Ga naar inhoud


Netwerkbrowser opent windows7 PC niet


Bobkat

Aanbevolen berichten

mijn Xtrend is via ethernet verbonden aan een netwerk met PC s onder windows 7 en onder XP;

De Xtrend ziet de PC s onder.instellingen/netwerk/netwerkbrowser; Als ik op de 7 PC klik vraagt de Xtrend of ik de naam wil wijzigen als ik nee weg opent de PC zich niet, toen ik op de XP klikte opende de PC zich wel met dezelfde procedure en waren de gedeelde mappen en drives ter beschikking;

 

De Pc s zien de Xtrend wel en ik kan de mappen ervan openen en de videos op de HD goed lezen;

 

De harddisks op de windows 7 zijn gedeeld en worden gelezen op de XP;

 

De windows 7 pc vormen een thuisgroep waaraan ik de Xtrend en deXP niet gekoppeld krijg; Beiden zijn wel zichtbaar in het netwerk van de PC,

 

Wat moet ik doen op een windows 7 pc als mediacenter voor de Xtrend te kunnen gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie Tuuttuut. Ik ben een nieuweling in de linux gestuurde satelliet ontvangers. En ook in Forum bezoek.

Kun je me uitleggen wat je bedoelt met mounten.

Ik heb het volgende gedaan: Instellingen,systeem, Netwerk, Verbindings beheer en verbindings beheer. Ik zie dan de gedeelde mappen van de Windows XP PC. Die zijn alle actief met CIFS erachter.

De sharename map is actief maar heeft een rood kruisje in het symbool. Als ik erop klik is te zien dat hij actief is. Achter verbindings opties staan :rw,no lock,tcp

Kun je me verder helpen, de windows 7 PC's blijven onzichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees bijgaande post maar eens op een ander forum; halverwege de post staat op een gegeven moment beschreven wat jij volgens mij wilt weten.

 

Als je alle bestanden weliswaar op je pc kunt lezen die zich in het netwerk op andere apparaten kunt lezen wil dat nog niet zeggen dat de plugins van de receiver die ook kunnen zien; zij lezen alleen maar wat ze kennen; dus moet je een map o.i.d. van een computer dat zich in het netwerk bevindt als het ware bekend maken aan de box zodat die plugins de bestanden kunnen benaderen.

 

staat op het l u x s a t forum

 

forum/index.php?topic=40962.msg234195#msg234195

aangepast door tuuttuut

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bedankt voor de tip

Lees bijgaande post maar eens op een ander forum; halverwege de post staat op een gegeven moment beschreven wat jij volgens mij wilt weten.

 

Als je alle bestanden weliswaar op je pc kunt lezen die zich in het netwerk op andere apparaten kunt lezen wil dat nog niet zeggen dat de plugins van de receiver die ook kunnen zien; zij lezen alleen maar wat ze kennen; dus moet je een map o.i.d. van een computer dat zich in het netwerk bevindt als het ware bekend maken aan de box zodat die plugins de bestanden kunnen benaderen.

 

staat op het l u x s a t forum

 

forum/index.php?topic=40962.msg234195#msg234195

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Antoin,

 

Ik heb op het volgende forum antwoord op mijn vraag gekregen:http://***ongewenste_url***.eu/forum/index.php?topic=41162.0

Mocht dit niet lukken, ga dan naar ***ongewenste_url*** forum en kijk onder het hoofdstuk beginners. Daar vind je mijn vraag en de antwoorden.

Mocht je geen succes hebben laat het me dan weten;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Antoin,

 

Ik heb op het volgende forum antwoord op mijn vraag gekregen:http://***ongewenste_url***.eu/forum/index.php?topic=41162.0

Mocht dit niet lukken, ga dan naar ***ongewenste_url*** forum en kijk onder het hoofdstuk beginners. Daar vind je mijn vraag en de antwoorden.

Mocht je geen succes hebben laat het me dan weten;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Antoin,

Je de URL geven lukt niet, dat heb ik gisteren gedaan (***ongewenste_url***)!!!

Dus volg je de volgende stappen:

Met je browser zoel je '***ongewenste_url***'. Je kiest dan ' satellite website - forum'.

Je ziet een zwarte bladzijde en kiest daarop 'forum' Je komtt op een blad dat ' Thee ***ongewenste_url*** Satellite Forum.

OP die pagina staan de hoofdstukken van de onderwerpen van dit Forum.

Het eeste hoofdstuk is Algemeen. Daaronder': ***ongewenste_url*** on line'. En daaronder 'Beginners'. Open dit hoofdstuk en je ziet als derde mijn vraag.

Openen en daar is de oplossing.

Mocht je er niet uitkomen dan leg ik het een volgende keer weer uit.

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Anton,

Twee mogelijkheden:

1) de URL staat hierboven, alleen waar ***ongewenste_url*** staat moet le l u x s a t (aanelkaar geschreven) zetten

2) het bewuste forum met de vraag voor beginners is alleen open voor leden. Ik ben het ook daar geworden om antwoord op mijn graag te krijgen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Anton,

Twee mogelijkheden:

1) de URL staat hierboven, alleen waar ***ongewenste_url*** staat moet le l u x s a t (aanelkaar geschreven) zetten

2) het bewuste forum met de vraag voor beginners is alleen open voor leden. Ik ben het ook daar geworden om antwoord op mijn graag te krijgen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.***geen-reclame***/forum/ubbthreads.php/forum_summary

 

Beste Bobkat,

 

Ik ben ingelogd op de site " leluxat", zie hierboven de url, maar verder dan dat kom ik niet.

 

Tussen haakjes , de xtrend 9000 ziet aanvankelijk de computer wel.

Als ik “opgenomen bestanden…./media / net/” , opent deze wel met : “usersPC_van_ANTON ”

maar er wordt dan gemeld: de ”map …./media / net/usersPC_van_ANTON bestaat niet”.

Waarschijnlijk heb ik op de computer welke op Vista draait, iets niet goed ingesteld

Als ik op de pc

“Alle gedeelde netwerkmappen op deze computer weergeven “ opent deze met : netwerk PC_VAN_ANTON met de gedeelde mappen.

Wat heb ik nog niet goed, beste bobkat.

 

 

Mvg

 

anton

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Anton,

Mij is indertijd aangeraden de volgende stappen te zetten: menu/instellingen/systeem/netwerk/netwerkbrowser/ (je moet dan de PC zien.Vervolgens ga je naar verbindings beheer. Daar moet je de de PC ook zien. Erop klikken en je ziet dan een lijst met bovenaan Actief en onderaan naam en wachtwoord van de PC. Ook het IP adres en de exacte naam van de map die je wilt delen moet je invullen. Als dat allemaal correct gebeurd moet je de verbinding hebben.

Overigens in theorie. Ik had de correcte verbindingen maar nu enige weken later heb ik ook weer problemen. De verbindingen zijn wel actief maar ik krijg ze niet meer verbonden.

 

Succes er mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...