Ga naar inhoud


Editie 13 - Vu+ Ultimo


Michel

Aanbevolen berichten

Ieder heeft z'n voorkeur, het ligt er ook aan wat voor materiaal je het meest kijkt, sport heeft andere "eisen" dan films. Sport wil je met zo min mogelijk vertraging en bewegingsonscherpte zien. Je ogen hebben geen tijd om het hele plaatje op te nemen, dus zijn die extra pixels van 1080 dan overbodig. Films worden in 24 fps opgenomen, dus heeft de hoge refresh rate van 720p geen enkel voordeel, je hebt alleen nadeel van de lagere resolutie. In HD-resolutie wordt tegenwoordig bijna alles in 1080i opgenomen, als dat uitgezonden wordt via 720p heb je het slechtste van twee werelden. Amerikaanse series worden vaak weer 720p opgenomen, omdat dat traditioneel als "HD" geldt daar, omdat toen men daar met HD begon, 1080i nog niet mogelijk was.

 

Even concreet op bovenstaande, je suggereert hier dat 1080i de helft van refresh-rate (en dus bewegingsscherpte) heeft t.o.v. 720p. Dat kun je niet zo stellen, dat zou je kunnen zeggen als je vergelijkt met 1080p(25). Bij 1080i is de beweging veel vloeiender (met dezelfde bandbreedte als 1080p25). Niet hetzelfde als 720p, maar zeker niet hetzelfde als 1080p25. Je moet het een keer uitproberen om het verschil te zien.

 

Overigens had de EBU helemaal geen standaard moeten aannemen, maar hadden zenders gewoon dynamisch moeten omschakelen tussen 720p en 1080i afhankelijk van het bronmateriaal.

aangepast door Erik Slagter

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik beweer niks , die pdf doet dat, ma zie wat ik zie ( 1080p moet je er niet bijhalen dat heb je op sat niet ) . feit blijft dat je tv geen 1080i kan weergeven en het toch moet omzetten naar een P formaat ( en de hardware in een tv is daar ook niet supoer goed in ), dit in combinatie met alle nadelen wat I al heeft , heb je vaak een brak beeld . mijn toestellen sturen 720p na de tv , de hardware om die conversie te doen in een tv is ontoereiken , dat kastjeis gemaakt om beeld te tonen en niet te bewerken.

 

Maar we gaan weer offtopic :') .

 

 

Ik heb ook de ultimo , de ab vind ik best goed , je moet niet liggen te schuiven ermee om van bovenste naar onderste toetsen te kunnen ( buiten de glanslak erop ). Beeld steekt ook een pak boven de duo uit . Ook hier de vti 4.0 , geen vastloper gehad , onder de pli eerst wel . Mocht er iemand twijfelen over de aankoop , niet doen ;) .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het jammer dat je het allemaal net niet goed begrijpt, waardoor je verkeerde conclusies trekt. Wat jij bedoelt met 1080p is 1080p50, dat vind je niet alleen niet op de satelliet, dat vind je NERGENS. Je hebt ook 1080p25, maar dat wil je niet (tenzij het materiaal oorspronkelijk als 1080p25 was), idem 1080p24 (BluRay film rate).

 

Het afbeelden van interlaced materiaal op een televisie (flat panel) gebeurt anders dan op een computer+monitor. Ik heb laatst nog ergens dat allemaal lopen uitleggen, ben niet zo enthousiast om dat nog een keer te doen, maar het komt er op neer dat het heel andere koek is, niet te vergelijken. Je kunt op een televisie (flat panel) wel degelijk het verschil zien tussen 1080p25 en 1080i50 materiaal, heel goed zelfs. 1080p25 ziet er echt heel onnatuurlijk uit. Maar ik kan je daar niet van overtuigen, dat zul je zelf moeten vaststellen (of niet natuurlijk).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon in de review vermeld hoor.

Tuners zijn vrij configureerbaar. Je kan bij aankoop voor twee (DVB-S2 of DVB-C/T) tuners kiezen en er op eigen kosten een derde bij plaatsen.

3 x DVB-C/T of 2 x DVB-C/T en 1 x DVB-S2 kan ook.

 

De toetsen op de achterzijde werken inderdaad alleen als je eerst een slotknopje indrukt, maar dat is ook al diverse keren vermeld in dit topic.

 

Mvg,

 

Michel

 

Oh sorry ik had blijkbaar niet goed geluisterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu sinds medio januari 2012 de Ultimo hier draaien met de VTI image. Mijn bevindingen zijn goed met deze ontvanger. Draait lekker stabiel geen geen conflicten met opnemen van S of C zenders. Zapt snel ook naar de andere satelliet. Gebruik de Ultimo intensief maar tot op heden geen vastlopers gehad. Dit is mijn beste ontvanger tot heden, daarna de DUO. De rest zal ik jullie besparen. :D Ach wat de ab aangaat. Internetten doe ik wel met de laptop. Heb de AB in de doos gelaten en gebruik mijn Logitec Harmony.

 

mvg

 

Xander

VU Ultimo VTI. Triax 88 met vaste opstelling 13/19,2/23,5/28,2/28,5. 
Leer van gisteren, leef vandaag en droom van morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er wel aan toevoegen dat de webbrowser wel sloom is, alleen als je een draadloze muis erbij gebruikt de bediening wel iets beter wordt dan in de review is vermeld. Het blijft behelpen met deze webbrowser, maar dat geldt voor meerdere plugins.

Af en toe is het wel handig om even op nu.nl te kijken, of je gmail te checken op de bank. :whistle:

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardig interessante review. Het heeft me over de streep getrokken en ik ga hem toch maar ga halen ondanks dat ik het gevoel heb dat ik een jaar of wat moet wachten tot hij 100 a 200 euro in prijs gedaald is (Ik roep maar wat). Of kunnen we als Sat4all leden gezamenlijk korting afdwingen door inschrijving voor groots gezamenlijk inkoop? (–;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb nu sinds medio januari 2012 de Ultimo hier draaien met de VTI image. Mijn bevindingen zijn goed met deze ontvanger. Draait lekker stabiel geen geen conflicten met opnemen van S of C zenders. Zapt snel ook naar de andere satelliet. Gebruik de Ultimo intensief maar tot op heden geen vastlopers gehad. Dit is mijn beste ontvanger tot heden, daarna de DUO. De rest zal ik jullie besparen. :D Ach wat de ab aangaat. Internetten doe ik wel met de laptop. Heb de AB in de doos gelaten en gebruik mijn Logitec Harmony.

 

mvg

 

Xander

 

 

Hallo

 

Wat is uw ervaring met Zappen nar satelliet zender naar Kabel Tv zender, ik heb DM8000 twin met GP 5.1 nog steeds (die draait heel goed en heb ik geen problemen mee)

, maar zappen van Satelliet zender naar Kabel zender of andersom, heel traag duurt circa 5 seconden soms, maakt niet uit FTA of gecodeerde zender is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...