klapkonijn was even die tuner alleen op de antenne kabel aansluiten en eens kijken of het dan gaat werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik als ik klapkonijn was even die tuner alleen op de antenne kabel aansluiten en eens kijken of het dan gaat werken.

 

 

Zojuist een nieuwe dvb-c tuner besteld omdat ik er bijna zeker van ben dat deze defect is.

Bedankt voor jullie geduld en goede adviezen allemaal. Ik ben blij dat er mensen zijn die elkaar willen helpen .

 

wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je loopt wel erg hard van stapel. Ik had de receiver toch eerst nog even door iemand anders op een andere aansluiting laten testen. Zeker gezien het feit dat je er zelf duidelijk (te) weinig kaas van hebt gegeten.

 

Ik hoop wel dat je jezelf realiseert dat ik geen enkele verantwoordelijkheid neem voor jouw handelingen en aankopen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb zelf iets soortgelijks gehad nadat ik een kabeltuner in mijn DM800 HD PVR had gebouwd.

 

Ga naar Service Searching > Tuner Configuration > Tuner ....Enabled > dan krijg je de Reception Settings

 

Vul bij Network ID het Ziggo netwerk id in, daar heb ik 9003 ingevuld.

 

De andere settings in die lijst staan als het goed is al automatisch ingevuld, zoals Scan band EU vhf 1 etc.... etc...

 

Sla de settings op en doe een Scan, bij voorkeur een Cable Scan als die plugin erin staat of anders een Automatic Scan

 

Dan moet je toch zeker kanalen gaan vinden.

 

mvgr

Nolan

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een nieuwe installatie gedaan met een andere E2 versie (OpenPli 2.1)

 

Ik loop dan toch weer tegen het probleem aan dat kanalen niet worden opgeslagen of er worden zelfs geen kanalen gevonden!

 

Na lang rommelen en testen kwam ik erachter dat je het beste voor een Manual Scan (geen Cable Scan) kunt kiezen.

 

Kies voor Single Transponder en bij Frequency voer je de frequentie van Ziggo netwerk in

 

Zorg er ook voor dat bij Network Scan yes aangevinkt staat.

 

Op deze manier vind mijn DM800 HD PVR snel alle Ziggo kanalen en houd die ze ook goed vast in het geheugen

aangepast door Nolan

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...